2025-02-21, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Hypotetiskt sett skulle det potentiellt kunna vara möjligt. Jag har dock väldigt svårt att föreställa mig att amerikanerna skulle acceptera en sådan verklighet utan invändningar. Amerikanarna avskyr alla former utav totalitarism.

USA är redan på gränsen till totalitärt och de som uttrycker vänsteråsikter hamnar i trubbel för det. Exempelvis finns det i de flesta delstater lagar som förbjuder myndigheter från att anlita folk som vill bojkotta Israel. På så sätt slår regimen ned på misshagliga åsiktsyttringar utan att direkt förbjuda dem. Någon som lever på frilansuppdrag får välja mellan sitt leverne och sin yttrandefrihet.
Citera
2025-02-21, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Du menar på samma sätt som domar är offentliga i Sverige och således registreras personers åsikter om de strider på gummiparagrafen hets mot folkgrupp? Ja du, det har Sverige redan infört långt innan USA.

Tramsig whataboutism som inte har med saken att göra. Ta gnället i någon annan tråd?
Citera
2025-02-21, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
”Donald Trump har redan skrivit under en exekutiv order att hans ord är lag och gör sig för fullt av med alla icke-lojalister inom statliga institutioner.”

Haha, kan du ge oss en länk till denna order?

Edit: Jag undrar om TS möjligtvis läst Wilderängs blogginlägg på Cornucopia, där denne skrev en rant om att Trump var Hitler och hade infört diktatur och upphävt lagen. Helt uppenbart hade han inte ens förstått det han skrev om.
Ja det där var något nytt vart finns fakta bakom det
Citera
2025-02-21, 01:26
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
USA är redan på gränsen till totalitärt och de som uttrycker vänsteråsikter hamnar i trubbel för det. Exempelvis finns det i de flesta delstater lagar som förbjuder myndigheter från att anlita folk som vill bojkotta Israel. På så sätt slår regimen ned på misshagliga åsiktsyttringar utan att direkt förbjuda dem. Någon som lever på frilansuppdrag får välja mellan sitt leverne och sin yttrandefrihet.
Amerikanerna har dock upplevt detta tidigare väldigt nyligen, men i ett motsatsförhållande innan republikanerna tog makten. Individer som kritiserade vänsteråsikter från högersidan blev då avstängda från stora sociala plattformar som Facebook. Du är säkert medveten om att Trump själv blev avstängd från plattformen, likaså många andra som uttryckte kritik mot vänstern.

Detta är antagligen en stor bidragande orsak till att många amerikaner röstade på Trump. Många kände sig berövade sin yttrandefrihet när de försökte uttrycka sina åsikter på de stora sociala plattformarna, där man såg en tendens till utveckling av ett allt mer totalitärt system. Zuckerberg har till och med offentligt, ganska nyligen, erkänt att detta var ett misstag i kontexten av yttrandefrihet. Han har berättat att han, under press från demokratiska makter, kände sig tvungen att banna användare som uttryckte vänsterorienterad kritik och högerorienterade värderingar.
Citera
2025-02-21, 01:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Allt är bättre än att äckelvänstern får styra. Jag har hög toleransnivå till vad DT kommer införa så länge wokeskiten och feminist BS blir utraderat.

Ja det är så jag känner också.
Citera
2025-02-21, 01:38
Medlem
Shuffleslaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Historiskt sett så har vi 2 personer som valts till statsföreträdare efter att dom dömts för brott.

Uh, Nelson Mandela?!
Citera
2025-02-21, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestpresident
Eh nej? Ta din medicin.... Är det någon som bedriver desinformation så är det vänsterliberal media.
Så vad är vi som röstar på M och vad fan tomten Trump håller på med????

Jävla idiot!
Citera
2025-02-21, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Hur känns det att vara svårt efterbliven?
Du är medveten om att USA har "Supreme court of the united states of america"

Om du är så korkad så du tror att ens den republikanska majoriteten i domstolen skulle låta Donald "Inmate No P01135809" John "Twice-impeached, four-times indicted, once-convicted" Trump upplösa Kongressen så tycker jag synd om dig. Det är iofs synd om dig då du inte förstår att det heter "Kongressen" och att den däremot består av "Senaten" och "Representanthuset". De har alltså ingen "riksdag" de har en "Kongress". Lär dig lite om USA innan du svamlar vidare. Även en vänsterbliven idiot borde ha lite fakta och kött på benen innan hen börjar svamla.
Inte mitt inlägg, men hur fan kan du kalla Trump-motståndare i Sverige för vänster????
M och andra i alliansen är emot den korkade Trump! Det är väl bara värsta WT inom SD som hyllar honom....
Citera
2025-02-21, 01:45
Medlem
pillifjongs avatar
Suck och stön med denna vensterbliven som postar samma inlägg om och om hur mycket han ogillar Trump

Som Trevor Noah’s 7567e Trump skämt, det blir inte roligare än så här
Citera
2025-02-21, 01:47
Medlem
Comitiums avatar
Lustigt, jag märker att jag börjar blanda hop Putin och Trump. När jag tänker skriva något om Trump så skriver jag Putin av misstag och tvärt om. Samma har jag sett bland journalister. "Sorry, I mean Trump, eller Sorry I mean Putin. Det är när de ska kommentera allt det bisarra eller avskyvärda som pågår. Det är liksom ingen skillnad på dem.
Senast redigerad av Comitium 2025-02-21 kl. 01:50.
Citera
2025-02-21, 01:50
Medlem
bithaxs avatar
Väntar på att SD ska svänga om Ukraina och försöka hoppa på Maga tåget. Jag tror den svängen blir så tvärt att den inte blir möjlig dock. Men nog är dom sugna de jävla äcklen.
Citera
2025-02-21, 01:50
Medlem
karlsoons avatar
Men inte en till hata-Trump tråd.
Sluta bli lurade av mediadrevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem