2024-10-25, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Back-Commenter
Det här står att läsa på Wikipedia....

Övergrepp i rättssak
Övergrepp i rättssak är i svensk rätt ett brott som innebär att någon utsätts för våld eller hot om våld på grund av en rättslig process. Samma sak gäller om det istället för våld är någon annan illgärning. Övergrepp i rättssak kan även vara ett tryckfrihetsbrott.

Jag vägrar tro att någon överhuvudtaget ger sej på att ens tänka tanken att försöka manipulera personalen eller andra tänkbara vittnien på något som helst sätt i det här fallet.

Det är de jure otänkbart.

Faktum är att detta troligtvis redan har skett då personalen har blivit skrämda till "tystnad"...det har t.om Expressen skrivit om..
Citera
2024-10-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Jag förstår ärligt talat inte varför ni tar Mbappe i försvar och svartmålar kvinnan som slampa och att hon har utsatt sig för en stor risk..förmodligen ville hon festa och ha kul med en superkändis som alla andra..att hon sedan blev våldtagen kom nog som en chock. Jag börjar bli otroligt trött för att bli kallad för rasist etc då jag hänvisar till fakta. Forskning och studier som har gjorts på den svarta befolkningen företrädesvis män. Där framgår tydligt att dessa män i högre utsträckning än andra agerar mer med sitt kön än att tänka efter först. Har du sett serien ”Exit” på SVT? Där säger tom en av huvudpersonerna att negrer har stora armar och är vältränade men med små hjärnor varpå de passar bra som flytthjälp och att bära saker mm

Jag tror det beror på sammanhanget och att de tjejer som oftast vistas på dessa fester inte är de mest sofistikerade direkt, utan högst troligt säljer sig för någon form av ersättning. Men de kan ju förstås ändå bli våldtagna. Och Mbappé, hur känd han nu än är kan ju förstås ha våldtagit någon.
Kanske han fått i sig för mycket alkohol/droger och detta i kombination med den där genen du pratar om kanske gjorde sitt.

Vissa av dom kan även spela fotboll verkar det som.
Citera
2024-10-25, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag tror det beror på sammanhanget och att de tjejer som oftast vistas på dessa fester inte är de mest sofistikerade direkt, utan högst troligt säljer sig för någon form av ersättning. Men de kan ju förstås ändå bli våldtagna. Och Mbappé, hur känd han nu än är kan ju förstås ha våldtagit någon.
Kanske han fått i sig för mycket alkohol/droger och detta i kombination med den där genen du pratar om kanske gjorde sitt.

Vissa av dom kan även spela fotboll verkar det som.

Precis, precis...ärligt talat tror jag det är detta som hänt...med denna gen i sig och med en stor mängd alkohol och även eventuellt droger som kokain i ett sammanhang med lättklädda snygga tjejer som flirtar etc är det inte så otroligt att han passerade gränsen och våldtog en av dem..
Citera
2024-10-25, 17:47
Medlem
Citat:
Precis, precis...ärligt talat tror jag det är detta som hänt...med denna gen i sig och med en stor mängd alkohol och även eventuellt droger som kokain i ett sammanhang med lättklädda snygga tjejer som flirtar etc är det inte så otroligt att han passerade gränsen och våldtog en av dem..
Jag är själv en av dem som ifrågasatte sanningshalten i anmälan. Jag tänkte dels att han inte behöver våldta någon då han kan få nästan vilken tjej som helst, och dels att det oftast är lycksökerskor på dylika fester.
Men en mängd faktorer spelar ju in i de flesta fall, så även i detta. Bl.a tänker man (iaf jag då det gäller kille+tjej) att en våldtäkt oftast sker i 1an, men någon skrev att det kan ha varit i 2an; tjejen var inte med på detta men Mbappé kunde inte hejda sig.
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-10-25 kl. 17:49.
Citera
2024-10-25, 17:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Tack, är väl jag som sett för mycket amerikansk film och teve.

Det finns gränser för hur länge någon får sitta häktade, men när ingen är häktad finns det inte. Vissa grips ju men släpps sedan i väntan på rättegång.
Citera
2024-10-25, 19:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Jag tycker du snarare verkar hysa ett agg mot MBappé och svarta generellt. Det finns såvitt vi vet inget som påvisar att en våldtäkt har skett överhuvudtaget eller någon annan form av övergrepp. Tills annat är påvisat ska han behandlas som oskyldig. Kvinnan har utsatt sig för helt onödig risk i sällskap av främlingar.

Det pågår en polisutredning, om det inte fanns något som påvisade brott så hade utredningen lagts ned direkt.

Hur har kvinnan utsatt sig för en risk genom att gå på fest? Kan män bara plötsligt spontant våldta kvinnor? Jag hoppas alla kvinnor i din bekantskapskrets får veta att de tar en risk om de är i närheten av dig.
Citera
2024-10-25, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag är själv en av dem som ifrågasatte sanningshalten i anmälan. Jag tänkte dels att han inte behöver våldta någon då han kan få nästan vilken tjej som helst, och dels att det oftast är lycksökerskor på dylika fester.
Men en mängd faktorer spelar ju in i de flesta fall, så även i detta. Bl.a tänker man (iaf jag då det gäller kille+tjej) att en våldtäkt oftast sker i 1an, men någon skrev att det kan ha varit i 2an; tjejen var inte med på detta men Mbappé kunde inte hejda sig.

Håller med..det faktum att han tidigare har dejtat transpersoner och antagligen har haft sex med transpersoner (män i kvinnokläder mm) så får man utgå ifrån att han gillar analsex…oavsett kön då men i detta fall en kvinna…som antagligen inte kände sig bekväm med det men han körde ändå på!
Citera
2024-10-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det pågår en polisutredning, om det inte fanns något som påvisade brott så hade utredningen lagts ned direkt.

Hur har kvinnan utsatt sig för en risk genom att gå på fest? Kan män bara plötsligt spontant våldta kvinnor? Jag hoppas alla kvinnor i din bekantskapskrets får veta att de tar en risk om de är i närheten av dig.

Hon har uppenbarligen följt med en för henne relativt okänd man upp på hotellrummet för att ha sex.
Citera
2024-10-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Någon som vet vilka dessa tjejer som är så desperata på uppmärksamhet som var på festen är?

Förmodligen prostituerade. Stockholm är fyllt med prostitution och ja, vi snackar om svenska "jämställda" kvinnor som säljer sina kroppar. Besöker dessa klubbar själv ofta och kan intyga att var och varannan kvinna går att köpa. Däremot försöker media tysta detta då vi ska framstå som så jämställa i Sverige. Har du pengar kan du köpa vem du vill på Stureplan. Punkt.
Citera
2024-10-25, 20:35
Medlem
Citat:
Håller med..det faktum att han tidigare har dejtat transpersoner och antagligen har haft sex med transpersoner (män i kvinnokläder mm) så får man utgå ifrån att han gillar analsex…oavsett kön då men i detta fall en kvinna…som antagligen inte kände sig bekväm med det men han körde ändå på!

Nja den där transpersonen ska ha opererat sig till en kvinna. Men nån i tråden sa att det inte går..
Citera
2024-10-25, 20:37
Medlem
Vore det inte rätt jäkla kul om det kom fram att den han träffa egentligen är en man? Efter som han är känd inom fotbollskretsar att träffa transor så vore det ju inte helt otroligt.
Citera
2024-10-25, 22:30
Medlem
slutaletas avatar
Gjorde mål senast och vann rättstvisten mot PSG och fick 630 miljoner. Den där bruden borde sluta vara semi-hora och läsa upp betyg, göra Högskoleprovet och skaffa sig en utbildning. Fan vilka tragiska personer det finns, hålla på att hora runt med kändisar som faktiskt jobbat stenhårt för att lyckas och försöka utpressa för att kanske få en slant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in