Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-19, 19:19
Medlem
c.divers avatar
Det är en idiot som hela tiden med nya konton lägger trådar i alla möjliga ämnen med rejält galna rubriker.
Stollen verkar vara en som supportar Rysslands invasion av Ukraina.
Varför är det så svårt att stoppa idioten?
Citera
2024-07-19, 19:21
Medlem
Vanligen är det ju för att personen gör nya konton hela tiden och moddarna är väl inte psychic?
Citera
2024-07-19, 19:25
Medlem
Dziwnes avatar
För att flashback programmerades på stenåldern och enkla text-igenkänningsfilter samt IP ban är rena grekiskan för Admin?
Citera
2024-07-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Det är en idiot som hela tiden med nya konton lägger trådar i alla möjliga ämnen med rejält galna rubriker.
Stollen verkar vara en som supportar Rysslands invasion av Ukraina.
Varför är det så svårt att stoppa idioten?

Jag tycker också det är märkligt att det inte stoppats ännu. Givetvis är det möjligt att införa något som känner igen mönstret på denne användares trådstarter. Samtidigt måste jag ge användaren stilpoäng för flera av rubrikerna, som ofta är riktigt fyndiga.

Det intressanta är att användaren lägger så våldsamt mycket energi på att posta dynga som ingen någonsin läser eller klickar på.
Citera
2024-07-19, 19:29
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Jag tycker också det är märkligt att det inte stoppats ännu. Givetvis är det möjligt att införa något som känner igen mönstret på denne användares trådstarter. Samtidigt måste jag ge användaren stilpoäng för flera av rubrikerna, som ofta är riktigt fyndiga.

Det intressanta är att användaren lägger så våldsamt mycket energi på att posta dynga som ingen någonsin läser eller klickar på.
Ja där håller jag med.
En fråga som dyker upp är ändå hur han lyckas undgå typ IP och VPN ban?
Det måste väl kosta pengar att lyckas ta sig förbi såna kontroller eller?
Citera
2024-07-19, 19:29
Medlem
Jag undrar även vilken psykisk diagnos personen har. asperger?
Citera
2024-07-19, 19:30
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

50% av rubrikerna är ju analsex/barnvåltäkt + carl bildt/svensk politiker.... Man ser ju direkt vad det är för tråd innan man ens klickat på den.
Citera
2024-07-19, 19:32
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Vanligen är det ju för att personen gör nya konton hela tiden och moddarna är väl inte psychic?

Fast det är ju nästan alltid samma skit som postas. Borde gå att lägga in automatik som fångar upp detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
För att flashback programmerades på stenåldern och enkla text-igenkänningsfilter samt IP ban är rena grekiskan för Admin?

De har väl ändå källkoden, och kan lägga till ett undantag i koden.

Vad jag tror är det bästa är om det fanns ett sätt att gömma trådar för alla utom den som postat dom, om de verkar innehålla vissa länkar och fraser, och att de då också automatiskt anmäls, så att moderatorer sedan kan kasta dom eller välja att visa dom för alla.
Citera
2024-07-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
50% av rubrikerna är ju analsex/barnvåltäkt + carl bildt/svensk politiker.... Man ser ju direkt vad det är för tråd innan man ens klickat på den.

Ja, rubrikerna tycks variera med användarens mentala dagsform. Alla är inte bra, många är bara gäspningar, men flera är fyndiga.
Citera
2024-07-19, 19:39
Medlem
Personen som gör detta är ju uppenbarligen sinnessjuk.

Men admin verkar iallafall ha fixat nu så att det inte är lika enkelt för nya konton att skapa trådar.

Så den sinnessjuka ryssrunkaren tenderar nu bara att posta i andras trådar.
Citera
2024-07-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Fast det är ju nästan alltid samma skit som postas. Borde gå att lägga in automatik som fångar upp detta.

De har väl ändå källkoden, och kan lägga till ett undantag i koden.

Vad jag tror är det bästa är om det fanns ett sätt att gömma trådar för alla utom den som postat dom, om de verkar innehålla vissa länkar och fraser, och att de då också automatiskt anmäls, så att moderatorer sedan kan kasta dom eller välja att visa dom för alla.

Jo, det borde klart gå att göra, men frågan är väl om någon har tiden till det.
Citera
2024-07-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Har läst denna persons trådar.
Kan tycka att informationen han delar med sig av är intressant.

Det måste finnas mängder av ryska siter där du kan läsa rysspropaganda utan källkritik, jag tror inte du behöver källor från en psykiskt labil flashbackanvändare för att hitta sådana.

Moderatorerna gör ett bra jobb att snabbt få bort dessa skräptrådar, förhoppningsvis går det att införa någon automatik för att helt eliminera förekomsten, även om jag kommer sakna några av de fyndiga rubrikerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in