2024-10-25, 16:56
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du menar .. "bemöta dyngspridarna" som lever på att trumpeta lögner, strunt och "aanaaalyyyyser" på honom - för det är vad det handlat om.

Vem är det som medvetet spridit dynga om andra kreatörer samt hängt på flashback och skapat "sanningar" om olika kreatörer? Det är lite tragiskt att du inte slutar slåss för C trots allt som kommit fram och att det är game over.
Citera
2024-10-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorree
Jag reagerade också på det. Samma dag känns lite väl som alldeles för bra tajming.

Vad är sannolikheten att Chrippa klarar av att återgå till sitt gamla liv efter det här? Allting måste ju vara kört för den gubben.
Det var en planerad resa sedan tidigare, genom att flickan har höstlov.
Citera
2024-10-25, 17:02
Medlem
Citat:
Mer solitt än att ligga i soffan och jäsa med mobilen.
Chrippa gick med dottern till lyxbutiken för att han var för full och påtänd för att köra bil.
Citera
2024-10-25, 17:09
Medlem
Wooqiprwos avatar
Det kan väl inte vara så att polisen jobbar dag som natt med hennes telefon? Någon har tillgång till hennes konton, mest troligt hon själv.
Citera
2024-10-25, 17:09
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Det var en planerad resa sedan tidigare, genom att flickan har höstlov.

Höstlov? Hon har inget höstlov hon går på förskola och kan vara ledig exakt när de vill.
Citera
2024-10-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Höstlov? Hon har inget höstlov hon går på förskola och kan vara ledig exakt när de vill.
Nä hon får i skolan hon började skolan i höst. Pojken går på förskola.
Citera
2024-10-25, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel

Lunabelle har börjat skolan och har därmed skolplikt så därför åker de på höstlovet. Sen att Chrippa och Linnea blev gripna på samma dag som familjen Lundell åkte för att hälsa på Danjal är ju enbart slumpartat. Möjligtvis att det var Chrippas uttalande om att de skulle åkt till Marbella den dagen som fick myndigheter att slå till just den dagen men det är ju definitivt inte kopplat till att Jocke åkte iväg då.

(För det är inte Chloe som diskuteras där nu, hade det varit det hade det stämt som du skrev)
Citera
2024-10-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorree
Jag reagerade också på det. Samma dag känns lite väl som alldeles för bra tajming.

Vad är sannolikheten att Chrippa klarar av att återgå till sitt gamla liv efter det här? Allting måste ju vara kört för den gubben.
ni tror väl inte polisen säger till jockiboiiii vilken dag dom ska slå till på kräftan?
Citera
2024-10-25, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Är Chrippa fortfarande i förvar? Han kan höra av sig till mig så ska jag droppa en bomb om en youtuber som brukar hänga ut honom (tyvärr inte baronen) om han nu blir släppt kommande dagarna. Jag skickar mina prints i utbyte mot en förtalsanmälan mot baronen. Du får printsen före, jag litar på dig.

Bam, det kommer säkert slå ner som en atombomb. Han hör säkert av sig till dig, här på flashback, 2027, när han krupit ut ur kurran mer vingklippt än någonsin. Om det ens är möjligt.
Citera
2024-10-25, 17:32
Avslutad
Citat:
Det vet du inget om. Det är dessutom inte det som avgör om en häktning skall ske eller inte.

Och du vet inte heller något om det.
Citera
2024-10-25, 17:50
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Nä hon får i skolan hon började skolan i höst. Pojken går på förskola.

Förlåt jag missade vilket barn ni talade om. Jag trodde det var Chrippas planerade resa som åsyftades. Sorry
Citera
2024-10-25, 17:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Du får glorifiera honom så mycket du vill. Så märkligt att man kan se så olika saker, någon ser Östergötlands största idiot medan en annan ser en drömprins och kalasfarsa. Dock ter det sig lite märkligt att bilden av honom inte ändras det minsta trots att korthuset faller ner kort för kort. Det finns liksom inte så mycket kvar som han kan stoltsera med. Visst han kanske har spelat in några "sköna vloggar" med C där hon får besöka jumpyard eller dylikt, men samtidigt framstår han i dessa vloggar som den sämsta förebild ett barn kan ha med ständiga anspelningar på sex, hemsk människosyn samt allmänt ytligt tankesätt. Men några pengar har han inte "kvar", hans karriär är över och han har bränt alla broar. Är det Luggen som finns kvar sen när även Linnéa kastat honom under bussen? Ja då kan han kanske snylta några linor i alla fall.
Det är snarare du och tomtarna du ansluter dig till som tror att föräldrar är endera super perfekta eller helt odugliga.
Det fungerar inte så.

Jag säger att han är en fungerande förälder, en bättre förälder än Julia.

Nej, de sämsta förebilder barn kan ha är Anjo som är mobbare av rang och Rask som hänger ut sin frus sexvanor och porrfilm på henne - öppet för barnens kompisar att se och läsa - och leker misslyckad kopia av Anjo med förtal och mobbing.
Där har du två rejält usla föräldrar och förebilder.

Att en vuxen svär och kan ha grovt språk är liksom ingen katastrof, även om det kan vara önskvärt med mer nedtonad framtoning - åtminstone i vissa miljöer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in