Citat:
Ursprungligen postat av
babymamacita
Det är faktiskt med det mest bisarra av allt, liksom hon har absolut ingen som helt adekvat utbildning som ska ge henne rätten att göra sucidibedömningar på människor. Det är helt jävla galet att hon ens ägnar sig åt sin idioti och tyder på en enorm hybris och självgodhet från hennes håll. Att göra suicidbedömningar är som bekant något som kräver lång utbildning i form av att vara psykolog och psykiatriker samt gedigen erfarenhet. Hon har liksom ingetdera.
Otäckt.
Ja, otäckt som fan.
Och det är ju så att självmordsbenägna människor kan på slutet verka lättade och glada. Anledningen till det är att dom har bestämt sig.
Så en gädda som lättsamt svarar Sara att "visst, det går fint att hänga ut mig nu" kan ju vara mer suicid än nånsin.
Men alla är olika. Sucidscreening är skitsvårt.
Den som är deppigast är inte alltid den som är mest suicid. Deppighet och självmordsbenägenhet går långt ifrån alltid hand i hand.
Att Sara skulle ha nån som helst kunskap i ämnet håller jag för otroligt.
Sen är ju hela grejen totalt bisarr.
En person blir suicid pga hot om uthängning som påstådd pedofil
Uthängaren väntar tills personen lugnat sig och inte längre är suicid.
När personen inte längre anses vara suicid då hängs personen ut.
Alltså man gör det som från början gjorde personen suicid ....ehhh.... logiken i detta? Någon?
Sen påstår Sara att "publiceringen" görs för att skydda barn eller ge barn upprättelse.
Men Sara har noll bevis för att gäddan skadat nåt annat barn än Dumpens fiktiva barn.
Jag har svårt att tro verkliga 13,14-åringar som i nåt trasigt tillstånd haft sex med en gammal gubbe för sprit eller cigg verkligen får "upprättelse" för att gubben för tid och evighet är uthängd på nätet.
Tonårsflickan mår inte bättre av det. Kanske tvärtom genom att ständigt påminnas om att den äckliga mannen finns lite överallt på film.