2024-10-23, 19:03
Medlem
Patrik och grabbarna på impulskollen har nog en deal ihop. Jag tror inte Aschberg är helt ute o cyklar här.
Och hur mycket jag än kan tycka att dumpen gör ett bra jobb så strider det dom gör mot rättssäkerheten, och speciellt när man kanske kan köpa sig fri. Då blir det plötsligt riktigt jävla illa.
Sara har nog inte lika mycket med detta att göra utan har nog snarare blundat när Patrik sagt åt henne att inte fundera så mycket.

Blir lite pinsamt för alla som satt dumpen-klistermärken på bilen nu iaf 😅
Citera
2024-10-23, 19:06
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ägarna för Impulskollen verkar själva ha lite problem med impulsen. Inte det smartaste att stänga ner impulskollen.se direkt efter avslöjandet. Vad var liksom tanken med det? Hade varit smartare att bara undvika att svara i telefon och på mail, men låtit sidan vara uppe.

Det lyser verkligen "Busted!" i neonfärger här alltså och grabbarna grus är nog på väg till Barbados med kappsäcken full med gäddsedlar vid det här laget. För som det ser ut nu kommer dom behöva betala tillbaka pengarna till klienterna, och det är inte lite pengar det.

Ska bli intressant att följa detta.
Speciellt eftersom det självklart finns arkiverade versioner ute med åtminstone de "statiska" delar av webbsidan som är mest av intresse. (Dvs. där det s.k. behandlingserbjudandet beskrivs, och eventuellt PDF:er med formulär/avtal. Vill minnas att Aschberg faktiskt sade något om att hela avtal till och med ligger ute på hemsidan.) Insåg de inte detta eller vad?
Citera
2024-10-23, 19:09
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Speciellt eftersom det självklart finns arkiverade versioner ute med åtminstone de "statiska" delar av webbsidan som är mest av intresse. (Dvs. där det s.k. behandlingserbjudandet beskrivs, och eventuellt PDF:er med formulär/avtal. Vill minnas att Aschberg faktiskt sade något om att hela avtal till och med ligger ute på hemsidan.) Insåg de inte detta eller vad?

Exakt, helt otroligt egentligen.

Jag tror att dom reagerade i panik när det började ringa och mejlas från journalister från alla håll och kanter - och inte helt otroligt sitter dom på ett flygplan nu mot varmare breddgrader.

Ett riktigt skojarföretag. Lyser psykopati om hela business-konceptet.
Citera
2024-10-23, 19:15
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Det är alltså chattkonversationen i sin helhet som ligger på Dumpens sida efter texten om den hemska "Journalistgäddan", läser man fram tills han nämner Dumpen första gången är det omöjligt att tro att han är pedofil.

https://dumpen.se/2024/10/13/journalisten-napp-494-stockholm/
Aha, jag hade nog sett kalsongbilden i just ingressen (där den är tagen ur sitt sammanhang) och inte sett den i fullständiga loggen. Därför jag fick för mig att Dumpen hade klippt även i deras "fullständiga version" av chatloggen.
Citera
2024-10-23, 19:15
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Kan vara så, vem vet.

Patrik är som bekant inte den skarpaste kniven i lådan, men att liera sig med Sara "Svarta änkan" Nilsson var nog det största misstaget han gjort, vilket han kommer bli varse.

Jag är helt säker på att det är hon som styrt i spindeltrådarna från Dumpens håll, och Patrik har helt enkelt fått agera den stora, farliga gorillan. Mycket muskler, lite hjärna.

Tyvärr för hans egen del kommer det vara slut på cola-festerna och roadtrip-livet inom kort, och han kommer få räkna med några år på kåken mest troligt.

Jag kan inte låta bli att tänka på det "Journalisten" skrev om att han inte vill förstöra Sjöbergs liv men att han typ inte har något val gör att jag tror att vi inte tänker på hur stort det här ändå är. Det är ändå en gubbe som har varit världsmästare i höjdhopp under en ganska lång tid. Alltså världens näst bästa höjdhoppare genom tiderna.

Det här kommer inte bli ett roligt eftermäle för honom.
Citera
2024-10-23, 19:18
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ja ja, WHO cares om de tagit lite droger för att stå ut med skiten de upplevt. Båda gör en bra sak och världen kan bli lite bättre. Bra om de tjänar pengar så att de kan sätta dit fler pervon som går igång på att skada barn. Att du är skyddshelgon för pervon är mer anmärkningsvärt.

Nu är det ju redan dokumenterat att Dumpen betalar för troll på internet.

Så varje lite snorunge som skyddar Dumpen måste vara sinnesslöa eller ha dåligt ekonomi som sprider deras dynga för en liten veckopeng.

Jag har hatat Michael Jackson sen långt innan dokumentären om honom släpptes, man kan säga att han också köpte sig fri.

Riktiga pedofiler kan vi kemiskt kastrera eller avliva.
Men att leka godhetsknarkare medans man i själva verket knarkar och utsätter andra barn för fara det gillar du.
Citera
2024-10-23, 19:18
Medlem
Kupos avatar
Citat:
Kalsongbilden du sett är i det "bildspel" eller vad man ska kalla det utgör en form av ingress. Det är så fantastiskt fult ihopklippt av Dumpen och det är imponerande att dom ändå haft chattloggen i sin helhet utlagd. Fattar inte hur de inte fattat att de blivit trollade. Åtminstone fattar jag inte att de inte har fattat det ens i efterhand. Det är fullständigt otroligt.
Jag vet att de gjorde en sammanfattning i början. Läser man från den kronologiska starten fram tills när han anklagar pojken för att vara dumpen första gången så kan man omöjligt se något annat än en person som söker intimitet med en minderårig.
Citera
2024-10-23, 19:25
Medlem
Citat:
Jag kan inte låta bli att tänka på det "Journalisten" skrev om att han inte vill förstöra Sjöbergs liv men att han typ inte har något val gör att jag tror att vi inte tänker på hur stort det här ändå är. Det är ändå en gubbe som har varit världsmästare i höjdhopp under en ganska lång tid. Alltså världens näst bästa höjdhoppare genom tiderna.

Jag fick också en känsla av att det blir nåt mer än bara en stämning av det här.
Typ värsta storyn eller nånting..nånting större.

Blir intressant att se.
Citera
2024-10-23, 19:26
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:

Nej, detta kommer han inte undan.

Aschberg säger att dom har dokument från Impulskollen som styrker att dom delat pengarna med Dumpen, och det är knappast något Aschberg säger om det inte stämmer.

Och om det stämmer att gäddor kunnat köpa sig fria och det går att bevisa är Dumpen.se vidrigare än jag vågat föreställa mig.f

Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Nu är det ju redan dokumenterat att Dumpen betalar för troll på internet.

Så varje lite snorunge som skyddar Dumpen måste vara sinnesslöa eller ha dåligt ekonomi som sprider deras dynga för en liten veckopeng.

Jag har hatat Michael Jackson sen långt innan dokumentären om honom släpptes, man kan säga att han också köpte sig fri.

Riktiga pedofiler kan vi kemiskt kastrera eller avliva.
Men att leka godhetsknarkare medans man i själva verket knarkar och utsätter andra barn för fara det gillar du.

Tyvärr kommer deras fanskara försvara dom hur mycket bevis som än presenteras. Skulle inte förvåna mig om vi kommer få se en drös Familjelivs-mammor utanför rättegångssalen i maj nästa år (stämningen mot Dumpen/Sara) med plakat som "Dumpen räddar barn!" och liknande.

På tal om det... jag har sett vid ett flertalet tillfällen kommentarer på uthängningarna på Dumpen som denna: "Ännu ett barn räddat. Tack Dumpen!". Ja, vad ska man säga...
Citera
2024-10-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengrova
Bechir Rabani. Medborgarjournalist åt Nordiska Motståndsrörelsen. En invandrare som ansåg att araber och svenska nynazister borde samarbeta emot Sionistjudarna
Så hette han ja! tack.
Citera
2024-10-23, 19:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vad är det som är fel?
Det är vanligt inom gädderi/pedofili att man inte förstår att det är fel.
Man kan uppfatta det som att det är barnet som tar initiativet till sex osv.
Man ser inte hur fel det är vilket är det stora problemet eftersom gäddorna/pedofilerna inte anse sig behöva någon hjälp.
Citera
2024-10-23, 19:30
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Ni som blivit lurade av Dumpen!

Vore bra om ni kontaktade advokaten Thomas Bodström med vad ni har råkat ut för.
Tror han är intresserad av er historia.

Ni som är låssassponsorer på Dumpens hemsida borde också höra av er, alla vet att ni är in lurade i en fälla!

Ska ni lyckas bura in Patrik, Sara och Michael så måste några höra av sig!

Det är extra trevligt att skriva ut Michael Strandberg från Impulskollen, då han redan har visat att han har skitit på sig och försöker sopa igen spåren från hans kriminella verksamhet. Ett postboxföretag säger allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in