2024-10-24, 12:05
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ni får hemskt gärna posta stories från Anjo (och andra) för oss som har saknar tillgång!

Är Skabbe verkligen gripen?

Om han just är gripen är väl inte 100% bekräftat. Men att eko, polisen och kfm är där är ju sanningen, skulle det bara röra sig om utmätning så är det väl bara tex polisen och kfm som åker? Att eko är där också visar på att det är något större på gång än en utmätning.
Citera
2024-10-24, 12:07
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Om han just är gripen är väl inte 100% bekräftat. Men att eko, polisen och kfm är där är ju sanningen, skulle det bara röra sig om utmätning så är det väl bara tex polisen och kfm som åker? Att eko är där också visar på att det är något större på gång än en utmätning.

Polisen är inte där om det är en utmätning.

Att polis samt eko är där betyder att han kommer få skaka galler.
Citera
2024-10-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Ja ang hans flyckt benägenhet skrev jag om i ett inlägg lite tidigare. Dom skulle åkt till Marbella idag sa han på Streamen igår.

Förlåt för min upprepning, läst tyvärr ditt inlägg för fort 🫣
Citera
2024-10-24, 12:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Polisen är inte där om det är en utmätning.

Att polis samt eko är där betyder att han kommer få skaka galler.
Polis kan ge handräckning vid utmätning.
Citera
2024-10-24, 12:13
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Yes. Inte konstigt att polisen är med när kronofogden utmäter.

Men att eko är där också betyder att det inte bara handlar om att utmäta hans tillgångar iallafall
Citera
2024-10-24, 12:16
Medlem
Citat:
Jag står för att jag hade fel om exakt vad som sades - däremot rätt om sammanhanget. Samtalet handlade om Jockes försök att pressa Chrippa till att kriga på nätet och göra slut med Linnea - och det kretsade kring häktningen b la.

Samtalet du länkar till har jag redan hört - och står fast vid att Chrippa rättmätigt var förbannad för Julia. Han kunde valt en tjusigare formulering om barnet - men det är en skitdetalj i sammanhanget.

Jag har inte sagt att Chrippa aldrig ljuger - jag har sagt att han inte ljuger frekvent och systematiskt som Julia gör.
Det gör han inte - såvitt vi vet.

Vad mer är det du vill säga att jag haft fel i?

Bland annat Chrippas roll som pappa 🤷 han har ju enbart använt lilltjejen som en trofé i dramat och hon har fått en köpt kärlek nu genom alla upplevelser och saker vilket självklart gör en liten flicka glad och han kan få visa upp det på internet för de som kritiserar honom (innan det drog i gång var hon ju bara en belastning för honom, hon låg ju inte ens på topp 3 av hans prioriteringar, vilket var tydligt i hans egna videor - som jag inte kan länka av naturliga skäl iom att kanalen inte finns kvar - samt genom de telefonsamtal som kommit ut mellan Chrippa och Julia ibörjan av dramat. ). Allt detta med hans provocerande på nätet, den fortsatta ekonomiska brottsligheten och allt runtom med tjafsen med Julia etc är ju sånt som slår tillbaka. Att detta med ekonomin skulle komma upp till ytan har han ju varit medveten om länge ändå och ändå utsätter han sin dotter för allt det för med sig.

Hur många möten med polis/myndigheter som är fokuserat till Chrippa har den lilla tjejen fått uppleva under sina fyra år hittills nu? Hur mycket olämpligheter av diverse grad har hon varit med om? Och nej jag kommer inte säga att Julia är en förälder som är lämplig heller. Men att som du påstå att Chrippa är en bra förälder är löjligt.
Citera
2024-10-24, 12:18
Medlem
Citat:

Tack för uppdateringar! Spara gärna ner grejer om du kan. Detta kan vara en legendarisk dag

KFM kan ha begärt handräckning av polis för utmätning, men om Eko är där kanske det äntligen är dags.
Citera
2024-10-24, 12:20
Medlem
wicks avatar
Citat:

Enbart om personen inte flyttar frivilligt, eller om personen anses våldsam.
Citera
2024-10-24, 12:22
Medlem
wicks avatar
LÄS:

Idag är det Kronofogden som utmäter egendom av personer som har skulder. Polisen får ta interimistiska beslut för Kronofogdens räkning på beslut av en kronoinspektör. Problemet är dock att lagen kräver att polisen har egendomen i sin besittning. Detta innebär i praktiken att polisen bara får ta egendom från en person som sitter frihets*berövad på en polisstation. Inte sällan kontrollerar polisen känt kriminella som bär klockor, stora mängder kontanter och andra dyra tillhörigheter. Problemet är dock att om personen för tillfället inte är misstänkt för brott och kan frihetsberövas så får inte polisen omhänderta egendomen, trots att den finns tillgänglig och personen i fråga har skulder hos Kronofogden.

Så nej, de har inget med kronofogdens utmätning att göra, polisen är nog mest där för ekobrott.
Senast redigerad av wick 2024-10-24 kl. 12:24.
Citera
2024-10-24, 12:25
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tack för uppdateringar! Spara gärna ner grejer om du kan. Detta kan vara en legendarisk dag

KFM kan ha begärt handräckning av polis för utmätning, men om Eko är där kanske det äntligen är dags.

Nu har Chrippa ,Pappa Thomas och Linnea åkt iväg med polisen.
Citera
2024-10-24, 12:27
Medlem
Chrippa, Linnea o Tomas är tagna av polisen
Citera
2024-10-24, 12:28
Medlem
Citat:
Nu har Chrippa ,Pappa Thomas och Linnea åkt iväg med polisen.
Vart har du sett det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in