2024-10-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Något som slog mig är att deras utgifter inte verkar redovisats, bara inkomsterna?

Hur mycket pengar skänker tex. Dumpen (och Impulskollen) till barnen?
Alltså organisationer som BRIS och andra som jobbar för utsatta barn.

Vad spenderar dom alla miljoner på?

Som det nu verkat visa sig så har dom inte lagt en krona utav överskottet till annat än till sig själva! Typiskt sociopater som ljuger om allt.
Citera
2024-10-24, 14:35
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STATENS-RESURSER
Varför berättar de utpressade männen detta för Aftonbladet? Enda sättet nu för Dumpen att motbevisa dessa mäns påståenden är att faktiskt hänga ut dem.

Det vet att Aftonbladet bedriver etisk journalistik och har blivit informerade om källskyddet. Nu är det så mycket annat som dessutom kommer komma fram som är betydligt värre än att man kan köpa sig fri från Dumpen.

Törs lova att det finns fler som likt "Journalistgäddan" hängts ut fullständigt oskyldiga. Dumpen kommer få allt över sig mer eller mindre konstant nu ett bra tag framöver.

Det kommer bli en jäkla debatt framöver om yttrandefrihet, utgivningstillstånd, journalist som yrke, ansvar och fan och hans moster. Ger det en vecka så kommer det nästan bara vara det här det pratas om.
Citera
2024-10-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servicedeskgirl
Det där med etik hit och dit är såklart bara trams i sammanhanget.
Sara hänger ut folk som inte är dömda för brott och som i ordets bemärkelse oftast faktiskt inte är såkallade pedofiler.
En sexuellt gränslös porrskadad gubbe som skriver till varenda kvinnligt nick blir inte att pedofil för att han har den oerhört dåliga smaken att gå på dejt med en fjortis. Möjligen hebefil. Men att hänga ut en sån gubbe som "pedofil" står inte inte proportion till det han gjort, eller tror sig ha gjort.
Det finns ingen etik i Saras affärsverksamhet alls.

Skulle Sara ha nån känsla alls för etik och moral hade hon blurrat gubbarna. Det hade nog gjort större påverkan på rättsväsende, media och barnrättsorganisationer.
Nu anses Dumpen av seriösa aktörer som en smutsig kriminell uthängningssajt.

Att Annova och Preventel inte tar emot gubbarna beror ju på att dessa kliniker inte betraktar många av gubbarna som just pedofiler.

Även om vi leker med tanken att Impulskollen var ett seriöst företag, så är det heller inte så att dumpen skickar dit dem för att de ska få ”stöd”. De skiter naturligtvis fullständigt i dessa människor.
Det hela handlar ju bara om att de ska kunna tuta med att ingen tagit självmord tack vare IK. Ren signalsmörja för att hålla ryggen fri.
Återigen går tanken bara till de själva.

Hade det hänt att någon som varit hos IK tagit livet sig så hade dumpen haft ryggen fri. ”Vi har gjort vad vi har kunnat”, och skjuta ifrån sig allt ansvar.

Horribla jävla monster är de.
Citera
2024-10-24, 14:41
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Som det nu verkat visa sig så har dom inte lagt en krona utav överskottet till annat än till sig själva! Typiskt sociopater som ljuger om allt.

Sara säger själv i intervjun med Robban att dom betalar sina utsatt med terapi och det kostar mellan 25.000 upp till 500.000, nu tror jag inte att smack på att dumpen bekostat utsattas terapi med dom summorna, men det kommer väl fram kanske ytterligare ett sätt att gömma slantar till sig själv att betala för nåt man inte får?
Citera
2024-10-24, 14:41
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Jag ska förklara hur situationen verkar gå till på Dumpen och kommer ta extremfall så även dom små webbrunkarna fattar.

Jag lägger ut en bild på Agneta Sjödin på ett forum och sen börjar jag fiska efter gubbar.
När jag lyckas kåta upp en gubbe så jag känner att han fastnar på kroken så börjar åldern krypa neråt, när jag väl känner att han är fast så påstår jag att min riktiga ålder är 14, det kommer ju inte gubben tro på för det visar verkligen inte bilden.
Hon bestämmer träff och hon är den drivande i hela processen, träffen ska ske ute på allmän plats och där möts han upp av knarkarna Patrik och Sara som undrar vad fan gubben håller på med.

Och sen påbörjas utpressningen, dom som inte har några pengar eller sitter hos kronofogden kastas upp på Dumpens hemsida direkt, dom som kan ta lån får den tiden på sig att fixa lånet annars hamnar dom på dumpen också.

Enkelt förklarat så även idioterna förstår hela upplägget!

När jag var i Dalarna en sommarvecka med min dotter så började ett gäng grabbar ragga på henne trots att jag var i närheten, skulle gissa på att grabbarnas ålder var mellan 18-20 eftersom alla körde bil. Hade jag hetat Patrik Sjöberg så hade jag ifrågasatt varför dom var pedofiler och lagt ut det på nätet, om dom inte hade betalade för sig förstås!

Min dotter var 12 år, hon är vid den här tiden lång, supervacker med långt hår och i puberteten långt före sina klasskompisar. Jag förstår att dom trodde hon var runt 17 år, hade jag sagt till grabbarna att hon är bara 12 år så hade dom aldrig trott på det.
Hade jag haft ett elakt syfte så hade jag tjänat många miljonerna på henne genom att sätta dit alla som var äldre än 15 år.

Om inte Patrik och Sara stoppas i domstol NU så kommer flera börja fiska!
Åklagaren/advokaten bör spåra vem som har satt in alla pengar och sen kräva skadestånd åt dessa individer i en gruppanmälan så inte varje enskild måste framträda eller så ska allt ske under sekretess eftersom allt är så omfattande.

Patrik, Sara och Skäggapan kommer garanterat få långa fängelsestraff, skulle gissa att alla 3 kan räkna med minst 6 års fängelse och skyldiga till ett fett stort skadestånd.
Senast redigerad av Kilowattjagaren 2024-10-24 kl. 14:48.
Citera
2024-10-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Absolut kan det finnas mängder med utredningar som Dumpen kan ha kompromissat, men så är ju dock inte visat i detta fallet. Vi kan alltså inte vet om det faktiskt har hänt eller inte. Skulle nu svensk polis vara kompetenta i sina brottsutredningar hade de ju dock: 1. redan identifierat dessa pedofiler och säkrat bevismaterialet långt innan (lite raljant, jag vet) och 2. kunnat återställa en stor mängd data (om de har lyckats anställa någon datatekniker med lite kompetens, men vi vet ju att de haft svårt att göra detta i våldtäktsfall där försvarsadvokaten varit tvungen att nyttja privata företag för att återskapa material).

Vidare så är skyddande av brottsling ett brott som förutsätter uppsåt. Utan att vi går för djupt in på det lagtekniska så skulle det kräva att Dumpen är medveten om att individen har pedofil-material sedan tidigare och att deras agerande har en reell risk att leda till att bevismaterialet undanröjs. Möjligen kan man konstruera ett likgiltighetsuppsåt i frågan, men det känns inte clear and cut i frågan.

Ska korrigera mig själv lite grann.

På domarbloggen.se framgår följande:
"Försvåra för myndigheter
En förutsättning för att döma någon för skyddande av brottsling är att hens agerande motverkar att ett brott uppdagas eller beivras, alltså att brottet upptäcks och utreds eller att någon blir åtalad och dömd. I det enskilda fallet behöver det inte vara så att myndigheternas arbete har blivit svårare. Det är tillräckligt att agerandet typiskt sett är sådant att det försvårar för myndigheter. Det kan faktiskt till och med vara så att den som hjälper en brottsling klantar till det på något sätt, så att det i verkligheten leder till att det blir lättare för polisen att hitta brottslingen. Personen kan ändå bli dömd för skyddande av brottsling.

För att döma någon för skyddande av brottsling krävs att hen haft uppsåt till att den andra personen gjort just något brottsligt. Personen måste inte ha haft för avsikt att försvåra att myndigheterna får tag i den som begått ett brott, men personen måste ha förstått att det kunde bli resultatet av hens agerande."

Det skulle alltså kunna finnas en fråga här, som en åklagare skulle kunna undersöka vidare.

Länk
https://www.domarbloggen.se/skyddande-av-brottsling-ett-brott-mot-allman-verksamhet/
Citera
2024-10-24, 14:47
Medlem
Kan vi räkna med att de flesta gäddor seriöst hotar med självmord om gäddorna publiceras på Dumpen från nu?

Sara och Patrik bedömmer gäddans status och avgör publicering eller att dom skjuter upp den.

Det känns inte heller seriöst.
Citera
2024-10-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Ska korrigera mig själv lite grann.

På domarbloggen.se framgår följande:
"Försvåra för myndigheter
En förutsättning för att döma någon för skyddande av brottsling är att hens agerande motverkar att ett brott uppdagas eller beivras, alltså att brottet upptäcks och utreds eller att någon blir åtalad och dömd. I det enskilda fallet behöver det inte vara så att myndigheternas arbete har blivit svårare. Det är tillräckligt att agerandet typiskt sett är sådant att det försvårar för myndigheter. Det kan faktiskt till och med vara så att den som hjälper en brottsling klantar till det på något sätt, så att det i verkligheten leder till att det blir lättare för polisen att hitta brottslingen. Personen kan ändå bli dömd för skyddande av brottsling.

För att döma någon för skyddande av brottsling krävs att hen haft uppsåt till att den andra personen gjort just något brottsligt. Personen måste inte ha haft för avsikt att försvåra att myndigheterna får tag i den som begått ett brott, men personen måste ha förstått att det kunde bli resultatet av hens agerande."

Det skulle alltså kunna finnas en fråga här, som en åklagare skulle kunna undersöka vidare.

Länk
https://www.domarbloggen.se/skyddande-av-brottsling-ett-brott-mot-allman-verksamhet/

Tror #99 hamnar i den kategorin.
Polisen hade varit honom på spåren ett då förskolan sett skador på dottern som påkallade misstankar.
Sara och Patrik var så ivriga med att konfrontera killen så han sprang hem fort som fan och försökte undanröja bevis.
Lyckligtvis var han alldeles för pantad och påtänd för att lyckas. Polisen hittade hårddiskar i soprummet. Plus en massa annat i lägenheten.

Och dumpen är så blåsta så de tog ”kred” för att killen åkte dit. Så patetiska är de.
Senast redigerad av luohan 2024-10-24 kl. 14:59.
Citera
2024-10-24, 14:58
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Sara säger själv i intervjun med Robban att dom betalar sina utsatt med terapi och det kostar mellan 25.000 upp till 500.000, nu tror jag inte att smack på att dumpen bekostat utsattas terapi med dom summorna, men det kommer väl fram kanske ytterligare ett sätt att gömma slantar till sig själv att betala för nåt man inte får?

Vid sidan av Dumpen Media Group AB startades ju ideella Föreningen Dumpen där vem som helst kan bli medlem för 250 kr/år. Dessa pengar skulle sen oavkortat gå till vård av utsatta barn. Kruxet är väl att man i en förening inte har samma öppenhet och insyn utifrån som i ett aktiebolag. Så man undrar ju hur det slussats pengar i den där föreningen samt hur mycket som faktiskt gått till vård.

Dumpen kanske är helt transparenta med det till sina medlemmar, men om det förekommit penningtvätt och tvivelaktiga transaktioner så vill säkert de som granskar Dumpen även ta sig en kik in i den föreningen.
Citera
2024-10-24, 15:01
Medlem
Kilowattjagarens avatar
I rättegången kommer Patrik och Sara kasta sina underhuggare under bussen och påstå att dom har agerat på eget bevåg när dom har fiskat.

Alla datorer och mobiltelefoner kommer samlas in och sen kommer experterna gräva fram all information om hur hela upplägget har gått till.

Jag rekommenderar er fiskare att agera nu och kontakta Thomas Bodström, innan Patrik och Sara hinner kasta er under bussen som offerlamm för att dom själva ska klara sig.
Dumpenbedragarna skiter i om oskyldiga människor tar livet av sig och kommer skylla på er fiskare.

Man får inte hetsa någon till självmord, men jag tycker hela deras hela affärsupplägg är hets till självmord.

Ska ni fiskare klara er så bör ni nog agera nu och inte tro att ni kommer undan!
Citera
2024-10-24, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Det är en viss risk att vare sig Patrik eller Sara har möjlighet att hänga ut fler gäddor i nuläget. Gädda #498 skulle hängas ut 241020 vilket gjordes. Så även#497 som hängdes ut 241018.

Sen verkar det vara något som hänt, gädda #499 skulle hängts ut den 22:a och #500 (Jubileum!!! ) skulle hängts ut den 24:e. Gäddorna #501 och #502 är inplanerade för uthängning 26:e och 28:e.

Det kanske bara är nån bug, men... När är det någon som sett något efter Sara och Patrik sist? Jag har kikat runt lite på Dumpen.se och det "senaste" man kan hitta där är texten Sara la ut tillsammans med den oklippta intervjun med Robban. Det känns som att det är lite mer Dumpenkriiker i kommentarsfälten än vanligt men det är kanske inte så konstigt.
Gädda #499 publicerades i förrgår kväll. Häng med lite.

https://dumpen.se/2024/10/18/bigone_499/

Och gällande #500 så är det ju den 24:e idag, och dagen är inte slut än...
Senast redigerad av KanotklubbenKermit 2024-10-24 kl. 15:10.
Citera
2024-10-24, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Det är en viss risk att vare sig Patrik eller Sara har möjlighet att hänga ut fler gäddor i nuläget. Gädda #498 skulle hängas ut 241020 vilket gjordes. Så även#497 som hängdes ut 241018.

Sen verkar det vara något som hänt, gädda #499 skulle hängts ut den 22:a och #500 (Jubileum!!! ) skulle hängts ut den 24:e. Gäddorna #501 och #502 är inplanerade för uthängning 26:e och 28:e.

Det kanske bara är nån bug, men... När är det någon som sett något efter Sara och Patrik sist? Jag har kikat runt lite på Dumpen.se och det "senaste" man kan hitta där är texten Sara la ut tillsammans med den oklippta intervjun med Robban. Det känns som att det är lite mer Dumpenkriiker i kommentarsfälten än vanligt men det är kanske inte så konstigt.

Såg att det var nån kritisk kommentar där.
Postaren praktiskt taget bad dem låta den var kvar.
Kanske säljer de domänen, men vad är den värd efter det här? Spelar ingen roll hur besökare de har. Kanske. Om nya ägare behåller konceptet. Men utan uthängningar.
Fast. Då lär väl besöksantalet rasa stenhårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in