Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Blodtörstige Hanif ser det som rimligt med likvidering av kriminella ledare. Du vill ha tillbaka dödsstraffet. Likvidering - om jag tolkar det rätt - innebär mord. Vill du ha det jobbet? Du blir en lejd mördare som sänds ut för att ta död på en annan människa i smyg därför att andra har bestämt det. Inte ens Hanif är villig till det, utan ser det bara som rimligt.
Dödsstraff är inte billigare än långa fängelsestraff. Det är också en stor risk att fel person dödas. Hur hanterar man det i efterhand?
Sverige tar med ett återinförande av dödsstraffet ett stort steg tillbaka i utvecklingen. En primitiv syn på straffrätt som är rådande i tredje världen och auktoritära stater som i arabvärldens länder, Afrika, Asien och USA. Bland länder i Europa blir det då bara Sverige och Belarus med dödsstraff som straffmetod. EU-medlemskapet blir också historia, eftersom det inte är tillåtet med dödsstraff i EU.
Men har du ens läst TS, vet du vad tråden handlar om ditt jävla troll??! Är du utvecklingsstörd på allvar?!? Det är inte första gången du avslöjar att du inte fattat vad topic för tråden är, du verkar inte ha läst Expressens korta artikel.
Det handlar inte om rättsliga domstolsprövningar som leder fram till att Räven avrättas. Han ska avrättas av en militär enhet utan att få sitt fall prövat av domstol, eftersom han är en terrorist. Beslutet att skjuta honom i fjärran land tas av en lämplig minister. Försvarsministern exempelvis. Beslutet att avrätta honom kan däremot
i efterhand prövas i domstol. Precis som i krig när NATO avrättar terrorister alltså.
Sedan avrättar man aset med en tomahawk-missil eller så skjuter en krypskytt honom i huvudet.
I vissa fall när man avrättar terrorister accepterar man till och med en viss nivå av collateral, tex om de kan antas vara medlemar av terrororganisationen.
Och ja. Du kommer ju påstå att jag ljuger nu eller inte fattar vad jag skriver för det är ett sånt oerhört trauma att avrätta någon att man inte kan föreställa sig oj oj
Men ja, jag hade kramat avtryckaren.
(Men det finns bättre människor att göra det jobbet. Det finns ingen brist på sådana heller. Det är bättre om jag fortsätter med mitt jobb än att byta karriär.)