Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Red ut varför hon var otrogen. Var hon missnöjd med situationen hemma? Saknar spänning och passion?
Folk gör dumma saker, får djävulsk ångest och blir många gånger bättre människor därefter. Det är skitsnack att "en gång otrogen är alltid otrogen". Man kan tvärtom bli helt ointresserad av att genomgå ångesten igen.
Att ha ett förhållande handlar om att även klara av att genomgå tunga saker tillsammans och är detta ditt livs kärlek så borde hon få en chans till kan jag tycka. Jag skulle åtminstone gett det ett försök. Många förhållanden stärks till och med av en otrohetsaffär, så jag förstår inte riktigt vad du har att förlora på att försöka lära dig att leva med det. Det blir en process isåfall, för tillit tar tid, men det går.
Handlar om respekt mot sig själv, men även för den andres skull. Det är mycket stor risk det blir ett förhållande med mycket stress, oro, misstänksamhet och svartsjuka. Det är mycket lättare att ta förlusten, än att börja odla upp en sida hos sig själv med rädsla och misstänksamhet mot sin partner, för den sidan hos sig själv blir man sedan kanske aldrig av med, och helt ärligt, hur många förhållanden där den ene är otrogen är värt att satsa på i längden?
Och då har man den här förstörda sidan av sig kvar när man går in i ett nytt förhållande.
Nä, ut med skökan. Hade hon varit full och överrumplad på en hemmafest så hade det varit ett misstag. Nu är hon bara som en apa och släpper inte taget om den ena grenen förrän hon har ett säkert grepp om den andre.
Varje gång han blir sur, arg på eller hamnar i underläge i en argumentation med sin sambo kommer han tänka på hur hon låg med en annan mer än en månads tid. Dumpa.