2024-10-24, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det vore intressant att få reda på vilka som utför denna terapi?
Min gissning är att vi har att göra med ytterligare ett privat bolag utan vårdtillstånd och som tjänar stora pengar på att sälja lekmannaterapi..

Dom har ju Stella , en bedagad blondin med lessna ögon som är nån form av "terapeut".
Men hon jobbar ju gratis påstår hon.
Citera
2024-10-24, 16:20
Medlem
Mr13cs avatar
Undra om alla får möjlighet eller ett erbjudande att köpa sig fri från uthängningen?
Citera
2024-10-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigge92
Exakt. Bryter man mot lagen får du väl polisanmäla dom ditt nöt.

"Det är oseriöst" Nämen lipa då..... Pedofiler är inte heller seriösa så det passar väl bra. Vem fan skulle vilja göra jobbet som Dumpen gör om det inte vore dessa två??

Dumpen är polisanmälda nu.

Jag lipar inte, jag tycker dock att Sverige som rättstat ska få finnas kvar utan att pöbelverksamheter som Dumpen ska haverera vår rättssäkerhet.
Citera
2024-10-24, 16:33
Avslutad
Asså när Aschberg frågar Sara vem som avgör om en gädda eller suicid eller ej och hon svarar "det gör jag" så är det sånt jävla episkt haveri.
"Med ett telefonsamtal" frågar Aschberg
"JAAA" svarar Sara irriterat

Media behandlar Sara med bomullshandskar. Annars hade dom dragit på stort om detta. Det är ju fan inte klokt egentligen.
Det krävs ju psykiatriker för att avgöra sånt, inte ens dom lyckas alltid.
Citera
2024-10-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr13c
Undra om alla får möjlighet eller ett erbjudande att köpa sig fri från uthängningen?

Jag tror att dom kollar upp dom först eller efter dom kommit på dom, och avgör då om dom har pengarna att betala sig ut. Så märker dom att du har pengar ja då är du väldigt självmordsbenägen och behöver hjälp som du kan få av dom för några hundra tusen, och du slipper hamna på dumpen. Men är du fattig, ja då är du inte självmordsbenägen och man kan lägga ut dig på dumpen.

Mycket smart upplägg som dessa sociopater kommit på!
Citera
2024-10-24, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servicedeskgirl
Asså när Aschberg frågar Sara vem som avgör om en gädda eller suicid eller ej och hon svarar "det gör jag" så är det sånt jävla episkt haveri.
"Med ett telefonsamtal" frågar Aschberg
"JAAA" svarar Sara irriterat

Media behandlar Sara med bomullshandskar. Annars hade dom dragit på stort om detta. Det är ju fan inte klokt egentligen.
Det krävs ju psykiatriker för att avgöra sånt, inte ens dom lyckas alltid.

Det är faktiskt med det mest bisarra av allt, liksom hon har absolut ingen som helt adekvat utbildning som ska ge henne rätten att göra sucidibedömningar på människor. Det är helt jävla galet att hon ens ägnar sig åt sin idioti och tyder på en enorm hybris och självgodhet från hennes håll. Att göra suicidbedömningar är som bekant något som kräver lång utbildning i form av att vara psykolog och psykiatriker samt gedigen erfarenhet. Hon har liksom ingetdera.

Otäckt.
Citera
2024-10-24, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Det är faktiskt med det mest bisarra av allt, liksom hon har absolut ingen som helt adekvat utbildning som ska ge henne rätten att göra sucidibedömningar på människor. Det är helt jävla galet att hon ens ägnar sig åt sin idioti och tyder på en enorm hybris och självgodhet från hennes håll. Att göra suicidbedömningar är som bekant något som kräver lång utbildning i form av att vara psykolog och psykiatriker samt gedigen erfarenhet. Hon har liksom ingetdera.

Otäckt.

Ja, otäckt som fan.

Och det är ju så att självmordsbenägna människor kan på slutet verka lättade och glada. Anledningen till det är att dom har bestämt sig.
Så en gädda som lättsamt svarar Sara att "visst, det går fint att hänga ut mig nu" kan ju vara mer suicid än nånsin.

Men alla är olika. Sucidscreening är skitsvårt.
Den som är deppigast är inte alltid den som är mest suicid. Deppighet och självmordsbenägenhet går långt ifrån alltid hand i hand.

Att Sara skulle ha nån som helst kunskap i ämnet håller jag för otroligt.

Sen är ju hela grejen totalt bisarr.

En person blir suicid pga hot om uthängning som påstådd pedofil
Uthängaren väntar tills personen lugnat sig och inte längre är suicid.
När personen inte längre anses vara suicid då hängs personen ut.
Alltså man gör det som från början gjorde personen suicid ....ehhh.... logiken i detta? Någon?

Sen påstår Sara att "publiceringen" görs för att skydda barn eller ge barn upprättelse.
Men Sara har noll bevis för att gäddan skadat nåt annat barn än Dumpens fiktiva barn.

Jag har svårt att tro verkliga 13,14-åringar som i nåt trasigt tillstånd haft sex med en gammal gubbe för sprit eller cigg verkligen får "upprättelse" för att gubben för tid och evighet är uthängd på nätet.
Tonårsflickan mår inte bättre av det. Kanske tvärtom genom att ständigt påminnas om att den äckliga mannen finns lite överallt på film.
Senast redigerad av servicedeskgirl 2024-10-24 kl. 16:55.
Citera
2024-10-24, 16:51
Medlem
En annan intressant sak är att Sara alltid har haft en "fuck off"-attityd gentemot dessa "gäddor" och varje gång ett självmord har ägt rum så har dom istället fokusförflyttat och pratat om vad barn som utsätts för pedofiler gör mot sig själva istället. I det här fallet finns inga barn, utan endast vuxna från Dumpen så det är inte ens jämförelsebart.

Och Dumpen har även hängt ut män som aldrig ens dök upp för träffar så att Sara skulle vara mån om dessa män är ju rent jävla skitsnack. I samtalet när Sara får det upptryckt i sitt ansikte att Impulskollen saknar tillstånd för vård och har outbildad personal så fokusförflyttar hon som alltid och börjar rabbla om självmord och att Impulskollen är bra på att förhindra självmord.

Haha, betala 140 000 kr eller vad fan det kostar och slipp bli uthängd eller så kan vi minimera exponering rejält, så slipper du känna ett behov av att ha ihjäl dig själv. Bra business.
Citera
2024-10-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servicedeskgirl
Ja, otäckt som fan.

Och det är ju så att självmordsbenägna människor kan på slutet verka lättade och glada. Anledningen till det är att dom har bestämt sig.
Så en gädda som lättsamt svarar Sara att "visst, det går fint att hänga ut mig nu" kan ju vara mer suicid än nånsin.

Men alla är olika. Sucidscreening är skitsvårt.
Den som är deppigast är inte alltid den som är mest suicid. Deppighet och självmordsbenägenhet går långt ifrån alltid hand i hand.

Att Sara skulle ha nån som helst kunskap i ämnet håller jag för otroligt.

Sen är ju hela grejen totalt bisarr.

En person blir suicid pga hot om uthängning som påstådd pedofil
Uthängaren väntar tills personen lugnat sig och inte längre är suicid.
När personen inte längre anses vara suicid då hängs personen ut.
Alltså man gör det som från början gjorde personen suicid ....ehhh.... logiken i detta? Någon?

Spot on!

Det finns ingen som helst logik i Dumpens metoder.
Ingen tror ju så klart heller på Saras snack om att Impulskollen framförallt är till för krishanteringen. Psykakuten kan med all säkerhet göra ett extremt mycket bättre jobb med behörig personal och gratis dessutom.

Impulskollen generar i massvis med pengar och det gillas av Dumpen, därför rekommenderar man just Impulskollen.
Citera
2024-10-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
En annan intressant sak är att Sara alltid har haft en "fuck off"-attityd gentemot dessa "gäddor" och varje gång ett självmord har ägt rum så har dom istället fokusförflyttat och pratat om vad barn som utsätts för pedofiler gör mot sig själva istället. I det här fallet finns inga barn, utan endast vuxna från Dumpen så det är inte ens jämförelsebart.

Och Dumpen har även hängt ut män som aldrig ens dök upp för träffar så att Sara skulle vara mån om dessa män är ju rent jävla skitsnack. I samtalet när Sara får det upptryckt i sitt ansikte att Impulskollen saknar tillstånd för vård och har outbildad personal så fokusförflyttar hon som alltid och börjar rabbla om självmord och att Impulskollen är bra på att förhindra självmord.

Haha, betala 140 000 kr eller vad fan det kostar och slipp bli uthängd eller så kan vi minimera exponering rejält, så slipper du känna ett behov av att ha ihjäl dig själv. Bra business.

Helt sjukt! Att dom även nämner att dom kan lugna ner folk på flashback som en del utav paketet dom betalar visar ju även på hur jävla falska dom är, och hur dom manipulerar media för egen vinning.

Och efter att jag såg youtube klippet där patrik sjöberg knarkar med små flickor så har jag gett upp hoppet helt kring dumpen!

Om inte lagen tar dom så kommer karma ta dom förr eller senare!
Citera
2024-10-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Jag tror att dom kollar upp dom först eller efter dom kommit på dom, och avgör då om dom har pengarna att betala sig ut. Så märker dom att du har pengar ja då är du väldigt självmordsbenägen och behöver hjälp som du kan få av dom för några hundra tusen, och du slipper hamna på dumpen. Men är du fattig, ja då är du inte självmordsbenägen och man kan lägga ut dig på dumpen.

Mycket smart upplägg som dessa sociopater kommit på!

Jag tror det finns två typer av gäddor. Dom vi ser som hängs ut och som ofta är socialt missanpassade och fattiga och som ibland får betala. Sen en grupp mer normala män som inte hängs ut om de betalar. Troligtvis är många av dessa "brott" också gråzoner.
Citera
2024-10-24, 17:45
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det vore intressant att få reda på vilka som utför denna terapi?
Min gissning är att vi har att göra med ytterligare ett privat bolag utan vårdtillstånd och som tjänar stora pengar på att sälja lekmannaterapi..

Ja, jag har efterlyst läkaren som hjälpt till med att skriva ut lugnande mediciner samt skriva sjukintyg för gäddorna. Han ska tydligen vara läkare inom ett helt annat område. Tydligen hade han fått "uppdraget" enbart pga att han bodde granne med en av killarna på Impulskollen.

Frågan är ju om den här läkaren har egen klinik, eller om han är anställd på annan? Eller tar han sig an "fallen" på fritiden? Det är ju inte så att några varningsklockor skulle börja tjuta för att den här läkaren skrev ut lite mer theralen än vanligt. Kan mycket väl vara svarta pengar där. Alltså, tittan man på fakturorna som Sara själv han publicera innan hon försvann, så ser man ganska omgående att de inte har den minsta koll på ekonomin.

Vad det gäller deras "coacher" så kan det nog vara precis vad som helst även om jag gissar att samtliga är involverade i organisationen. Även om de här "coacherna" inte har skyddade titlar betyder det ju inte per automatik att de är dåliga. Om man då är Jornalistgäddan, eller ja "Prästgäddan" och berättar sin historia för en seriös coach vad borde vi kunnat förvänta oss då? Jo, givetvis hade en seriös coach då ifrågasatt "beställarens" "arbetsmetoder". Sen vet man ju inte, de uthängda/icke uthängda kanske blir instruerade i vad de får och inte får säga? Och hotade med represalier om de inte lyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in