Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Ja du, jag har väl helt enkelt större sympati för en kvinna som själv haft det svårt och blivit utsatt för övergrepp och som nu viger sitt liv åt att rädda andra barn och unga från att utsättas för samma sak än vad jag har för gubbjävlar som skickar bilder på sina kukar till vad de tror är barn och planerar för att de skall träffas och ha sex.
Säkert ett väldigt svartvitt och svårbegripligt tankesätt om man är en i gänget med Fredrick F eller Johan "Jenny" Ehrenberg. Det är ju så mycket "finare" och mer raffinerat att sympatisera med gäddan.
Det du uppenbarligen missar är att man inte måste välja "sida" i frågan. Jag ursäktar inte gäddornas handlingar, jag ifrågasätter hur de behandlas. Sara må ha varit utsatt för allt möjligt, det vet inte jag. Det som finns att läsa är att hon finansierat ett missbruk genom prostitution samt att hon begått en lång rad brott hon lagförts för. Med andra ord - hon har utsatts, och samtidigt begått rejäla, återkommande och frekventa övertramp där andra utsatts för livsfara.
Nu är hennes beteende start bidragande till minst 11 människors död, ett stort antal övergrepp mot familjer, barn osv, och en härva av ekonomiska oegentligheter.
Hon må vara frälsaren själv i dina ögon. I mina ögon finns lite fler nyanser där jag ser hur destruktiva beteenden - gäddornas, dumpens och anhängares - samverkar och sprider fördärvelse, skadade människor och död i sitt kölvatten.
Jag har därför svårt att dra den enkla slutsatsen att hon ska förlåtas, medan gäddor ska förgöras. Att allt detta dessutom skulle rädda en massa barn?
Nåja - skönt att du hittat din sanning. Människor som vill andra harm gömmer sig ofta i grupper. Bra att du huttat din grupp.