2024-10-06, 21:48
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Staten visar på ett naturvidrigt sysnätt mellan ideologi och verklighet när man tror att alla innerst inne egentligen bara vill bara laglydiga svennar. Staten har begått fel nu måste vi komma till rätta med felet på samma nivå som man skapade det.
Om vi bortser från bieffekterna som är gängkrigen, vilka brott har han begått?

Han har ägnat sig åt affärsverksamhet där handelsvarorna råkar vara förbjudna av politiken i ett naivt försök att uppnå ett narkotikafritt samhälle. Ska man dö för en sån sak?
Citera
2024-10-06, 23:00
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Du tror att turkiska bögen skulle våga ge sig på en politiker? Knappast, han har ju mer eller mindre lagt av.

Är Bali fortfarande verksam som politiker? På vilken nivå, i så fall?
Citera
2024-10-06, 23:33
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Och därför ska han dö, istället för att fängslas?

JA. Hur svårt är det. Jag tror jag skrev det förut i tråden flera gånger faktiskt. Jag har beskrivit varför och givit exempel på hur flera gånger. Se min historik i denna tråd.
Citera
2024-10-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Är Bali fortfarande verksam som politiker? På vilken nivå, i så fall?

Sitter i kommunfullmäktige i Österåker

https://osteraker.tromanpublik.se/person/89fb8175-028a-4875-a43b-5f4f1961193a
Citera
2024-10-06, 23:51
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
JA. Hur svårt är det. Jag tror jag skrev det förut i tråden flera gånger faktiskt. Jag har beskrivit varför och givit exempel på hur flera gånger. Se min historik i denna tråd.
Sedan USA:s DEA-agenter mördade Pablo Escobar 1993 har inte flödet av narkotika från Colombia till USA upphört.

Vad skulle ett mord på en annan knarkkung resultera i? Den illegala marknaden är kvar även efter mordet.
Citera
2024-10-06, 23:57
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Sedan USA:s DEA-agenter mördade Pablo Escobar 1993 har inte flödet av narkotika från Colombia till USA upphört.

Vad skulle ett mord på en annan knarkkung resultera i? Den illegala marknaden är kvar även efter mordet.

Men det handlar inte om knark här. Det handlar om att det bombas och skjuts människor. Det handlar om att Rawa Räven har odlat en grupp om tusen babbebarn som frivilliganmäler sig som torpeder att mörda vem-som-helst. Samt att han ägnar sig åt terrorism på uppdrag av Iran.

Dessutom behöver man inte sluta med avrättningarna efter Räven är död. Man kan fortsätta avrätta de andra maffiabossarna också. Alla som lejer barn under straffbar ålder till att utföra mord kvalar in på avrättnings-listan, tycker jag. I verkligheten kanske något annat krav behövs för att kvala in på den listan, beroende på politiska omständigheter och vad som går att komma överrens om.
Citera
2024-10-07, 06:28
Bannlyst
Fängelsen vården måste förändras, staten skall inte driva fängelse. Utan det skall privata företag göra för att ner kostnaden.

Gangsterledare skall sitta i isoleringscell under straffet. Då inte lyxceller som man har idag på 9 m2. Det räcker faktiskt att man vanliga frakcontainer, som man gör om till bostadsrum på 4 m2 . Sedan sitter man isolerad under hela strafftiden där. Vi måste sluta dalta brottslingar i Sverige.
Citera
2024-10-07, 06:59
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är ok, vad tillför de Sverige?
Ingeting, men ska samma rättsväsende som genomförde massinvandringspolitiken ha rätt att besluta om hur man tar kål på fiender till staten? Finns en stor risk för att detta liksom brottsprovokationer kommer att missbrukas.
Citera
2024-10-07, 07:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Sitter i kommunfullmäktige i Österåker

https://osteraker.tromanpublik.se/person/89fb8175-028a-4875-a43b-5f4f1961193a

Hanif Bali är allt som är fel med sossarna!

Ebba Busch lär inte vara glad när Hanif Bali snor "mörda packet" och "skjut rakt in i obeväpnade folkmassor om de är fel".

Stoppa sossesvinet Hanif Bali, varför inte med nackskott? Han tillför ändå ingenting till samhället!
Citera
2024-10-07, 07:33
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Men det handlar inte om knark här. Det handlar om att det bombas och skjuts människor. Det handlar om att Rawa Räven har odlat en grupp om tusen babbebarn som frivilliganmäler sig som torpeder att mörda vem-som-helst. Samt att han ägnar sig åt terrorism på uppdrag av Iran.

Dessutom behöver man inte sluta med avrättningarna efter Räven är död. Man kan fortsätta avrätta de andra maffiabossarna också. Alla som lejer barn under straffbar ålder till att utföra mord kvalar in på avrättnings-listan, tycker jag. I verkligheten kanske något annat krav behövs för att kvala in på den listan, beroende på politiska omständigheter och vad som går att komma överrens om.
Blodtörstige Hanif ser det som rimligt med likvidering av kriminella ledare. Du vill ha tillbaka dödsstraffet. Likvidering - om jag tolkar det rätt - innebär mord. Vill du ha det jobbet? Du blir en lejd mördare som sänds ut för att ta död på en annan människa i smyg därför att andra har bestämt det. Inte ens Hanif är villig till det, utan ser det bara som rimligt.

Dödsstraff är inte billigare än långa fängelsestraff. Det är också en stor risk att fel person dödas. Hur hanterar man det i efterhand?

Sverige tar med ett återinförande av dödsstraffet ett stort steg tillbaka i utvecklingen. En primitiv syn på straffrätt som är rådande i tredje världen och auktoritära stater som i arabvärldens länder, Afrika, Asien och USA. Bland länder i Europa blir det då bara Sverige och Belarus med dödsstraff som straffmetod. EU-medlemskapet blir också historia, eftersom det inte är tillåtet med dödsstraff i EU.
Citera
2024-10-07, 07:44
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Blodtörstige Hanif ser det som rimligt med likvidering av kriminella ledare. Du vill ha tillbaka dödsstraffet. Likvidering - om jag tolkar det rätt - innebär mord. Vill du ha det jobbet? Du blir en lejd mördare som sänds ut för att ta död på en annan människa i smyg därför att andra har bestämt det. Inte ens Hanif är villig till det, utan ser det bara som rimligt.

Dödsstraff är inte billigare än långa fängelsestraff. Det är också en stor risk att fel person dödas. Hur hanterar man det i efterhand?

Sverige tar med ett återinförande av dödsstraffet ett stort steg tillbaka i utvecklingen. En primitiv syn på straffrätt som är rådande i tredje världen och auktoritära stater som i arabvärldens länder, Afrika, Asien och USA. Bland länder i Europa blir det då bara Sverige och Belarus med dödsstraff som straffmetod. EU-medlemskapet blir också historia, eftersom det inte är tillåtet med dödsstraff i EU.

Men har du ens läst TS, vet du vad tråden handlar om ditt jävla troll??! Är du utvecklingsstörd på allvar?!? Det är inte första gången du avslöjar att du inte fattat vad topic för tråden är, du verkar inte ha läst Expressens korta artikel.

Det handlar inte om rättsliga domstolsprövningar som leder fram till att Räven avrättas. Han ska avrättas av en militär enhet utan att få sitt fall prövat av domstol, eftersom han är en terrorist. Beslutet att skjuta honom i fjärran land tas av en lämplig minister. Försvarsministern exempelvis. Beslutet att avrätta honom kan däremot i efterhand prövas i domstol. Precis som i krig när NATO avrättar terrorister alltså.

Sedan avrättar man aset med en tomahawk-missil eller så skjuter en krypskytt honom i huvudet. I vissa fall när man avrättar terrorister accepterar man till och med en viss nivå av collateral, tex om de kan antas vara medlemar av terrororganisationen.

Och ja. Du kommer ju påstå att jag ljuger nu eller inte fattar vad jag skriver för det är ett sånt oerhört trauma att avrätta någon att man inte kan föreställa sig oj oj

Men ja, jag hade kramat avtryckaren.
(Men det finns bättre människor att göra det jobbet. Det finns ingen brist på sådana heller. Det är bättre om jag fortsätter med mitt jobb än att byta karriär.)
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-10-07 kl. 08:43.
Citera
2024-10-07, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vad säger vi? Skall staten ha rätt att likvidera särskilt samhällsomstörtande individer?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hanif-balis-utspel-sverige-borde-likvidera-rawa-majid/

Är likvidering av samhällsfarliga element okej? Finns det någon Hamilton som kan utföra uppdragen? Hur kan lagarna anpassas?

Jävligt fet tanke att skicka Swedens finest på en Black Op och ta ut ledarna. Hade ju varit helt otroligt osvenskt.

Mer troligt blir väl en summa pengar och ett hus till dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in