2024-10-25, 13:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Stämmer det att Linnea är släppt? Helt sjukt isåfall, hon har ju varit högst delaktig i Chrippas ekonomiska brottslighet.
Det vet du inget om. Det är dessutom inte det som avgör om en häktning skall ske eller inte.
Citera
2024-10-25, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Lite onödiga skällsord där så egentligen vet jag inte om jag ens ska bemöda mig med ett svar.

Ekobrott var på plats vid gripandet och det tror jag inte de skulle vara annars. 1 + 1 = 2.

Det är lite grövre än att han inte skattar dessutom.

Bara det Julia har fått använda sitt konto till att flytta hans pengar är klassat som grov penningtvätt. Grovt. Där har även Tomas varit inblandad.
Tänk då att det även är andra som har "hjälp" honom.

Med tanke på flyktrisk så lär han inte få komma ut på måndag eftersom jag tror att gripandet skedde i går när han skulle ge sig av igen. De ville ha kvar honom i Sverige.
Dock hade han väl inte kunnat ta med sig Chloe då passet var spärrat.
Citera
2024-10-25, 13:49
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Nu har Linnea tagit bort inlägget på TikTok där hos säger att hon ska ringa polisen. Jag tittade på klippet för en lite stund sen..

Nä det är kvar men hon har stängt av kommentarerna
Citera
2024-10-25, 13:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Exonph la ut "släppt" på sin story. Tror ni det är relaterat till detta?

Det kan mycket väl vara så att hon är släppt med jag blir inte förvånad om det finns restriktioner hon måste följa. Kanske hem till Skåne för lägenheten är väl ganska tom nu.
Citera
2024-10-25, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3

Det, och näst senaste videon har varit borta i någon timme från TikTok.
Återpublicerades alldeles nyss.
Citera
2024-10-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Ja jag såg det nu. Kan det vara så att inlägg inte syntes en kort stund när hon stängde kommentarerna?
Citera
2024-10-25, 14:12
Medlem
Citat:
Stämmer det att Linnea är släppt? Helt sjukt isåfall, hon har ju varit högst delaktig i Chrippas ekonomiska brottslighet.

Ja det kan inte stämma att hon är släppt redan. Misstänker att hon är högst delaktig i penningtvätten.
Citera
2024-10-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Ja det kan inte stämma att hon är släppt redan. Misstänker att hon är högst delaktig i penningtvätten.
Hon kan andå vara släppt efter förhör och beslagtagning av telefon etc. Beror på hur man bedömer hennes flyktrisk. Men vi får se om det bekräftas/dementeras.
Citera
2024-10-25, 14:17
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC

Inte nödvändigtvis.
Skulle kunna vara hennes veckopeng då, men det kan iof vara ett skattefusk i sig.
Värre med Julia.
Citera
2024-10-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Inte nödvändigtvis.
Skulle kunna vara hennes veckopeng då, men det kan iof vara ett skattefusk i sig.
Värre med Julia.

Varför värrr med Julia?
Citera
2024-10-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Varför värrr med Julia?
Trådsanning. Över en miljon har gått via Julia. Hur mycket som gått via Linnea lär knappast skribenten veta, om nu inte personen har tillgång till Linneas konton.
Citera
2024-10-25, 14:25
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:

Ja men så bra att du vet detta. Är du åklagare??
Är hon släppt så är det av en anledning din idiot.

Men du sitter tydligen med så mycket juridiskt information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in