2024-10-23, 12:53
Avslutad
EU-parlamentarikern Charlie Weimers (SD) vill ”likvidera” gängtoppen Rawa Majid, uppger han på X.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/charlie-weimers-sd-likvidera-rawa-majid
Citera
2024-10-23, 12:54
Medlem
BekraftadNegers avatar
Charlie Weimers (SD): Likvidera Rawa Majid

Hoppsan... Hur lång tid tar det innan Räven skickar Adidas-krigare till Bryssel?

Citat:
EU-parlamentarikern Charlie Weimers (SD) vill ”likvidera” gängtoppen Rawa Majid, uppger han på X.
Citera
2024-10-23, 12:54
Avslutad
Charlie Weimers (Sd) föreslår utomrättslig avrättning av Rawa Majid ("kurdiska räven")

Eu-parlamentarikern Charlie Weimers föreslår idag på X att Sverige bör samarbeta med USA och Israel för att ”likvidera” gängledaren Majid som påstås ligga bakom flera dåd mot israeliska intressen i Sverige å Irans vägnar.

Citat:
Rawa Majid har utfört terrorhandlingar å mullornas vägnar på svensk mark.

För att stoppa fientliga stater från att använda gängen som legosoldater mot våra medborgare krävs att Sverige svarar med full kraft.

Barack Obamas beslut att likvidera den amerikansk-jemenitiske jihadisten Anwar al-Awlaki år 2011 utgör en vägledning för hur vi måste svara på detta.
https://x.com/weimers/status/1848981665512652889?
ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm %5E1848981665512652889%7Ctwgr%5Eeb96449454815d9377 74264483a8433ec2b5e014%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https %3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyheter%2Fa%2FRr77qd %2Faftonbladet-direkt%3FpinnedEntry%3 D1299372

Bra eller dålig idé?
Citera
2024-10-23, 13:08
Medlem
Han vågar inte säga samma sak om Dödspatrullen och Shottaz gänget. Bara för att hela gänget befinner sig i Sverige. De är mycket värrre än självaste Majid.

Chicken!
Citera
2024-10-23, 13:11
Moderator
Strix m/94s avatar
"Utomrättslig avrättning" tycks mig vara ett felvalt uttryck. Vad jag förstår, är argumentet att Majid utför våldsdåd mm i Sverige på uppdrag av främmande makt - Iran. Om så är fallet, är Majid närmast att betrakta som utländsk agent eller legosoldat, och Irans agerande mot Sverige att betrakta som en krigshandling. Ett svenskt statligt våldsingripande mot denne legosoldat skulle därmed inte utföras i enlighet med svensk fredstidslagstiftning, utan enligt Krigets lagar - Soldatreglerna - dvs inte alls en avrättning utan ett nedkämpande av en fiende.

För Sverige är detta så klart ovant, men det är en inte orimlig konsekvens av globalisering och mångkultur. Sverige behöver tänka på ett annat sätt framöver, där våra traditionella sätt att se på gränsdragningen mellan krig och fred, behöver modifieras och att Krig i fredstid (för att tala med en gammal boktitel) mycket väl kan bli normalfallet.
Citera
2024-10-23, 13:13
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Han vågar inte säga samma sak om Dödspatrullen och Shottaz gänget. Bara för att hela gänget befinner sig i Sverige. De är mycket värrre än självaste Majid.

Chicken!

Nja, den springande punkten här torde vara att Majid dels befinner sig utomlands, dels begår våldsbrott på annan stats uppdrag. Skulle andra kriminella gäng kunna knytas på motsvarande sätt till främmande makt, torde saken komma i ett annat läge.
Citera
2024-10-23, 13:14
Medlem
RobbanUCs avatar
Kan vi gissa på att Majid har tillräckligt med pengar för att lägga en beställning på utomrättslig avrättning även av Sionisten Weimers?

Att uttala sig som Weimers gör bör man inte göra utan att tänka sig för flera gånger.
Citera
2024-10-23, 13:17
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Hoppsan... Hur lång tid tar det innan Räven skickar Adidas-krigare till Bryssel?

De gängkriminella brukar avrätta släktingar till fienderna.
Weimers skulle kanske tänkt sig för innan han öppnade trynet.
Citera
2024-10-23, 13:29
Medlem
kalkryggars avatar
Jag förstår inte varför han ska komma undan så lätt. Han borde få leva resten av sina dagar i en bur 20 meter under marken där han får äta rester från papperkorgen från gatukök. Eller något liknande.
Citera
2024-10-23, 13:49
Avstängd
pojkpingiss avatar
Man brukar ju säga att rent generellt, så har ju SD:are arslet på axlarna, men detta var något utöver det vanliga, nästan lite Kiviks Marknad över Weimers. Vi får hoppas att jubelåsnan har skydd omkring sina närstående - arme pöjk, så han ställt till det för sig?
Citera
2024-10-23, 14:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
"Utomrättslig avrättning" tycks mig vara ett felvalt uttryck. Vad jag förstår, är argumentet att Majid utför våldsdåd mm i Sverige på uppdrag av främmande makt - Iran. Om så är fallet, är Majid närmast att betrakta som utländsk agent eller legosoldat, och Irans agerande mot Sverige att betrakta som en krigshandling. Ett svenskt statligt våldsingripande mot denne legosoldat skulle därmed inte utföras i enlighet med svensk fredstidslagstiftning, utan enligt Krigets lagar - Soldatreglerna - dvs inte alls en avrättning utan ett nedkämpande av en fiende.

För Sverige är detta så klart ovant, men det är en inte orimlig konsekvens av globalisering och mångkultur. Sverige behöver tänka på ett annat sätt framöver, där våra traditionella sätt att se på gränsdragningen mellan krig och fred, behöver modifieras och att Krig i fredstid (för att tala med en gammal boktitel) mycket väl kan bli normalfallet.

Utomrättslig avrättning är troligen en översättning av extrajudicial killing.

An extrajudicial killing (also known as an extrajudicial execution or an extralegal killing) is the deliberate killing of a person without the lawful authority granted by a judicial proceeding.

https://en.wikipedia.org/wiki/Extrajudicial_killing
Citera
2024-10-23, 14:07
Medlem
Trakessons avatar
Har alltid uppfattat Weimers som en cuck som försöker hävda sig. Och ja, jag har träffat honom IRL.

Det här utspelet fick mig inte att ändra mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in