2024-10-25, 13:14
  #83161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Impulskollen lägger ned sin verksamhet.

Intressant

https://impulskollen.se/

Del av meddelande på deras sida


"Vi tar givetvis åt oss av den kritik som har lyfts och Aftonbladets granskning har varit en katalysator för självrannsakan som vi beklagar inte initierades av oss själva. Mediebilden som målats upp har skadat förtroendet för verksamheten och har inneburit hot mot individer och verksamhet som ökat såväl psykiska som fysiska risker. Efter en samlad bedömning av nuläge och framtid så ser vi i dagsläget inga förutsättningar för att fortsätta bedriva verksamhet på lång sikt. Det har varit ett svårt beslut att fatta, men nödvändigt eftersom verksamheten måste bygga på förtroende och värna säkerhet för alla parter. För att säkerställa att våra befintliga klienter inte blir övergivna i processen, kommer avvecklingen att ske stegvis. Vår främsta prioritet är att ingen ska lämnas utan tillgång till stöd under denna period och vi är fast beslutna att ta vårt ansvar tills avvecklingen är slutförd."

efter att ha stoppat hur många hundratusentals kronor direkt i fickan?
Citera
2024-10-25, 13:19
  #83162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Nja, jag tror tvärtom - all publicitet som Dumpen har fått nu kommer att gynna de i längden. De behöver dock få ordning på detaljerna, hemsidan samt reda ut detaljer avseende vissa samarbeten osv.

Men det är bara mina 5 ören.

Dumpens Facebookgrupp har idag 266000 medlemmar vad jag kan se , jag tror den spräcker 275000 innan november är slut

Frågan är nu hur de ska kunna plocka ut en vinst. När de inte har impulskollen längre, vad ska de då använda?
Citera
2024-10-25, 13:22
  #83163
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Impulskollen lägger ned sin verksamhet.
Då får alla som lurats av dem skynda sig med att kräva pengarna tillbaks för snart så sticker frontmännen till solen och tar företagskassan med sig.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2024-10-25 kl. 13:24.
Citera
2024-10-25, 14:01
  #83164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Hon slussar även över "gäddor" utan deras vetskap direkt till IK (vilket visar på ett djupt samarbete dom emellan).
Och det går att köpa sig fri eller snarare förskjuta en publicering om man betalar 100 000 tals kronor till IK, och det är Sara och Patrik helt med på. Dessutom får Dumpen dela på pengarna som IK lyckas utpressa dessa personer på (Aftonbladet säger att dom har dokumentation på just detta).

Och det är den här information som är så extremt besvärande för Dumpen, hur länge är det okej att skjuta på en publicering? 1 år? 2 år? Vart går gränsen? Det har varit känt i minst ett halvår vilka metoder IK använder sig av, varför har inte Dumpen sagt upp samarbetet? Jo förmodligen för att det handlar om stora summor pengar för både Sara och Patrik, som dom skulle gå miste om.

Det räcker alltså att personen säger att den är självmordsbenägen för att kunna skjuta på en publicering, och det går till på följande sätt: Att Sara gör sin egna "professionella" bedömning över telefon, utan att hon har någon som helst utbildning att kunna ta sådana beslut.

Den andra delen som är lika besvärande för Dumpen är att dom hänvisar till ett företag som inte har rätt att vårda människor med pedofilastörningar. Inga legitimerad psykologer eller terapeuter jobbar för företaget. Dom saknar alltså helt kompetens att ta hand om personer med sexuella avvikelser, det gör att dom inte får den vård som kan tänkas behövas för att bli av med sin problematik, i dom fall där det verkligen rör sig om en äkta pedofil.

Om det verkligen handlade om att skydda barn och inte tjäna så mycket pengar som möjligt, så hade Dumpen ALDRIG samarbetet med IK, och det räcker inte att säga för Sara och Patrik att dom inte visste, det skeppet är bränt sedan länge.

Problemet är ju att Sara påstår att dom skjuter upp på publiceringen, men att det visat sig att dom gått helt fria! Ingen publicering alls så länge du betalar sara och hennes vänner som sen avgör att du är självmordsbenägen och inte kan publiceras. Men är du fattig då är du en äcklig pedofil och inte självmordsbenägen och kommer hängas ut!

Och den hjälpen dom erbjuder visar sig vara nån bullshit grej dom hittat på för att det ska se legit ut!

Och reklam platsen är ingen riktig reklamplats. Utan bara ett sätt att få det som att se ut som att allt är lagligt och inte ser ut som utpressning. Så att dom kan föra över pengarna dom utpressar till sig själva.

Och nu har det visat sig i ett youtubeklipp att Patrik sjöberg själv är kungen utav gäddorna, där han festar med två små flickor och bjuder dom på knark och ber dom kalla honom daddy.

Och jag har fått det bekräftat från en källa som förr festade mycket och knarka mycket med Patrik sjöberg att det är hans röst i videon.

https://youtu.be/yygnaAdnx6c?si=IptRyZjFXz0GgaLQ


Hoppas dom åker dit hårt och att någon annan tar över dumpen och gör om och gör rätt. Ingen pedofil ska få gå fri! Alla ska hängas ut! Ingen ska kunna betala sig ur en situation! SKÄMS PÅ ER dumpen som använder små barn för att tjäna pengar!
Citera
2024-10-25, 14:02
  #83165
Medlem
Twitterturkens avatar
Dumpens pengakran stängs av nu, då får vi se om Patrik och Sara är fortsatt lika intresserade av att syssla med sin "ideella verksamhet"
Citera
2024-10-25, 14:42
  #83166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Dumpens pengakran stängs av nu, då får vi se om Patrik och Sara är fortsatt lika intresserade av att syssla med sin "ideella verksamhet"
Det blir nog tufft då dom tappar 520 000 kr som dom fakturerade till IK.
Citera
2024-10-25, 14:49
  #83167
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Dumpens pengakran stängs av nu, då får vi se om Patrik och Sara är fortsatt lika intresserade av att syssla med sin "ideella verksamhet"

Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det blir nog tufft då dom tappar 520 000 kr som dom fakturerade till IK.
Patrik kanske tvingas sälja Dumpen-bilen och dom får börja åka buss och tåg istället.
Citera
2024-10-25, 14:51
  #83168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Patrik kanske tvingas sälja Dumpen-bilen och dom får börja åka buss och tåg istället.
Dom klarar sig nog bara Sara får va frisk.
Citera
2024-10-25, 15:04
  #83169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Problemet är ju att Sara påstår att dom skjuter upp på publiceringen, men att det visat sig att dom gått helt fria! Ingen publicering alls så länge du betalar sara och hennes vänner som sen avgör att du är självmordsbenägen och inte kan publiceras. Men är du fattig då är du en äcklig pedofil och inte självmordsbenägen och kommer hängas ut!

Och den hjälpen dom erbjuder visar sig vara nån bullshit grej dom hittat på för att det ska se legit ut!

Och reklam platsen är ingen riktig reklamplats. Utan bara ett sätt att få det som att se ut som att allt är lagligt och inte ser ut som utpressning. Så att dom kan föra över pengarna dom utpressar till sig själva.

Och nu har det visat sig i ett youtubeklipp att Patrik sjöberg själv är kungen utav gäddorna, där han festar med två små flickor och bjuder dom på knark och ber dom kalla honom daddy.

Och jag har fått det bekräftat från en källa som förr festade mycket och knarka mycket med Patrik sjöberg att det är hans röst i videon.

https://youtu.be/yygnaAdnx6c?si=IptRyZjFXz0GgaLQ


Hoppas dom åker dit hårt och att någon annan tar över dumpen och gör om och gör rätt. Ingen pedofil ska få gå fri! Alla ska hängas ut! Ingen ska kunna betala sig ur en situation! SKÄMS PÅ ER dumpen som använder små barn för att tjäna pengar!

Har du någon källa till att dumpen ägnar sig åt utpressning eller är det bara en konspirationsteori?
Citera
2024-10-25, 15:05
  #83170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Dumpens pengakran stängs av nu, då får vi se om Patrik och Sara är fortsatt lika intresserade av att syssla med sin "ideella verksamhet"

Med tanke på alla pengar dom pressat folk att betala, så lär det bli ett saftigt skadestånd med.
Citera
2024-10-25, 15:14
  #83171
Medlem
HatarNarrativets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Problemet är ju att Sara påstår att dom skjuter upp på publiceringen, men att det visat sig att dom gått helt fria! Ingen publicering alls så länge du betalar sara och hennes vänner som sen avgör att du är självmordsbenägen och inte kan publiceras. Men är du fattig då är du en äcklig pedofil och inte självmordsbenägen och kommer hängas ut!

Och den hjälpen dom erbjuder visar sig vara nån bullshit grej dom hittat på för att det ska se legit ut!

Och reklam platsen är ingen riktig reklamplats. Utan bara ett sätt att få det som att se ut som att allt är lagligt och inte ser ut som utpressning. Så att dom kan föra över pengarna dom utpressar till sig själva.

Och nu har det visat sig i ett youtubeklipp att Patrik sjöberg själv är kungen utav gäddorna, där han festar med två små flickor och bjuder dom på knark och ber dom kalla honom daddy.

Och jag har fått det bekräftat från en källa som förr festade mycket och knarka mycket med Patrik sjöberg att det är hans röst i videon.

https://youtu.be/yygnaAdnx6c?si=IptRyZjFXz0GgaLQ


Hoppas dom åker dit hårt och att någon annan tar över dumpen och gör om och gör rätt. Ingen pedofil ska få gå fri! Alla ska hängas ut! Ingen ska kunna betala sig ur en situation! SKÄMS PÅ ER dumpen som använder små barn för att tjäna pengar!
Dom verkar över 18 och inget konstigt händer. Mer än att vi får veta att Patrik haft underlivssvamp. Hur kunde hon vet det!
Citera
2024-10-25, 15:16
  #83172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Nja, jag tror tvärtom - all publicitet som Dumpen har fått nu kommer att gynna de i längden. De behöver dock få ordning på detaljerna, hemsidan samt reda ut detaljer avseende vissa samarbeten osv.

Men det är bara mina 5 ören.

Dumpens Facebookgrupp har idag 266000 medlemmar vad jag kan se , jag tror den spräcker 275000 innan november är slut
Mycket möjligt du har rätt. Glöm dock inte att bluffmakare som skor sig på andrad elände inte är överdrivet poppis i folkhemmen heller....
Tittar man på deras årsredovisning så är matematiken enkel - utan swish överlever de inte. Behöer inte försvinna mycket heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in