2024-07-20, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Tveklöst pro-rysk, min gissning är dock en ensamvarg snarare än den ryska staten.

Det är exakt samma sak hela tiden och massa länkar, så det är garanterat någon som får betalt för det hela. Det där riktiga ryska troll, men frågan är väl vad de tror att de får ut av det. När det är samma sak om och om igen och det säker ligger kvar via papperskorg odyl. så är det väl kanske inte helt omöjligt att de skiter totalt blanka fan i oss på FB utan det kan mycket väl handla om att ranka högre på Google inom ett antal olika sökord och länkar som är intryck i deras länkflöde för att tjäna ett bättre och vettigare syfte på annat håll.

Edit: Texterna raderas inte utan det är bara användaren som blir avstängd, vilket absolut innebär att det finns ett SEO syfte bakom det hela.
Senast redigerad av Kammadaj 2024-07-20 kl. 01:00.
Citera
2024-07-20, 09:39
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Att en uppenbar idiot ständigt återkommer med hjärndöda trådar som skitar ner forumet. Dessa idiottrådar är helt meningslösa och skräpar bara ner. Du verkar uppskatta skiten? Troligtvis är du i så fall en idiot, antivaxxare mm?

Det kan jag tänka mig vara ett syfte med dessa skräptrådar, att få ett löjets skimmer över Flashback.
”-Flashback? Där finns det bara en massa galningar…”
Citera
2024-10-25, 20:19
Avstängd
negrofobens avatar
Hur kan detta rysstroll skapa fejktrådar utan att stoppas

Det är ju nån jävla dåre och ryssvän som ständigt skapar skittrådar där han försöker få Ryssland vara the good guy mm.
Är det nån rysk hackerattack eller varför går det inte att stoppa idioten?
Citera
2024-10-25, 20:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Nya konton varje gång. Konton som sedan startas för länge sedan för att komma ifrån tidsgränsen för inlägg.

Alternativet skulle ju vara ett förmoderat forum. Dvs där inlägg speciellt från nya skribenter skulle granskas innan. Något sådant är nog inte bra. Även då skulle nog AI kunna komma förbi. Skriva två ok inlägg = godkänd. Sedan på med trolleriet.
Citera
2024-10-25, 20:42
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nya konton varje gång. Konton som sedan startas för länge sedan för att komma ifrån tidsgränsen för inlägg.

Alternativet skulle ju vara ett förmoderat forum. Dvs där inlägg speciellt från nya skribenter skulle granskas innan. Något sådant är nog inte bra. Även då skulle nog AI kunna komma förbi. Skriva två ok inlägg = godkänd. Sedan på med trolleriet.
Nån idiot verkar ha vigt sitt liv till detta meningslösa trams. Typiskt att det verkar vara en rysshora.
Jag vet inte hur man kan stoppa ryssäcklet, men nån form av AI där man analyserat skithögen borde väl funka?
Admin, vad gör ni?
Citera
2024-10-25, 20:42
Medlem
DauXs avatar
Personen ifråga är en haverist som bara vill ha uppmärksamhet vilket h*n nu får bland annat genom denna tråd.

Föreslår att du/ni antingen rapporterar trådarna alternativt scrollar förbi. Inget att hetsa upp sig för med andra ord.
Citera
2024-10-25, 20:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Personen ifråga är en haverist som bara vill ha uppmärksamhet vilket h*n nu får bland annat genom denna tråd.

Föreslår att du/ni antingen rapporterar trådarna alternativt scrollar förbi. Inget att hetsa upp sig för med andra ord.
Så är det.
Citera
2024-10-25, 20:46
Medlem
Upphovsmannen är ju a fucking machine, och ett hyfsat geni inom sitt gebit!

Inte för att det imponerar ett dugg på en simpel lekman som mig, men forumets stoltare kunskapsbank som gärna hävdar sina talanger annars, kanske får lite rodnad på kinderna
Citera
2024-10-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Det som postas är princip samma jäkla länkar och i en kopiöst mängd, så egentligen hade det räckt att trycka in dem i en lista över sådant som inte är godkänt och går att posta. Hur det skulle se ut rent tekniskt vet jag inte, men rimligen borde det inte vara så svårt.
Tror inte det här är någon enskilda person utan helt enkelt Putins lilla trollfabrik som hittat hit och tycker FB är ett bra ställe för deras märkliga propaganda. Har kollat igenom lite av materialet och jag är verkligen inte imponerad över kvalite eller utförandet, utan skulle kalla det för riktig lågbudget och ren galenskap.
Citera
2024-10-25, 20:51
Medlem
che3s avatar
Hen skapar nya konton iderligern och Flashback har ingen möjlihet att stoppa detta
Citera
2024-10-25, 20:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det som postas är princip samma jäkla länkar och i en kopiöst mängd, så egentligen hade det räckt att trycka in dem i en lista över sådant som inte är godkänt och går att posta. Hur det skulle se ut rent tekniskt vet jag inte, men rimligen borde det inte vara så svårt.
Tror inte det här är någon enskilda person utan helt enkelt Putins lilla trollfabrik som hittat hit och tycker FB är ett bra ställe för deras märkliga propaganda. Har kollat igenom lite av materialet och jag är verkligen inte imponerad över kvalite eller utförandet, utan skulle kalla det för riktig lågbudget och ren galenskap.

Japp. Det är ju egentligen tekniskt lätt. Bildt verkar ju vara ett favvoämne. Varje nytt inlägg som innehåller ordet Bildt måste granskas först. Det är sk spärrord man kan lägga till vid modering. Men då trollet upptäckt det kommer trollet helt enkelt bara undvika skriva Bildt. Kanske skriva Bil dt istället eller något helt annat.
Citera
2024-10-25, 20:54
Medlem
che3s avatar
Här kan du skita hur ofta du vill, du blir avstäng men skapa bara nytt konto och kör på bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in