2024-10-23, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Eu-parlamentarikern Charlie Weimers föreslår idag på X att Sverige bör samarbeta med USA och Israel för att ”likvidera” gängledaren Majid som påstås ligga bakom flera dåd mot israeliska intressen i Sverige å Irans vägnar.

https://x.com/weimers/status/1848981665512652889?
ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm %5E1848981665512652889%7Ctwgr%5Eeb96449454815d9377 74264483a8433ec2b5e014%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https %3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyheter%2Fa%2FRr77qd %2Faftonbladet-direkt%3FpinnedEntry%3 D1299372

Bra eller dålig idé?

Asbra idé och det borde göras med samtliga gängkriminella.
Citera
2024-10-23, 20:52
Medlem
Tjackmosters avatar
Charlie Weimers verkar leva i samma storsvenska låtsasvärld som Lars Wilderäng (de har förresten båda samma blötdjursaktiga ansiktsdrag) där hemliga patriotiska element inom svenska staten kan skicka in SOG med helikoptrar i Iran à la Navy Seals.

Det skulle onekligen vara underhållande om Sverige fick sin egen Operation Eagle Claw: https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Eagle_Claw

Det skulle kunna göra för Sverigebilden vad det gjorde för Jimmie Carter.
Citera
2024-10-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
"Utomrättslig avrättning" tycks mig vara ett felvalt uttryck. Vad jag förstår, är argumentet att Majid utför våldsdåd mm i Sverige på uppdrag av främmande makt - Iran. Om så är fallet, är Majid närmast att betrakta som utländsk agent eller legosoldat, och Irans agerande mot Sverige att betrakta som en krigshandling. Ett svenskt statligt våldsingripande mot denne legosoldat skulle därmed inte utföras i enlighet med svensk fredstidslagstiftning, utan enligt Krigets lagar - Soldatreglerna - dvs inte alls en avrättning utan ett nedkämpande av en fiende.

Korrekt analys. Det är alltså ett ärende för Försvarsmakten, inte Polismyndigheten eller rättsväsendet. Det finns ingenting svenskt eller straffrättsligt med utländska fiender.
Citera
2024-10-23, 21:00
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Inte särskilt uppseendeväckande uttalande.
Utländska säkerhetstjänster jobbar såhär.
Mossad är mycket effektiva i sånhär sammanhang.

Det är inte alls konstigt att utländska underrättelsemyndigheter och militärer jobbar så. Det tycker alla är normalt och inget att invända mot.

Jag tycker att SVENSKA militären ska jobba såhär också!!!

Och jag tycker att Rawa Räven bara ska vara första namnet på listan. De andra ledarna för maffia/klan ska möta samma öde. Men man kan ju börja med Rawa Räven eftersom det är enklast att motivera.
Citera
2024-10-23, 21:01
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Nej de behöver inte bli bombade.
Blir de bombade eller skjutna på så händer det däremot mycket fortare.

Varför ska man inte avrätta Rawa Räven tycker du?
Är han inte bara en terrorist, ungefär som en Hamas-ledare?

Det enda du har är personangrepp mot MEPen Charlie.

Relaterad tråd: (FB) Hanif Bali: Likvidering av kriminella ledare rimligt (2024-10-05)

Du anser alltså på fullaste allvar att "samhället/staten" ska avrätta Räven? Är det några fler som "vi" ska avrätta? Alla grövre kriminella? Gängkriminella? Åldersgräns? Presidenter i MC-gäng?

Givetvis personangreppar jag Weimers. Jag gör detsamma mot alla andra samhällsfarliga SD:are som uppvisar stöveltramp, dreglar brunt och försöker skapa oreda i samhället genom att krossa det inifrån. Att kritisera makten är det minsta man kan göra om man vill åstadkomma förändring? Det är vår rättighet. Dock skulle jag aldrig önska livet ur dem, eller hota dem.

Hanif Bali är en skruvad seriefigur, som ibland har poänger - för det mesta är han bara ett diagnosbarn som knappt vet vad som trillar ur hans mun. Nog sagt.
Citera
2024-10-23, 21:07
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Du anser alltså på fullaste allvar att "samhället/staten" ska avrätta Räven? Är det några fler som "vi" ska avrätta? Alla grövre kriminella? Eller bara gängkriminella?

Givetvis personangreppar jag Weimers. Jag gör detsamma mot alla andra samhällsfarliga SD:are som uppvisar stöveltramp, dreglar brunt och försöker skapa oreda i samhället genom att krossa det inifrån. Att kritisera makten är det minsta man kan göra om man vill åstadkomma förändring? Det är vår rättighet. Dock skulle jag aldrig önska livet ur dem, eller hota dem.

Hanif Bali är en skruvad seriefigur, som ibland har poänger - för det mesta är han bara ett diagnosbarn som knappt vet vad som trillar ur hans mun. Nog sagt.

Ja jag tycker på fullt allvar att man ska bomba Räven med en hellfire-missil. Det är helt okej om det råkar stå andra maffia-anknutna medhjälpare brevid.

Precis på samma sätt som USA eller Israel avrättar sånt folk, så ska Sverige också avrätta dem. Opersonligt med en drönare, eller liknande. Eller om det måste, så med en krypskytt.

Ingen invänder mot att USA eller Israel gör så. Det är bara du som inte vant dig vid tanken att VI gör så också bara.

En sak som den här tråden missar är att det inte är enbart Charlie som föreslår det här. Det var flera members of parliament i EU som diskuterade militära avrättningar igår. Danmark var med och drev på också.

Det här är inte en SD/regering-grej, det är en EU-grej.

EU röstar om att utse dem som terrorister. Sedan hjälps vi åt att avrätta svinen. Det är nästan hela NATO alltså, för USA har nog inga invändningar.
Citera
2024-10-23, 21:11
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Det här skrämmer väljare som kommit från M

Jag tycker faktiskt inte att man ska utrycka sig så som politiker. Sådana frågor diskuterat man inom underrättelsetjänst, inte i en talarstol
Citera
2024-10-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Jag gillar normalt sett inte Sverigedemokraterna, för jag tycker faktiskt att de är kraftigt efterblivna.

Men jag måste ändå säga att jag tycker att det här förslaget var faktiskt någonting helt - Fantastiskt bra och korrekt. Jag ser faktiskt ingenting då till varför man inte skulle kunna göra det här. Amerika har ju skickat ut sina spioner i åratal på att göra liknande, så varför skulle inte polisen kunna betala någon eller svenska staten istället?

Då var det första och enda bra förslaget som har kommit från det här partiet nu på deras två år. Åkesson den lilla tjockisen sitter väl tyst i ett hörn och tycker det är fruktansvärt att tänka något sådant här.

https://snd.se/sv/vivill/party/sd/p/1989
Men det är en debatt som behövs hållas innan val, inte efter.
Och inte alls i linje med dagens SD. https://www.dn.se/sverige/jimmie-akesson-maste-diskutera-livstid-for-15-aringar/
Citera
2024-10-23, 21:20
Medlem
Börjar undra om Weimers inte bara är sionist utan även smygjude, eller vill bli jude.

Svenska politiker ska företräda sverige, svenska värderingar och inte dra in Israel och statliga mord i allt han debatterar.
Citera
2024-10-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ja jag tycker på fullt allvar att man ska bomba Räven med en hellfire-missil. Det är helt okej om det råkar stå andra maffia-anknutna medhjälpare brevid.

Precis på samma sätt som USA eller Israel avrättar sånt folk, så ska Sverige också avrätta dem. Opersonligt med en drönare, eller liknande. Eller om det måste, så med en krypskytt.

Ingen invänder mot att USA eller Israel gör så. Det är bara du som inte vant dig vid tanken att VI gör så också bara.

En sak som den här tråden missar är att det inte är enbart Charlie som föreslår det här. Det var flera members of parliament i EU som diskuterade militära avrättningar igår. Danmark var med och drev på också.

EU röstar om att utse dem som terrorister. Sedan hjälps vi åt att avrätta svinen. Det är nästan hela NATO alltså, för USA har nog inga invändningar.
När bombade USA eller Israel gängkriminella senast?
Citera
2024-10-23, 21:27
Medlem
Vilken jävla dåre!
Citera
2024-10-23, 21:28
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:

Som sagt, läs om mitt inlägg. Svara på de frågor jag ställde. Vilka står näst på tur kring denna (i ditt fall önskvärda) giljotinering? Var ska gränsen dras? Det finns många i vårt samhälle som bör ha en fet terrorist-stämpel i pannan.

Jag bryr mig föga om vad andra inom members of parliament tycker. Nu pratar vi Weimers och Sverige. Weimers är bevisligen en jubelåsna som fällde detta ogenomtänkta uttalande. Det är inte första gången han står med sin blågula rumpa bar i blåsväder, inte hans parti heller (som bekant). Liksom sina övriga kamrater inom "rörelsen" är han lika smidig som ett läckande kylskåp. Precis som många av sina stöveltrampande vänner, har han inte vett att begripa när, var, hur och vad han ska rapa ur sin mun. Jag tror Ebba Busch i skrivande stund är tämligen glad, att åsnan lämnade den kristdemokratiska spiltan.
Senast redigerad av pojkpingis 2024-10-23 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in