2024-10-24, 06:48
  #83053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag tror att det sakta men säkert börjar gå upp för honom att han är rökt och att Dumpen praktiskt taget begår självmord om han så mycket som öppnar munnen åt en emotionellt provokativ journalist just nu.

Live by the lynchmobb, die by the lynchmobb.
Min helt egna hypotes - tystnaden är en kombination av brist på respekt för etablerad media samt en omgruppering där taktik läggs upp.
Det kommer en retur från Dumpen - var så säker. Sara har aldrig fått kritik utan att spotta likt en kobra i retur.
Citera
2024-10-24, 09:09
  #83054
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Ny video av Motvikt angående den senaste cirkusen kring Dumpen:

https://www.youtube.com/watch?v=gKTFsOLk-Sc

Han snackar bland annat om att han sitter på information som skulle kunna sänka Dumpen/IK.

Jobbigaste idiot jag nånsin lyssnat på, han maler på utan att få nånting sagt.
Citera
2024-10-24, 09:10
  #83055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Min helt egna hypotes - tystnaden är en kombination av brist på respekt för etablerad media samt en omgruppering där taktik läggs upp.
Det kommer en retur från Dumpen - var så säker. Sara har aldrig fått kritik utan att spotta likt en kobra i retur.
En av Saras svagheter är att hon konstant går i klinch med dom som kritiserar henne eller Dumpen. Att hon inte pudlar och avslutar samarbetet med impulskollen tror jag beror på följande. Pengarna från impulskollen gör att Sara och Patrik kan ta ut en liten lön.
Citera
2024-10-24, 09:28
  #83056
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Min helt egna hypotes - tystnaden är en kombination av brist på respekt för etablerad media samt en omgruppering där taktik läggs upp.
Det kommer en retur från Dumpen - var så säker. Sara har aldrig fått kritik utan att spotta likt en kobra i retur.

Japp. Tror att de städar och raderar all kommunikation som kan tolkas som inkriminerande. Det är säkert panik hos Impulskollen då dom verkar vara snäppet skarpare än Sara och Patrik, medan de två sistnämnda säkert sitter och svär och beklagar sig över "ljugpressen".

Det skulle inte förvåna mig om personerna bakom IK är på väg till varmare breddgrader vid det här laget.

Det som kommer vara intressant är om #494 faktiskt samarbetade med Aftonbladet. I så fall så kommer detta sträcka sig längre än Dumpen då andra har skadeglatt rapporterat om honom, i vissa fall kontaktat tidigare arbetsgivare.
Citera
2024-10-24, 09:48
  #83057
Medlem
Lite som när språkröret för MP för flera år sedan använde förbjuden och miljöfarlig färg på sin båt i skärgården.

"Varför granskar ni oss, det är vi som är dem bra, det är förbjudet att granska oss"
Citera
2024-10-24, 10:04
  #83058
Medlem
Kul med ug vape avsnitt samtidigt som folk gnäller om att låta pedofiler vara ifred

Kan inte dumpen fiska med vape, känns som att det är en annan typ av farligare gädda

Fiska med "sex mot alkoläsk/weed"?
Citera
2024-10-24, 10:08
  #83059
Medlem
biljardballes avatar
Var det inte Aschberg som hängde ut någon som sen tog livet av sig?
Aschberg är en jävla hycklare - och han har inte mer vett i skallen än han har hår på huvudet.
Citera
2024-10-24, 10:08
  #83060
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Kul med ug vape avsnitt samtidigt som folk gnäller om att låta pedofiler vara ifred

Det hade minst sagt varit intressant att jämföra chattloggar mellan dom fall Uppdrag granskning kollat på och Dumpens chattloggar. Jag gissar på att det hade varit rätt stor skillnad på majoriteten av dom.
Citera
2024-10-24, 10:23
  #83061
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Beror Saras rövcancer på att hon fått så mycket kuk i tvåan måntro?
Stort slitage i röven gör ju att celldelning blir så mycket vanligare när det hela tiden skall läkas och risken för att någon mutation ökar ju liksom.

Undrar om hon tagit upp det med sin läkare?
Jag tror nog att typ samtliga cancerfall kan härledas till för mycket skoj i prutten faktiskt.
Citera
2024-10-24, 10:23
  #83062
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det du uppenbarligen missar är att man inte måste välja "sida" i frågan. Jag ursäktar inte gäddornas handlingar, jag ifrågasätter hur de behandlas. Sara må ha varit utsatt för allt möjligt, det vet inte jag. Det som finns att läsa är att hon finansierat ett missbruk genom prostitution samt att hon begått en lång rad brott hon lagförts för. Med andra ord - hon har utsatts, och samtidigt begått rejäla, återkommande och frekventa övertramp där andra utsatts för livsfara.
Nu är hennes beteende start bidragande till minst 11 människors död, ett stort antal övergrepp mot familjer, barn osv, och en härva av ekonomiska oegentligheter.
Hon må vara frälsaren själv i dina ögon. I mina ögon finns lite fler nyanser där jag ser hur destruktiva beteenden - gäddornas, dumpens och anhängares - samverkar och sprider fördärvelse, skadade människor och död i sitt kölvatten.
Jag har därför svårt att dra den enkla slutsatsen att hon ska förlåtas, medan gäddor ska förgöras. Att allt detta dessutom skulle rädda en massa barn?
Nåja - skönt att du hittat din sanning. Människor som vill andra harm gömmer sig ofta i grupper. Bra att du huttat din grupp.


Det är en knivig fråga som nog alltid kommer att ha två sidor av åsikter.

Som liten var jag själv utsatt för sexuella övergrepp och hur det sedan har påverkat mig genom resten av livet är något jag varje dag önskar att jag slapp. Alla offer reagerar och hanterar det säkert på olika sätt men det är nog en väldigt liten del av de utsatta som kan få ett väl fungerande vuxenliv.

För egen del - utan att gå in på detaljer - så har mitt eget liv varit ett riktigt helvete och det har funnits stunder då jag önskat att livet kunde ta slut. I dag har jag dock nått en ålder där jag kan acceptera att en mycket stor del av mitt liv kastats bort. Nu är det försent att göra någonting åt det men det går inte en dag utan att jag önskar att mitt liv varit lika bekymmerfritt som för de flesta andra. Att lära sig acceptera sin situation kommer man faktiskt långt på men det är ett jävla arbete att komma dit och dessutom individuellt.

Det är lätt att som offer känna en sorts falsk glädje i att pedofiler hängs ut och får sina liv förstörda, för det fick ju jag. Varför ska dessa människor kunna ha ett väl fungerande familjeliv, karriär och hela köret när det krävdes mitt liv för att uppnå allt detta?

Varför ska min förövare behandlas på ett annat sätt än hur han behandlade mig?

Samtidigt vill jag inte att någon ska behöva må så dåligt och varje gång jag ser en gädda åka dit på Dumpen och speciellt de som inser att hela livet nu kommer att dras undan, så lider jag konstigt nog med dom, för jag förstår att de som förövare nu kommer att gå igenom allt det fruktansvärda jag som offer fått göra.

Men glöm ej att en pedofil som får härja fritt, alltid utsätter andra människor för livsfara och kommer alltid att göra det.
__________________
Senast redigerad av RollonHomie 2024-10-24 kl. 10:27.
Citera
2024-10-24, 10:29
  #83063
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Kul med ug vape avsnitt samtidigt som folk gnäller om att låta pedofiler vara ifred

Kan inte dumpen fiska med vape, känns som att det är en annan typ av farligare gädda

Fiska med "sex mot alkoläsk/weed"?

Har du levt under sten sedan Dumpen AB gjorde entré?! De använder "alkohol/knark mot avsugning taktiken" mot i princip var och varannan gädda. Framförallt när "Sis barnet som är på rymmen" är ute och sonderar i vassen.
Citera
2024-10-24, 10:42
  #83064
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är en knivig fråga som nog alltid kommer att ha två sidor av åsikter.

Som liten var jag själv utsatt för sexuella övergrepp och hur det sedan har påverkat mig genom resten av livet är något jag varje dag önskar att jag slapp. Alla offer reagerar och hanterar det säkert på olika sätt men det är nog en väldigt liten del av de utsatta som kan få ett väl fungerande vuxenliv.

För egen del - utan att gå in på detaljer - så har mitt eget liv varit ett riktigt helvete och det har funnits stunder då jag önskat att livet kunde ta slut. I dag har jag dock nått en ålder där jag kan acceptera att en mycket stor del av mitt liv kastats bort. Nu är det försent att göra någonting åt det men det går inte en dag utan att jag önskar att mitt liv varit lika bekymmerfritt som för de flesta andra. Att lära sig acceptera sin situation kommer man faktiskt långt på men det är ett jävla arbete att komma dit och dessutom individuellt.

Det är lätt att som offer känna en sorts falsk glädje i att pedofiler hängs ut och får sina liv förstörda, för det fick ju jag. Varför ska dessa människor kunna ha ett väl fungerande familjeliv, karriär och hela köret när det krävdes mitt liv för att uppnå allt detta?

Varför ska min förövare behandlas på ett annat sätt än hur han behandlade mig?

Samtidigt vill jag inte att någon ska behöva må så dåligt och varje gång jag ser en gädda åka dit på Dumpen och speciellt de som inser att hela livet nu kommer att dras undan, så lider jag konstigt nog med dom, för jag förstår att de som förövare nu kommer att gå igenom allt det fruktansvärda jag som offer fått göra.

Men glöm ej att en pedofil som får härja fritt, alltid utsätter andra människor för livsfara och kommer alltid att göra det.
Tack för din berättelse. Jag står på din sida. Det är vi många som gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in