Citat:
Ursprungligen postat av
10juni
Har inte själv tillgång till intervjun, så jag kan inte säga något om detta, men då Expressen tydligen klantat sig, så frågar jag mig vad denne CA egentligen hade att säga, som samtidigt skulle kunna ge en ledtråd om vem han är.
Tilläggas kan kommer jag nu ihåg,att den av Expressen intervjuade Christer A säger att han "bott här ute hela tiden".
Som jag rimligtvis ser på det via det magra underlaget som finnes,så handlar det om en Christer A som bott på Tornslingan en längre tid.
Då är vi i sådant fall tillbaka vid de tre Christer Andersson som kan vara aktuella gällande adress Tornslingan år 1999.
Det som får mig att anta att det rör sig om "Christer den Tredje" är att den felaktige Christer i Expressens intervju endast anger att hans tidigare kontakt med PU varit i samband med att tips inkommit PU om att han skall vara hyggligt lik den famösa fantombilden Smala Gränd.
Hade det varit radioamatör Christer Andersson som intervjuats så hade denne knappast uttryckt sig så eftersom denna haft annan kontakt via Stålnackes famösa besök sommaren 1993(troligen).
Då återstår Christer den Tredje som Expressens intervjuoffer..om Expressen nu gått på adress Tornslingan..som förefaller rimligt då den rätte Christer Andersson även bodde där år 1999.
Edit..det rätta är att den rätte Christer A hade anknytning till Tornslingan år 1999 via sin mor.
Själv så bor han där från år 2002.
Det skall aldrig vara helt enkelt i MOP sammanhang..:-)