2024-10-24, 13:22
Bannlyst
Mark Halperin hade en intressant analys av vad som händer ifall Trump vinner.
Eftersom media har fått väldigt många att tro att Trump är genomrutten så kommer väldigt många amerikaner känna en förtvivlan och ett utförandeskap, dom kommer inte kunna förstå varför halva landet röstat på någon som är så genomrutten, galen, farlig, rasistisk, fascistisk osv osv.
Detta kommer skapa en våg av mental ohälsa som kan ta sig väldigt otäcka uttryck.
Jag tycker man märker samma fenomen här, folk som inte gillar Trump kan inte förstå hur någon kan rösta på honom.

Till er som inte kan förstå varför folk gillar Trump, pröva att gå utanför er bubbla och pröva att faktiskt lyssna på vad t ex Tulsi Gabbard säger.
Hon vet ju vad hon pratar om när det gäller krig...
Citera
2024-10-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Mark Halperin hade en intressant analys av vad som händer ifall Trump vinner.
Eftersom media har fått väldigt många att tro att Trump är genomrutten så kommer väldigt många amerikaner känna en förtvivlan och ett utförandeskap, dom kommer inte kunna förstå varför halva landet röstat på någon som är så genomrutten, galen, farlig, rasistisk, fascistisk osv osv.
Detta kommer skapa en våg av mental ohälsa som kan ta sig väldigt otäcka uttryck.
Jag tycker man märker samma fenomen här, folk som inte gillar Trump kan inte förstå hur någon kan rösta på honom.

Till er som inte kan förstå varför folk gillar Trump, pröva att gå utanför er bubbla och pröva att faktiskt lyssna på vad t ex Tulsi Gabbard säger.
Hon vet ju vad hon pratar om när det gäller krig...
Väldigt många som arbetat nära Trump beskriver honom som en extremt opassande president och en nationell säkerhetsrisk. Varför lyssnar du inte på dem?
Citera
2024-10-24, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Väldigt många som arbetat nära Trump beskriver honom som en extremt opassande president och en nationell säkerhetsrisk. Varför lyssnar du inte på dem?
Det gör jag.
Jag lyssnar på alla som uttalar sig.
Så jag har förståelse för dom som röstar på Kamala.
Citera
2024-10-24, 14:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Den orangea grisen tror säkert att det ser bra ut när han försöker kyssa en minderårig på munnen. Att tjejen har tillräckligt hög sinnesnärvaro och studsar därifrån som om hon har fått syra i ansiktet, får faktiskt tilltaget att verka genuint stört. När hennes hand dras farligt nära sexförbrytaren kuk, går nog även en olustig chockvåg genom hans tidigare offer. Inte heller det ser vidare positivt ut.
https://x.com/KamalaDreams/status/1849204903153160612

Klassiskt manligt. Kvinnor vill det där - det har jag lärt mig i det här forumet.

Här är från the Guardian. En kvinna berättar om herr Trump. Han och Epstein var goda vänner.

Citat:
Moments after they (Williams och Epstein) arrived, she alleges, Trump greeted Williams, pulled her toward him and started groping her. She said he put his hands “all over my breasts” as well as her waist and her buttocks. She said she froze because she was “deeply confused” about what was happening. At the same time, she said she believed she saw the two men smiling at each other.

Citat:
About two dozen women have accused the former president, who has been convicted of multiple felonies, of sexual misconduct dating back decades.

https://www.theguardian.com/us-news/2024/oct/23/donald-trump-accuser-stacey-williams-jeffrey-epstein

En fet ouppfostrad tölp är vad han är.
Citera
2024-10-24, 14:22
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Varför skulle det ha någon inverkan på Trump? Tror du demokrater gör fler misstag på valsedeln än Trumpväljare och i så fall varför?
Om det var positivt för analfabeterna på vischan så hade väl inte Trump motsatt sig möjligheten att korrigera eventuella fel? Det är ju väldigt svårt att göra efter valdagen...republikanernas stora dag.
Citera
2024-10-24, 14:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Är det bara jag som tycker att Trump beter sig bögigt?
Han är ju tydligen upplärd av bögen Roy Cohn, och han beter sig ungefär som John Wayne.
Försöker verka så manlig och karla karligt som möjligt trots att han gick som en fjolla.
Jag tror att Trump står så långt in i garderoben så att han är på väg att ramla ut i landet Narnia.

Tror inte heller han är homo - och inget fel i det - men visst är allt en fasad. Bakom allt finns bara ett skadat barn, som fruktar att det inte är tufft nog.

Trump fångar boll. Han ser mycket orolig ut. Och det är samme snubbe som hävdar att han var bra.
Citat:
I was supposed to be a pro baseball player.

Citat:
I played football and baseball, sorry, but said to be the best bball player in N.Y. State-ask coach Ted Dobias-said best he ever coached.

Omdöme från en som tittat på statsen.

Citat:
There’s no chance. You don’t hit .138 for some podunk, cold-weather high school playing the worst competition you could possibly imagine. You wouldn’t even get recruited for Division I baseball programs, let alone by pro teams. That’s totally unthinkable. It’s absolutely laughable. He hit .138—he couldn’t fucking hit, that’s pretty clear.

https://preview.redd.it/trump-playing-baseball-catch-in-2020-v0-om0yc779pmkd1.jpeg?auto=webp&2ff47f80

Har skrivit det förut - men om han hade gått på en vanlig innerstadsskola hade han haft stora problem, för "you gotta stay woke in NYC", för att parafrasera Leadbelly.
Citera
2024-10-24, 14:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Om det var positivt för analfabeterna på vischan så hade väl inte Trump motsatt sig möjligheten att korrigera eventuella fel? Det är ju väldigt svårt att göra efter valdagen...republikanernas stora dag.
Vad jag sett ligger republikanerna i fronten vad gäller tidigt röstande, men det kanske har ändrats de senaste dagarna. Tror inte detta har någon större inverkan på Trumps landslide victory.
Citera
2024-10-24, 16:13
Medlem
Konfucius2s avatar
Ja denna intervju visar rätt tydligt att Donald Trump är detta bästa alternativet i detta val:

MUST WATCH! Kamala Harris' Disastrous Interview with Fox News

https://youtu.be/aLC2XjW_Z08?si=wb2tJQsRcQD95sA1

Jisses hon har inga lösningar utan försöker välta över allt på Trump. Tar inget ansvar överhuvudtaget….

Och henne ska folk rösta på

Ser mörkt ut för USA …
Senast redigerad av Konfucius2 2024-10-24 kl. 16:16.
Citera
2024-10-24, 16:42
Medlem
develis avatar
Fred Upton latest Republican to endorse Harris over Trump

"Upton, alongside Dave Trott, another former Congressman and co-chair of Michigan Republicans for Harris-Walz, held a press conference Thursday morning to explain his decision."

"Upton, of St. Joseph, represented southwest Michigan in Congress for 36 years — taking office in 1986 and retiring in 2022.

He is arguably the highest profile Republican official from Michigan to back Harris"

“I have never before voted for a Democrat for president, and I honestly never thought I would. But she’s a strong, committed public servant. She’s running to put people together, strengthen our economy, and protect our fundamental freedoms,” Upton said.

“We certainly don’t agree on every policy, that’s for sure. But I know that Harris has the best interests of the American people at heart, and I know that she embodies that kind of leadership that we need in the Oval Office to get things done.”

https://www.google.com/amp/s/www.woodtv.com/news/elections/fred-upton-latest-republican-to-endorse-harris-over-trump/amp/
Citera
2024-10-24, 17:08
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Har en fråga till forumet.
Hur är statusen på att äta katter och hundar?

Är det fortfarande dieten som man talar om?
Citera
2024-10-24, 20:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Har en fråga till forumet.
Hur är statusen på att äta katter och hundar?

Är det fortfarande dieten som man talar om?

Jag har inte hört att han ändrat sig. Tvärtom, bara för några dagar sedan upprepade han sin förkärlek för denna form av protein, och lade även till "goose, geese" på menyn.
Citera
2024-10-24, 20:57
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag har inte hört att han ändrat sig. Tvärtom, bara för några dagar sedan upprepade han sin förkärlek för denna form av protein, och lade även till "goose, geese" på menyn.

Så fascisten to the core, fortsätter sin idioti.
Och det sitter svenskar och hejar på denna facistdåre. Herregud, va fan har det tagit ivägen med folkvettet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in