2024-10-24, 00:27
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Volontärer är väl inte anställda?
Jag har aldrig skrivit på en NDA där jag jobbat. Och jag tror jag jobbat med betydligt känsligare uppgifter. Finns ingenting på dumpen som kräver en NDA, såvida de inte har något att dölja. Som sina arbetsmetoder tex.

Du vet inte ens hur ett sekretessavtal (NDA) ser ut men förstår det då jag inte tror att de är så vanliga när man är förste makaron ansvarig på gruppboendets dagverksamhet

Att argumentera med en idiot är som att delta i Special Olympics, även om du vinner så är du ändå efterbliven.
🖕🏻🖕🏻🖕🏻
Citera
2024-10-24, 00:43
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Hur kändes det när du vann?

Vad har han vunnit? Att han har rätt i att det kanske finns ett sekretessavtal? Om det nu skulle visa sig stämma, vem säger att det är lagligt? Oavsett kvittar väl eventuella avtal. Det har redan hänvisats till källskyddet från Aftonbladets håll vilket som sagts flera gånger inte är konstigt, det är tvärtom självklart även om det i sig är sorgligt.

Men åtminstone en tidigare volontär har ju valt att prata ut offentligt. Tror hon törs göra det eventuella sekretessavtal till trots. Från de allra flesta sekretessavtal medges även dispans vid misstanke om exempelvis brott.
Citera
2024-10-24, 00:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag tror inte det finns då mycket pengar att hämta genom att utpressa fattiga pedofiler.
IK hjälper dem med att hitta snabblån.
Citera
2024-10-24, 00:52
Medlem
KlasLunds avatar
Konstigt förövrigt att man inte hört eller sett av vare sig Sara eller Patrik sedan i förmiddags? Vart kan de tänkas tagit vägen? Polisförhör?

Som sagt, av allt som framkommit hittills vad det verkar ostridbara anklagelser mot Dumpen och Impulskollen. Patrik och Sara har gjort bort sig rejält.

Fler avslöjanden lär dessutom vara att vänta närmsta veckan. Sen vet vi ju hur det brukar se ut när bollen är i rullning och all media plötsligt intresserar sig…. Jäklar… Det här kommer bli blodigt för Patrik!

Vart var nu den där länken till Patriks ”normala lördagskväll” i hemmet?
Citera
2024-10-24, 00:58
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Kriminella gör just detta, skapar fejkprofiler på KIK, chattar med pedofiler och bestämmer träff. Där säger man att pedofilen chattat med dennes bror/syster och säger man kommer polisanmäla om man inte får cash.

Vanligtvis ska ett SMS-lån tas på plats och föras över till ett förutbestämt konto, och såklart fortsätter utpressningen när dessa pengar är slut och pedofilen till slut måste gå till polisen.

Samma sak här när man hotar med publicering om pedofilerna inte köper sig fria.

Bör såklart skickas till fängelset om detta stämmer.
Citera
2024-10-24, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Kriminella gör just detta, skapar fejkprofiler på KIK, chattar med pedofiler och bestämmer träff. Där säger man att pedofilen chattat med dennes bror/syster och säger man kommer polisanmäla om man inte får cash.

Vanligtvis ska ett SMS-lån tas på plats och föras över till ett förutbestämt konto, och såklart fortsätter utpressningen när dessa pengar är slut och pedofilen till slut måste gå till polisen.

Samma sak här när man hotar med publicering om pedofilerna inte köper sig fria.

Bör såklart skickas till fängelset om detta stämmer.

Det sjuka är att jag tror inte du har fel.
Citera
2024-10-24, 01:03
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallonAppleR
Det sjuka är att jag tror inte du har fel.

Det är 100% sant, jag har hört och lyssnat på flera FUP:are. Pedofilernas liv förstörs om något kommer ut, skammen är så stor, så det finns inget lättare target att utpressa.
Citera
2024-10-24, 05:54
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Volontärer är väl inte anställda?
Jag har aldrig skrivit på en NDA där jag jobbat. Och jag tror jag jobbat med betydligt känsligare uppgifter. Finns ingenting på dumpen som kräver en NDA, såvida de inte har något att dölja. Som sina arbetsmetoder tex.

Även om det skulle finnas ett sekretessavtal så betyder det inte att den är heltäckande. Annars skulle varenda skumraskföretag tvinga sina anställda att skriva under ett. Det finns lagar som specifikt skyddar visselblåsares rätt att rapportera missförhållanden.

Men visst, Sara och Patrick kan väl försöka dra henne inför civilrätten med deras "sekretessavtal".
Citera
2024-10-24, 08:19
Medlem
Dumpen gör ett fantastiskt jobb, men det de är inte så jävla oskyldiga som de säger sig vara.
Den där Sara borde boxas i huvudet så kaxig som hon är!
Det är klart som fan att dumpen får betalt av olika företag, annars hade dem fan inte kunnat köra runt hela sverige och bo på hotell hela jävla tiden.

Och vet ni, fine att de gör det, men var ärlig med det! Stå för att ni betalar/samarbetar med impulskontrollen, så är det ingen fara. Men ljug inte!

Korrupta råttor....
Citera
2024-10-24, 08:20
Medlem
Jag har pratat med Sara Nilsson och hon har sagt att det enbart gör detta för tjäna pengar. Inte för att hjälpa samhället eller straff pedofiler.

Orkar inte dela SS tro mig eller ej.

Om de gjorde det här enbart från godheten av hjärtat skulle jag tycka dumpen är bra.

Men nu när hon själv säger det bara handlar om pengar. Så de catfishar, manipulerar och provocerar fram brot för egen vinning och tjäna så mycket pengar som möjligt är det lite contruvesielt.

Tycker polisen borde ta över arbetet för undvika coruption som tydligt sker i det här fallet när det bara handlar om tjäna så mycket pengar som möjligt.
Citera
2024-10-24, 08:41
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WNde
Jag har pratat med Sara Nilsson och hon har sagt att det enbart gör detta för tjäna pengar. Inte för att hjälpa samhället eller straff pedofiler.

Orkar inte dela SS tro mig eller ej.

Om de gjorde det här enbart från godheten av hjärtat skulle jag tycka dumpen är bra.

Men nu när hon själv säger det bara handlar om pengar. Så de catfishar, manipulerar och provocerar fram brot för egen vinning och tjäna så mycket pengar som möjligt är det lite contruvesielt.

Tycker polisen borde ta över arbetet för undvika coruption som tydligt sker i det här fallet när det bara handlar om tjäna så mycket pengar som möjligt.

Klart att det är så. En kriminell person drivs av alltid av pengar. Dumpen är sin egen största fiende, girigheten tog över.

Det är intressant att Dumpens största fans alltid är smutsigt white trash, kan det vara så att dom ser sig själva i den kvinnliga ledargestalten? Människan är ju inte frisk utan njuter av att hänga ut folk. Välutbildade och intellektuella som klarar av se saker i ett helikopterperspektiv förstår snabbt att lynchmobbar inte har något att göra i ett civiliserat samhälle. Vi har ett rättsväsende, vi behöver inte privata bödlar.
Citera
2024-10-24, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Klart att det är så. En kriminell person drivs av alltid av pengar. Dumpen är sin egen största fiende, girigheten tog över.

Det är intressant att Dumpens största fans alltid är smutsigt white trash, kan det vara så att dom ser sig själva i den kvinnliga ledargestalten? Människan är ju inte frisk utan njuter av att hänga ut folk. Välutbildade och intellektuella som klarar av se saker i ett helikopterperspektiv förstår snabbt att lynchmobbar inte har något att göra i ett civiliserat samhälle. Vi har ett rättsväsende, vi behöver inte privata bödlar.
Ja det är ju inte förvånande att MC-gäng stödjer dem. Brukar inte direkt tillhöra intelligensreserven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in