2024-10-23, 21:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Samma gamla tjat! Fatta någon gång, DEN GÅR INTE ATT LURA EN NORMAL MAN ATT VILJA HA SEX MED ETT BARN!
Det har du helt rätt i.
Att en del inte fattar det är ett stort problem.
Citera
2024-10-23, 22:12
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Ny förstasida på Aftonbladet.
”De skulle stoppa SVT och TV4”
”Gunnar betalade över 100 000 till Impulskollen”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/936MRq/gunnar-betalade-over-100-000-till-impulskollen

Kan tänka mig Sara är rejält stressad där i sjuksängen. Hon brukar vilja vara framme och veva så fort kritik eller granskning kommer och nu är det nya (nåja) artiklar dagligen. Aftonbladet skapar ett drev just nu och de suger verkligen all saft de kan ur den här kräftkroppen.

För gammelmedias skull så bör det här leda fram till något större, annars är Dumpen färdiggranskade. De kommer inte kunna duka fram samma skåpmat igen efter det här väl tystnat.
Citera
2024-10-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kan tänka mig Sara är rejält stressad där i sjuksängen. Hon brukar vilja vara framme och veva så fort kritik eller granskning kommer och nu är det nya (nåja) artiklar dagligen. Aftonbladet skapar ett drev just nu och de suger verkligen all saft de kan ur den här kräftkroppen.

För gammelmedias skull så bör det här leda fram till något större, annars är Dumpen färdiggranskade. De kommer inte kunna duka fram samma skåpmat igen efter det här väl tystnat.
Du skriver precis det jag tänker. Sen undrar man varför den här granskningen kom just nu när Sara genomgår en så stor cancerbehandling. Är det medvetet eller enbart en slump.
Citera
2024-10-23, 22:41
Medlem
tens avatar
Citat:
Du skriver precis det jag tänker. Sen undrar man varför den här granskningen kom just nu när Sara genomgår en så stor cancerbehandling. Är det medvetet eller enbart en slump.

Klart det inte är en slump.
Det är noga planerat av Rövberg & bihang.
Men det kommer slå duktigt hårt tillbaka på honom att han dels försöker kasta skit på dumpen samtidigt som Sara ligger på sjukhuset.
Patrik verkar även fatta att det är bäst att hålla tyst för en gång skull.
Citera
2024-10-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Klart det inte är en slump.
Det är noga planerat av Rövberg & bihang.
Men det kommer slå duktigt hårt tillbaka på honom att han dels försöker kasta skit på dumpen samtidigt som Sara ligger på sjukhuset.
Patrik verkar även fatta att det är bäst att hålla tyst för en gång skull.
Ja Aschberg kan ju inte ha missat om han har gjort lite research att Sara är svårt sjuk. Personligen tycker jag det är otroligt lågt av Aschberg att välja den här tidpunkten och gå på med släggan. Nästan så man misstänker att det ligger något personligt bakom.
Citera
2024-10-23, 23:38
Medlem
Slumpmessigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Det är inte gratis att rädda barnen från Gäddorna.

Självklart inte, men man ska inte vara girig. Swish + verkliga reklampengar borde räcka.
Citera
2024-10-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ja Aschberg kan ju inte ha missat om han har gjort lite research att Sara är svårt sjuk. Personligen tycker jag det är otroligt lågt av Aschberg att välja den här tidpunkten och gå på med släggan. Nästan så man misstänker att det ligger något personligt bakom.
undrar varför inte patte tar över rodret när sara är sjuk ?
Citera
2024-10-24, 01:00
Medlem
Mowglinos avatar
Ny video av Motvikt angående den senaste cirkusen kring Dumpen:

https://www.youtube.com/watch?v=gKTFsOLk-Sc

Han snackar bland annat om att han sitter på information som skulle kunna sänka Dumpen/IK.
Citera
2024-10-24, 01:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurre71
undrar varför inte patte tar över rodret när sara är sjuk ?
Hans juridiska rådgivare har garanterat givit honom rådet att vara tyst.
Citera
2024-10-24, 01:18
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hans juridiska rådgivare har garanterat givit honom rådet att vara tyst.

Aftonbladet har försökt att nå Patrik, men han har gjort sig själv okontaktbar, vilket är konstigt i mina ögon, när han annars alltid vill synas i media och på Aftonbladet.

När det riktas minsta lilla kritik, då blir det locket på istället. Tystnaden är inte Dumpens bästa vän just nu.
Citera
2024-10-24, 01:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Aftonbladet har försökt att nå Patrik, men han har gjort sig själv okontaktbar, vilket är konstigt i mina ögon, när han annars alltid vill synas i media och på Aftonbladet.
Jag tror att det sakta men säkert börjar gå upp för honom att han är rökt och att Dumpen praktiskt taget begår självmord om han så mycket som öppnar munnen åt en emotionellt provokativ journalist just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
När det riktas minsta lilla kritik, då blir det locket på istället. Tystnaden är inte Dumpens bästa vän just nu.
Live by the lynchmobb, die by the lynchmobb.
Citera
2024-10-24, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja du, jag har väl helt enkelt större sympati för en kvinna som själv haft det svårt och blivit utsatt för övergrepp och som nu viger sitt liv åt att rädda andra barn och unga från att utsättas för samma sak än vad jag har för gubbjävlar som skickar bilder på sina kukar till vad de tror är barn och planerar för att de skall träffas och ha sex.

Säkert ett väldigt svartvitt och svårbegripligt tankesätt om man är en i gänget med Fredrick F eller Johan "Jenny" Ehrenberg. Det är ju så mycket "finare" och mer raffinerat att sympatisera med gäddan.
Det du uppenbarligen missar är att man inte måste välja "sida" i frågan. Jag ursäktar inte gäddornas handlingar, jag ifrågasätter hur de behandlas. Sara må ha varit utsatt för allt möjligt, det vet inte jag. Det som finns att läsa är att hon finansierat ett missbruk genom prostitution samt att hon begått en lång rad brott hon lagförts för. Med andra ord - hon har utsatts, och samtidigt begått rejäla, återkommande och frekventa övertramp där andra utsatts för livsfara.
Nu är hennes beteende start bidragande till minst 11 människors död, ett stort antal övergrepp mot familjer, barn osv, och en härva av ekonomiska oegentligheter.
Hon må vara frälsaren själv i dina ögon. I mina ögon finns lite fler nyanser där jag ser hur destruktiva beteenden - gäddornas, dumpens och anhängares - samverkar och sprider fördärvelse, skadade människor och död i sitt kölvatten.
Jag har därför svårt att dra den enkla slutsatsen att hon ska förlåtas, medan gäddor ska förgöras. Att allt detta dessutom skulle rädda en massa barn?
Nåja - skönt att du hittat din sanning. Människor som vill andra harm gömmer sig ofta i grupper. Bra att du huttat din grupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in