2024-10-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Va äre o gnäll över ifall dom int gjort ngt fel?
Deras loggar publiceras offentligt och har dom int begått ngt fel så äre väll inget dom behöv bry sig om

Dom får ta konsekvens av sina egna handlingar, skickar man en kukbild till någon som utger sig för att va 13-14 år så är det ju bra att allmänheten får reda på det så folk vet vem dom inte ska låta va barnvakt till sina barn

Redan vid en sexchatt så har dom gått över gränsen, dom borde gett fan i allt sexuellt med vad dom tror är minderåriga
https://svjt.se/svjt/2012/319

"Moral och lag anger vad vi bör och inte bör göra mot varandra. En viktig skillnad är dock att medan lagen är stiftad av någon form av beslutande politisk församling, kodifierad i en lagtext, och tillämpad av domstolar, så är moralens innehåll och status mer svårgripbar. Det innebär inte att moralen bara är subjektivt tyckande, men det innebär att tvister i moraliska frågor, där det inte också finns en juridisk komponent, inte kan få institutionaliserade lösningar."

Det du syftar på går under MORAL inte lag.
Vad jag syftade på är LAGEN.

Eftersom det inte går att dömas i lagens mening, har sagt det till dig MÅNGA gånger nu.
Vad alla ni MORAL poliser dömer är skit samma om er granne inte torkar av fötterna innan de går in i huset en slaskig vinterdag är ungefär lika intressant och sammhällsnytta som detta.

Det går inte att argumentera allmänintresse, för det är inte allmänintresse, det är allmänNYFIKENHET vilket inte är ett argument för den lagen som finns.
Eftersom personerna inte kan dömas då inga offer har trätt fram, anledningen till att de inte trätt fram kan vi söka svar på i Borlänge, där vi ser att om det funnits någon som känt sig utsatt utav någon av dessa personer så hade de trätt fram och då blivit dömda.

Vilket inte är fallet, således har troligen större delen ÄNDAST chattat såhär med Dumpen. även om de kan anses moraliskt fel då Dumpen försöker se till att det ser så illa ut det går. Men om de hade gjort något som lagen ansett olagligt eller fel, så hade de dömts där efter.

Där emot begår Dumpen förtal utav att lägga fram loggarna, det är alltså allt som räcker.
Sedan pekar de ut personerna, de ger nog med information för att folk skall hittas av andra och utsättas för trakaserier, våld, vandalism med mera. Detta är rätt självklart om man kollar på Gräv och telegram.

Folk som helt ärligt inte har ett bättre liv än att de får abstinens om de inte får en ny person att ge sig på, en underhållningsvideo och få känna sig bättre än någon annan.

Citat:
Var lagen förespråkar är en sak. Men att förändra till bättre vore väl mer lönsamt. Eller? Skulle världen må bättre om personer fick förståelse och bättre förutsättningar till en andra chans?

Nej det är ju så klart ingen självklarhet idag. Det finns ju förstås inga undantag, somliga kan ju vara obevekliga och principfasta.
https://www.equalsthlm.se/kronikor/vem-fortjanar-en-andra-chans/

Citat:
Det beror väl på omständigheterna men om man tänker efter så bör alla ges en andra chans givet att vi tror på att de inte kommer att göra om vad det nu var som de gjorde fel. Och de bör inte ges ens en första annars.
https://sv.quora.com/F%C3%B6rtj%C3%A4nar-alla-m%C3%A4nniskor-en-andra-chans

Citat:
Kriminella som begått vardagsbrott och dömts till fängelse bör efter avtjänat straff ges en ny chans till anställning och ett normalt liv.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/domda-som-avtjanat-sitt-straff-bor-ges-en-chans_h9022786/

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/m6vr6g/aven-domda-har-ratt-till-en-andra-chans
https://www.lt.se/artikel/ratten-till-en-andra-chans

Kriminella har rätten till en andra chans, visa att de kan ändra sig.
Men många som du anser att dessa som begått moralbrott och inte kan dömas skall straffas livet ut, många som dig anser att det skall komma så snart som möjligt, gärna med sin egna hand.

Du/Ni bevisar varför inte samhället kan hantera den informationen som Dumpen ger.
Dumpen presenterar den på ett sätt för att manipulera era känslor till att bli upprörda, swisha och döma. Ur hatet så snurrar ni ner er i avgrunden, såpass att ni vägrar inse de enorma brister som Sara besitter. Ni höjer henne som ett helgon, hennes fel är förlåtna, oavsett vad hon gjort så är hon inte som de som hon pekar ut, hon kan aldrig göra fel, trotts all manipulation hon slänger ur sig för att rädda sitt egna skinn.

Det skiljer också en annan sak med de som hon pekar ut hon är dömd flera gånger om och ist för att göra gott för samhället så begår hon brott, som hon är medveten om, där av den fina artikeln på sidan som skall förklara varför hon tycker att hon är oskyldig. Hon är manipulativ och översittare.

Sättet hon ter sig på är inte så en person med de avsikter som hon avser att hon har gör.
Det finns många organisationer som arbetar för barnen och stöttar utsatta. Vården har folk man kan prata med om man behöver (som dess utom är godkända att bedriva vård.)

"hon belyser ett problem i samhället"
Får vi verkligen en korrekt och bra bild på problemet? För i många fall ser det ut som att hon försöker blåsa upp det större än det är, varför? Jo, för hon tjänar pengar på problemet och ju större det är dess mer pengar är folk villiga att swisha för att hon motverkar ju detta problem, eller skapar det?
Om man går tillbaks till delen om att hon skulle belysa ett problem, så hade de gått att göra utan att peka ut icke dömda som monster/pedofiler/dömda eller vad som används som begrepp av alla.
För att belysa problemet är det viktigare att belysa problemet inte att peka ut folk som problematiska eller brottslingar.

För att belysa problemet hade det räckt med att skriva en artikel, publicera delar av loggen och kanske en konfrontationsvideo där man maskerat personen.
Då har vi belyst problemet, nu kommer nästa steg, eftersom personerna inte går att döma pga moraliska lagar inte är juridiskt bindande.
Då minskar vi problemet igenom att utbilda barn och vuxna om farorna, på samma sätt som att leka vid vägarna. Man hänger inte ut förare som att de skulle kunnat kört på barn för de körde 5km/h för snabbt på väg där det kan finnas barn och argumenterar om att bilar skall förbjudas.

Först försöker man göra så att barnen och föräldrarna faktiskt hjälper till i problemet. Och det görs igenom att meddela polis. en 14åring har lite förstånd, det får vi fasen hoppas för annars får vi ta å flytta åldern för moped och epa. För ett barn som är 14,5 kan inte vara helt bakom flötet och sedan skall bli förståndig och kunna ta svåra beslut på vägarna vid 15.

Dessa barn har en möjlighet att styra och är personer med egna viljor. Så utbilda dem. Började man inte med sexualutbildning med mera när man va runt 13-14? Man utbildar än mindre barn att inte prata med okända människor på stan. Så varför inte säga till dem att inte skicka bilder på sig till okända och om de blir kontaktade av någon så blockera eller om ni får bilder så säg till en vuxen.

Dessa personer dumpen pekar ut är inte till stor del de där som hänger på lekplatser för att ragga hem, eller på skolor eller ger sig efter grannens barn med mera. De som faktiskt utsätter barn.
Det rör sig om personer som på nätet råkat/fått tag i barn. Som i de flesta fall utger sig för att vara 14år och 7-10månader. Som dess utom oftast träffats på sidor som Tinder, Grinder och på andra ställen skapat för 18+. Ta bort barnen om de ens finns där, vilket de inte borde, så försvinner ju de som Dumpen livnär sig på.
Finns säkert värre ställen barn hänger och samlas på som drar till sig skumma typer, fokusera på dem ist.

Dessa två översittare med tveksam moral bör man ta med en hel EU pall med salt. Om inte en lastbil.
Citera
2024-10-24, 16:45
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Patrik sjöberg kungen av gäddor! Knarka med små flickor är ju helt okej eller hur? Jävla idiot asså!

Hur gamla kan dessa små tjejer vara? 15? 16?

https://youtu.be/yygnaAdnx6c?si=JA6z0GOXXzsXXP4x
Videon är över tre år gammal!
Detta borde definitivt utredas vidare. Patrik kanske är en hebefil!
Citera
2024-10-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Videon är över tre år gammal!
Detta borde definitivt utredas vidare. Patrik kanske är en hebefil!
Om inget annat begår han moralbrottet av att vara en hycklare.
"Varför träffar du inte kvinnor i din egen ålder" -patrik, personen som gärna ser partners yngre än sin dotter eller i hennes ålder.
Citera
2024-10-24, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är en knivig fråga som nog alltid kommer att ha två sidor av åsikter.

Som liten var jag själv utsatt för sexuella övergrepp och hur det sedan har påverkat mig genom resten av livet är något jag varje dag önskar att jag slapp. Alla offer reagerar och hanterar det säkert på olika sätt men det är nog en väldigt liten del av de utsatta som kan få ett väl fungerande vuxenliv.

För egen del - utan att gå in på detaljer - så har mitt eget liv varit ett riktigt helvete och det har funnits stunder då jag önskat att livet kunde ta slut. I dag har jag dock nått en ålder där jag kan acceptera att en mycket stor del av mitt liv kastats bort. Nu är det försent att göra någonting åt det men det går inte en dag utan att jag önskar att mitt liv varit lika bekymmerfritt som för de flesta andra. Att lära sig acceptera sin situation kommer man faktiskt långt på men det är ett jävla arbete att komma dit och dessutom individuellt.

Det är lätt att som offer känna en sorts falsk glädje i att pedofiler hängs ut och får sina liv förstörda, för det fick ju jag. Varför ska dessa människor kunna ha ett väl fungerande familjeliv, karriär och hela köret när det krävdes mitt liv för att uppnå allt detta?

Varför ska min förövare behandlas på ett annat sätt än hur han behandlade mig?
Jag har a
Samtidigt vill jag inte att någon ska behöva må så dåligt och varje gång jag ser en gädda åka dit på Dumpen och speciellt de som inser att hela livet nu kommer att dras undan, så lider jag konstigt nog med dom, för jag förstår att de som förövare nu kommer att gå igenom allt det fruktansvärda jag som offer fått göra.

Men glöm ej att en pedofil som får härja fritt, alltid utsätter andra människor för livsfara och kommer alltid att göra det.
Att verkliga offer lider är inget jag förminskar eller förringar. Förebygga övergrepp mot barn är en av våra viktigaste uppgifter. Jag ifrågasätter enbart metoden. Att förstöra liv här och nu för att det kanske räddar någon i en okänd framtid kommer jag aldrig att skriva under på.
Citera
2024-10-24, 17:20
Medlem
Citat:
Va äre o gnäll över ifall dom int gjort ngt fel?
Deras loggar publiceras offentligt och har dom int begått ngt fel så äre väll inget dom behöv bry sig om

Dom får ta konsekvens av sina egna handlingar, skickar man en kukbild till någon som utger sig för att va 13-14 år så är det ju bra att allmänheten får reda på det så folk vet vem dom inte ska låta va barnvakt till sina barn

Redan vid en sexchatt så har dom gått över gränsen, dom borde gett fan i allt sexuellt med vad dom tror är minderåriga
Vi har en lösning för det redan - offentlighetsprincipen. Har man begått ett brott och lagförts för sin dick pic så kan alla kolla upp det i offentliga register.
Nu matas alla sociala media med "nyheter" från Dumpens affärsverksamhet om människor dumpen ANSER borde bli dömda.
Men men, din hängivenhet till dumpen är lika vida känd som den är stark.
Citera
2024-10-24, 17:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Var det inte Aschberg som hängde ut någon som sen tog livet av sig?
Aschberg är en jävla hycklare - och han har inte mer vett i skallen än han har hår på huvudet.
Fast då är alla som kritiserar hycklare, alla har gjort något fel och "vad har denne att komma med för klander" då är denne hycklare också? Vet ej om du har rätt, men skillnaden med Dumpen är tiofalt. Och detta utan någon som helst reflektion från dem.
Citera
2024-10-24, 17:35
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fast då är alla som kritiserar hycklare, alla har gjort något fel och "vad har denne att komma med för klander" då är denne hycklare också? Vet ej om du har rätt, men skillnaden med Dumpen är tiofalt. Och detta utan någon som helst reflektion från dem.

Nej.
Citera
2024-10-24, 17:37
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Vi har en lösning för det redan - offentlighetsprincipen. Har man begått ett brott och lagförts för sin dick pic så kan alla kolla upp det i offentliga register.
Nu matas alla sociala media med "nyheter" från Dumpens affärsverksamhet om människor dumpen ANSER borde bli dömda.
Men men, din hängivenhet till dumpen är lika vida känd som den är stark.

Offentlighetsprincipen?
Vadå anser borde bli dömda?
Dumpen visar vad gäddan GJORT.
Man kan ha GJORT olagligheter utan att vara dömd för det, gjort är gjort!
Citera
2024-10-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://svjt.se/svjt/2012/319

"Moral och lag anger vad vi bör och inte bör göra mot varandra. En viktig skillnad är dock att medan lagen är stiftad av någon form av beslutande politisk församling, kodifierad i en lagtext, och tillämpad av domstolar, så är moralens innehåll och status mer svårgripbar. Det innebär inte att moralen bara är subjektivt tyckande, men det innebär att tvister i moraliska frågor, där det inte också finns en juridisk komponent, inte kan få institutionaliserade lösningar."

Det du syftar på går under MORAL inte lag.
Vad jag syftade på är LAGEN.

Eftersom det inte går att dömas i lagens mening, har sagt det till dig MÅNGA gånger nu.
Vad alla ni MORAL poliser dömer är skit samma om er granne inte torkar av fötterna innan de går in i huset en slaskig vinterdag är ungefär lika intressant och sammhällsnytta som detta.

Det går inte att argumentera allmänintresse, för det är inte allmänintresse, det är allmänNYFIKENHET vilket inte är ett argument för den lagen som finns.
Eftersom personerna inte kan dömas då inga offer har trätt fram, anledningen till att de inte trätt fram kan vi söka svar på i Borlänge, där vi ser att om det funnits någon som känt sig utsatt utav någon av dessa personer så hade de trätt fram och då blivit dömda.

Vilket inte är fallet, således har troligen större delen ÄNDAST chattat såhär med Dumpen. även om de kan anses moraliskt fel då Dumpen försöker se till att det ser så illa ut det går. Men om de hade gjort något som lagen ansett olagligt eller fel, så hade de dömts där efter.

Där emot begår Dumpen förtal utav att lägga fram loggarna, det är alltså allt som räcker.
Sedan pekar de ut personerna, de ger nog med information för att folk skall hittas av andra och utsättas för trakaserier, våld, vandalism med mera. Detta är rätt självklart om man kollar på Gräv och telegram.

Folk som helt ärligt inte har ett bättre liv än att de får abstinens om de inte får en ny person att ge sig på, en underhållningsvideo och få känna sig bättre än någon annan.

https://www.equalsthlm.se/kronikor/vem-fortjanar-en-andra-chans/

https://sv.quora.com/F%C3%B6rtj%C3%A4nar-alla-m%C3%A4nniskor-en-andra-chans

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/domda-som-avtjanat-sitt-straff-bor-ges-en-chans_h9022786/

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/m6vr6g/aven-domda-har-ratt-till-en-andra-chans
https://www.lt.se/artikel/ratten-till-en-andra-chans

Kriminella har rätten till en andra chans, visa att de kan ändra sig.
Men många som du anser att dessa som begått moralbrott och inte kan dömas skall straffas livet ut, många som dig anser att det skall komma så snart som möjligt, gärna med sin egna hand.

Du/Ni bevisar varför inte samhället kan hantera den informationen som Dumpen ger.
Dumpen presenterar den på ett sätt för att manipulera era känslor till att bli upprörda, swisha och döma. Ur hatet så snurrar ni ner er i avgrunden, såpass att ni vägrar inse de enorma brister som Sara besitter. Ni höjer henne som ett helgon, hennes fel är förlåtna, oavsett vad hon gjort så är hon inte som de som hon pekar ut, hon kan aldrig göra fel, trotts all manipulation hon slänger ur sig för att rädda sitt egna skinn.

Det skiljer också en annan sak med de som hon pekar ut hon är dömd flera gånger om och ist för att göra gott för samhället så begår hon brott, som hon är medveten om, där av den fina artikeln på sidan som skall förklara varför hon tycker att hon är oskyldig. Hon är manipulativ och översittare.

Sättet hon ter sig på är inte så en person med de avsikter som hon avser att hon har gör.
Det finns många organisationer som arbetar för barnen och stöttar utsatta. Vården har folk man kan prata med om man behöver (som dess utom är godkända att bedriva vård.)

"hon belyser ett problem i samhället"
Får vi verkligen en korrekt och bra bild på problemet? För i många fall ser det ut som att hon försöker blåsa upp det större än det är, varför? Jo, för hon tjänar pengar på problemet och ju större det är dess mer pengar är folk villiga att swisha för att hon motverkar ju detta problem, eller skapar det?
Om man går tillbaks till delen om att hon skulle belysa ett problem, så hade de gått att göra utan att peka ut icke dömda som monster/pedofiler/dömda eller vad som används som begrepp av alla.
För att belysa problemet är det viktigare att belysa problemet inte att peka ut folk som problematiska eller brottslingar.

För att belysa problemet hade det räckt med att skriva en artikel, publicera delar av loggen och kanske en konfrontationsvideo där man maskerat personen.
Då har vi belyst problemet, nu kommer nästa steg, eftersom personerna inte går att döma pga moraliska lagar inte är juridiskt bindande.
Då minskar vi problemet igenom att utbilda barn och vuxna om farorna, på samma sätt som att leka vid vägarna. Man hänger inte ut förare som att de skulle kunnat kört på barn för de körde 5km/h för snabbt på väg där det kan finnas barn och argumenterar om att bilar skall förbjudas.

Först försöker man göra så att barnen och föräldrarna faktiskt hjälper till i problemet. Och det görs igenom att meddela polis. en 14åring har lite förstånd, det får vi fasen hoppas för annars får vi ta å flytta åldern för moped och epa. För ett barn som är 14,5 kan inte vara helt bakom flötet och sedan skall bli förståndig och kunna ta svåra beslut på vägarna vid 15.

Dessa barn har en möjlighet att styra och är personer med egna viljor. Så utbilda dem. Började man inte med sexualutbildning med mera när man va runt 13-14? Man utbildar än mindre barn att inte prata med okända människor på stan. Så varför inte säga till dem att inte skicka bilder på sig till okända och om de blir kontaktade av någon så blockera eller om ni får bilder så säg till en vuxen.

Dessa personer dumpen pekar ut är inte till stor del de där som hänger på lekplatser för att ragga hem, eller på skolor eller ger sig efter grannens barn med mera. De som faktiskt utsätter barn.
Det rör sig om personer som på nätet råkat/fått tag i barn. Som i de flesta fall utger sig för att vara 14år och 7-10månader. Som dess utom oftast träffats på sidor som Tinder, Grinder och på andra ställen skapat för 18+. Ta bort barnen om de ens finns där, vilket de inte borde, så försvinner ju de som Dumpen livnär sig på.
Finns säkert värre ställen barn hänger och samlas på som drar till sig skumma typer, fokusera på dem ist.

Dessa två översittare med tveksam moral bör man ta med en hel EU pall med salt. Om inte en lastbil.

Problemet är just att det inte är olagligt, dessa män borde dömas för att dom försökt att snacka sex med (vad dom trodde var) barn

Polisen borde göra just det dumpen gör idag och få dessa dömda för de vidrigheter dom håller på med

Sen är det klart att man bör få bort barnen från dessa sidor oxo (vilket polisen redan gör idag om jag förstått det rätt) men man bör göra båda delarna
Citera
2024-10-24, 18:01
Medlem
Amig0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Patrik sjöberg kungen av gäddor! Knarka med små flickor är ju helt okej eller hur? Jävla idiot asså!

Hur gamla kan dessa små tjejer vara? 15? 16?

https://youtu.be/yygnaAdnx6c?si=JA6z0GOXXzsXXP4x

Wow... där ser man.
Tänk Sjöbergs reaktion om en framtida gädda tar denna klipp med sig och spelar upp den när kameran riktas mot han. Ska de blurra för det?
Känns som dumpen kommer avvecklas inom ett år. Vi får se...
Citera
2024-10-24, 18:27
Medlem
Citat:
Problemet är just att det inte är olagligt, dessa män borde dömas för att dom försökt att snacka sex med (vad dom trodde var) barn

Polisen borde göra just det dumpen gör idag och få dessa dömda för de vidrigheter dom håller på med

Sen är det klart att man bör få bort barnen från dessa sidor oxo (vilket polisen redan gör idag om jag förstått det rätt) men man bör göra båda delarna
Tror inte en lagändring kommer att ändra på något. Då polisen inte lär fiska runt och försöka locka till sig folk. Potentiellt kommer en lagändring där emot skada mer än göra bra.
Precis som jag visade med samtyckeslagsändringen som gjort det lättare för oskyldiga att bli dömda för våldtäckt. Men det va ju inga under MeeToo som felaktigt anklagade oskyldiga?

Så som Dumpen skrivit sitt dokument om hur de vill att lagen skall se ut (den de vill att folk skriver på) ser mer ut som att de vill få en lagändring så de kan lämna över alla sina till polisen och få dem dömda.
Alternativt till å med fortsätta Fiska och locka för att lagföra folk. De kommer inte sluta.

Polisen lär bara ta till ett sådant knep för att locka efter bevis i fall som redan påbörjats. Alltså de fallen som de redan har.
Om polisen skulle ha nytta av den är det bara som sista spiken i kistan.

Polisen arbetar redan hårt med att lagföra denna typen av förbrytare som du beskriver.
Och om inte Sara ljuger om även detta, så polisanmäler de alla de fångar.
Vilket betyder att om de gått mer än en månad så har ingen utredning startats, dess utom baserat på deras dokument hon visade var där folk som de hade status "Polisutredning" på, vilket antyder att de inte publicerar före polisen friat.

Alltså har lagen tagit beslutet att det inte kommer gå att döma eller hitta riktiga bevis.
Dess utom så de vidrigheter du beskriver är emellan två vuxna som kommit överens om det.
Sedan att den ena tror att den ena är yngre är en annan sak, men det är inte olagligt att chatta med en vuxen.

Som sagt, det är på sin höjd moraliskt fel kanske att den personen har fru eller sambo vilket gör att det är otrohet, men även detta är ett moralbrott inte ett riktigt brott.

Kan du eller någon annan bevisa att de eller alla begått brott? Kan du leta fram diagnoser på Pedofili? Är du del av rättsväsendet eller en psykolog?
Det är lätt att spekulera, men utan bevis.

Om det inte är ett brott idag kan man inte dömas för någon lag som införs om 10år, det hade ju varit lite konstigt.
Samma det går inte dömas för en lag som en gång var. Annars hade otrohet som många är skyldiga till varit straffbart.

Som sagt, det må vara moraliskt fel, och du tycker de gjort fel, de betyder inte att de går att lagföra, att de gjort fel i lagens mening, är brottslingar, att de skall registerföras eller bli utpekade som brottslingar, även om det är på en teknikalitet så har de inte begått brottet.

Moral är inte det samma som lag.
I ett samhälle följer vi lagarna och folket hittar inte på egna när de passar dem.

Som ett samhälle har vi som uppgift att ge alla en chans att bättra sig, Jag hade gärna sett att vi infört assisterad avlidning till folk som lider eller är gamla eller av andra skäl, men det kommer vi inte. De personerna erbjuds ist hjälp.

Jag fruktar den dagen jag är gammal och har ont i hela kroppen.
Samma som vi måste erbjuda de som gjort fel eller halkat fel en möjlighet att göra rätt och bättra sig.

Men framförallt inte gå utanför rättsväsendet för att döma folk och hitta på straff...
Citera
2024-10-24, 18:30
Medlem
Djävlar vad Sara ballar ur i ett utbrott av ilska och känslosås i det oklippta samtalet med Aschberg!

Faktum är att båda parter (Aschberg, ETC-Röstlund) och Dumpen (Sara, Patrik) har ju båda rätt. Impulskollen är ingen vårdgivare, de bedriver ingen vård men däremot kan de köpa in vård från de som har rätt att bedriva vård exempelvis vårdföretag eller legitimerad personal. De kan också köpa in olegitimerad vård, det finns många terapeuter som säkert är duktiga och lämpliga för detta, inte ens Aschberg ifrågasätter detta när Sara gör invändningen, se 23:20 i samtalet: https://dumpen.se/2024/10/22/komplett-oklippt-intervju-med-aschberg/

Gäddorna kan ha lurats av de där skojarna bakom MM Framtid AB (dvs Impulskollen) men det är knappast Dumpens fel. Vad som är Dumpens fel är att de fortsätter låta skojarna annonsera hos Dumpen om de nu övertygats om att Impulskollen säljer sina tjänster till gäddorna med falska förespeglingar.

Sara kan inte skylla ifrån sig med att Impulskollen endast köper annonser. Hon ger Impulskollens visitkort. Hon skickar deras url i sms till gäddan efter konfrontation. Nu vet hon hur oseriösa de är.

Om Sara vill vara trovärdig så dumpar hon skojarna på Impulskollen. Men hon vägrar. Och det är det enda som talar för att hon faktiskt gör det här för att tjäna pengar på ett ohederligt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in