2024-10-24, 00:16
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarre1337
Tja,

Lek med tanken att du som läsare är runt 25 år. Har en sambo som du är lyckligt förälskad. Hon är ditt allt. Du har krigat varje dag för att ni två ska ha en fin framtid. Byggt upp ett kapital till hus. Jobbat sena kvällar o helger.
En dag märker du att din partner har vart otrogen med en annan man i 1 månad. Denna man är kollega till henne.

Vad gör du?
Svårt.

Men gör en kovändning.

Du verkar för vek nu tyvärr även om situationen komplex.

Säg att du vill ha en paus för att känna efter dina känslor. Du kan göra vad du vill säg i tre månader och sedan gör du en omvärdering på hur eller vad du känner.

Jag menar du kan få henne tillbaka nu. Ja. Men hur kommer det kännas om 3 till 6 månader för dig? Kommer det finnas någon irritation i ditt huvud som spelas upp dag efter dag för att sedan komma till den nivån att du inte klarar av det?

Nu ger jag ett galet exempel.

Du spiller mjölken och hon säger. Så får man inte göra! och så slår hon dig med handflatan rätt i fejjan.

Hur kommer det kännas efter det? Kan man tro att detta aldrig kommer att upprepas igen eller är förtroendet tryckt i botten?
Citera
2024-10-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Red ut varför hon var otrogen. Var hon missnöjd med situationen hemma? Saknar spänning och passion?

Folk gör dumma saker, får djävulsk ångest och blir många gånger bättre människor därefter. Det är skitsnack att "en gång otrogen är alltid otrogen". Man kan tvärtom bli helt ointresserad av att genomgå ångesten igen.

Att ha ett förhållande handlar om att även klara av att genomgå tunga saker tillsammans och är detta ditt livs kärlek så borde hon få en chans till kan jag tycka. Jag skulle åtminstone gett det ett försök. Många förhållanden stärks till och med av en otrohetsaffär, så jag förstår inte riktigt vad du har att förlora på att försöka lära dig att leva med det. Det blir en process isåfall, för tillit tar tid, men det går.

Handlar om respekt mot sig själv, men även för den andres skull. Det är mycket stor risk det blir ett förhållande med mycket stress, oro, misstänksamhet och svartsjuka. Det är mycket lättare att ta förlusten, än att börja odla upp en sida hos sig själv med rädsla och misstänksamhet mot sin partner, för den sidan hos sig själv blir man sedan kanske aldrig av med, och helt ärligt, hur många förhållanden där den ene är otrogen är värt att satsa på i längden?

Och då har man den här förstörda sidan av sig kvar när man går in i ett nytt förhållande.

Nä, ut med skökan. Hade hon varit full och överrumplad på en hemmafest så hade det varit ett misstag. Nu är hon bara som en apa och släpper inte taget om den ena grenen förrän hon har ett säkert grepp om den andre.

Varje gång han blir sur, arg på eller hamnar i underläge i en argumentation med sin sambo kommer han tänka på hur hon låg med en annan mer än en månads tid. Dumpa.
Citera
2024-10-24, 00:21
Medlem
Lämna direkt
Finns inget alternativ, respektera dig själv.
Citera
2024-10-24, 00:26
Avslutad
Se det positiva. Du har inte köpt ett hus än. Du har inte bildat familj med henne än.

Tänk dig om det hade fortgått säg 2-3 år till och ni hade kanske 2 barn vid det laget..
Citera
2024-10-24, 00:36
Medlem
Du blir kvar i förhållandet förstås och hoppas på att du inte upptäcker efter en 18 år att dina så kallade barn faktiskt inte är dina egna.

Neger, snälla? Det borde vara livstidsavstängning från forumet med sådana här korkade jävla frågor. Givetvis lämnar man ludret, asså vad i helvete tror du?
Citera
2024-10-24, 00:51
Medlem
Lyssna på mig nu förfan:

Va inte så jävla keff, försök ligg med någon av hennes vänner så blir hennes liv helt plötsligt riktigt jobbigt.
Citera
2024-10-24, 00:53
Medlem
Någon annan skrev, att du ska se positivt på det. Att du ännu inte köpt huset, och att ni - förhoppningsvis - inte har barn. Jag kan inte annat än hålla med. Du har kommit otroligt lindrigt undan, trots det du känner just nu. Det gör det hela så otroligt mycket lättare. Jag pratar utifrån erfarenhet, och tro mig - ingenting kommer någonsin bli detsamma. Du kommer aldrig vara densamma. Låt hända att du förlåter henne, men du kommer aldrig någonsin kunna släppa detta. Oavsett hur mycket du i detta läge tror att du är kapabel att göra det. Det kommer att långsamt döda dig inifrån och ni kommer istället göra slut i framtiden. Tilliten är borta, för alltid. Och utan tillit går det inte att ha en relation.

Om du förlåter henne och ni består tillsammans kommer du vara olycklig. Jag lovar dig. Jag trodde att mitt liv var över när det hände mig (vi hade varit tillsammans i 20 år, hade barn och hus tillsammans osv) och därför - trots alla mina tidigare övertygelser - valde jag att förlåta och satsa på förhållande. Det var som cancer som fullständigt slukade mig. Idag är jag lyckligare än jag någonsin var med henne. Var en jävla man och inte en mes som jag som slösade bort ytterligare ett onödigt år. Tro mig.
Senast redigerad av switzernaut 2024-10-24 kl. 00:57.
Citera
2024-10-24, 01:05
Avstängd
Citat:
Lek med tanken att du som läsare är runt 25 år. Har en sambo som du är lyckligt förälskad. Hon är ditt allt.
En dag märker du att din partner har vart otrogen med en annan man i 1 månad. Denna man är kollega till henne. Vad gör du?
Vid nästa tillfälle det är dags för sex så påbörjas det rakt av med analsex utan kondom, efter några minuter trycker du ner henne på knä på golvet och börjar munknulla henne tills det går för dig alternativt tills hon säger stopp.
Citera
2024-10-24, 01:11
Medlem
Aj aj... Hur mycket tycker du om henne? I detta läge handlar det om dig inte henne egentligen. Du är fortfarande ung så hade det varit jag hade jag varit bitter och bett henne dra. Men... Du har varit frånvarande? Nej nej inte ditt fel hennes. Sorry.. vet inte bra råd.. Jag skulle veta försvarstal OCH hur mycket du håller av henne. Det hon gjort går inte att försvara. Men... Beror på.
Citera
2024-10-24, 01:18
Medlem
Har läst det mesta nu... Tycker synd om dig! Vet inte vad jag ska säga. Jag hade varit bitter men du är nog än bättre man än mig... Om det hjälper har jag sett en studie om att 80% av kvinnor om de får välja vill ha en extra man bara för sex (för att mannen bara jobbar). Det hjälper inte dig jag vet... Ska jag vara ärlig så är det slut där och då. Gå vidare. Älskar du henne så låt henne lida ett tag och gå sakta tillbaka. Men det hon gjort är i ett förhållande oförlåtligt.
Citera
2024-10-24, 01:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Tja,

Lek med tanken att du som läsare är runt 25 år. Har en sambo som du är lyckligt förälskad. Hon är ditt allt. Du har krigat varje dag för att ni två ska ha en fin framtid. Byggt upp ett kapital till hus. Jobbat sena kvällar o helger.
En dag märker du att din partner har vart otrogen med en annan man i 1 månad. Denna man är kollega till henne.

Vad gör du?

Det där ser man ganska ofta på arbetsplatser. Kvinnor i förhållanden som prasslar med kollegor (nästan alltid singelmän).

De söker bekräftelse.
De söker en kick.
De saknar självkontroll. Eller bara ser sex som något mindre privat.

Antingen tar du det. För det kommer fortsätta med nya ”romanser” på sidan om. Eller så hittar du en ny livskamrat.

Märkligt nog så brukar det vara de svartsjuka kvinnorna som är de mest otrogna. Men det har antagligen med bekräftelsebehovet att göra.
Citera
2024-10-24, 01:45
Medlem
ArkhanTheBlacks avatar
Citat:
Tja,

Vad gör du?

Finns bara en sak att göra. Bryt direkt säg åt henne vilken vidrig liten slampa hon är. Radera allt som har med henne att göra.

Ringer grabbarna och går ut och härjar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in