2024-10-23, 18:41
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är så konstigt att hon inte kan känna stolthet över vad han åstadkommit. Hon kanske gör det någonstans i varje fall. Men det är nog en önskan hos mig mer än att det är så.

Man hoppas verkligen att Jocke fått en bättre familj i biologiska pappan och sina 2 halvsyskon på han sida. Sedan kul att Jacke blivit drogfri och tagit sig ur Christofers grepp och med det blivit vettig och smart där han och Jocke blivit tajta.

Jocke behöver inte Annika och Christofer även om jag fattar att det smärtar ibland. Han har Jonna, barnen snart 3 st, Bartman, Jacke med tjej, Amanda med familj, Jonnas mamma, Olivia, Rasmus, Oliver, 3e kameramannen, Danijal, Jonny och Melissa, byggarna, Rask, Anjo och säkert 10 tal till.

Sopor slänger man i soptunnan.
Citera
2024-10-23, 18:58
Medlem
Pinto87s avatar
https://poddtoppen.se/podcast/1564904281/jocke-jonna-sanningen-maste-fram/152-sanningen-om-chrilles-penningtvatt

Bra podd om broderns pengatvätt.
Senast redigerad av Pinto87 2024-10-23 kl. 19:00.
Citera
2024-10-23, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, jag förstår det - därför säger jag att det är inte en dokumentär i ordets rätta bemärkelse.

Hur kan Jocke tas ifrån sin upplevelse av att hans mammas version blir hörd?
Hur kan någon ta ifrån honom SIN upplevelse av att hela sanningen kommer fram?
Jockes upplevelse är just det - hans upplevelse och ingen allmänt gällande sanning.
Om han lärde sig skilja på det - och ni andra lärde er skillnaden - så kanske det blev mer begripligt för er att Jockes sätt försöka styra och välja vad som framkommer inte är okej. Hans mamma äger framförallt rätten att bemöta, försvara sig och ge sin upplevelse/version när han drar henne i smutsen inför hela Sverige - år ut och år in.

Hon har ju fått bemöta det i dokumentären och sen vad hon väljer att göra/säga är ju upp till henne, men det finns ingen möjlighet att soc, bup, läkare, psykolog och skolpersonal kan ha så fel som du vill påstå.
Även Jacke har ju märkt att de mamman säger inte har stämt.

Anledningen till att mamman inte gör något är ju för att hon vet att Jocke har rätt.
Citera
2024-10-23, 19:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Du verkar inte vara frisk överhuvudtaget, du kanske behöver hjälp.?

Vadårå? Är Jockiboi psykolog nu också?
Citera
2024-10-23, 19:13
Medlem
Citat:
Det gäller sekretess för vad myndigheterna får lämna ut.
Det gäller inte sekretess mellan privatpersoner.

Försök sätta dig in i hur lagen fungerar.

Med berätta då för mig hur chrippa kan vara stämd för att ha gått ut med dessa uppgifter? Du verkar ju ha god kontakt med honom så berätta för oss hur känner han inför detta? förstår han vad som gick fel med allt detta?
Citera
2024-10-23, 19:15
Medlem
TordesPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vadårå? Är Jockiboi psykolog nu också?

Han heter Joakim LUNDELL, mannen.
Citera
2024-10-23, 19:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Tack.

Juridiskt stöd = en dom.
Lagligt stöd = vad lagboken säger.
Nej, eftersom det var jag som använde uttrycket så kan du inte avgöra att just din definition är det som gäller.
Stöd i juridiken kan man han utan att någon blivit dömd.
Citera
2024-10-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Man hoppas verkligen att Jocke fått en bättre familj i biologiska pappan och sina 2 halvsyskon på han sida. Sedan kul att Jacke blivit drogfri och tagit sig ur Christofers grepp och med det blivit vettig och smart där han och Jocke blivit tajta.

Jocke behöver inte Annika och Christofer även om jag fattar att det smärtar ibland. Han har Jonna, barnen snart 3 st, Bartman, Jacke med tjej, Amanda med familj, Jonnas mamma, Olivia, Rasmus, Oliver, 3e kameramannen, Danijal, Jonny och Melissa, byggarna, Rask, Anjo och säkert 10 tal till.

Sopor slänger man i soptunnan.

Såklart det måste smärta att bli bortvald som barn, men som du säger har han en fin familj och vänner runt sig nu.
Så kul att han och Jacke är så nära nu.

Det verkar som chrippas ekonomi trots allt inte är så bra och snart kommer luftslottet explodera.
Citera
2024-10-23, 19:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hon har ju fått bemöta det i dokumentären och sen vad hon väljer att göra/säga är ju upp till henne, men det finns ingen möjlighet att soc, bup, läkare, psykolog och skolpersonal kan ha så fel som du vill påstå.
Även Jacke har ju märkt att de mamman säger inte har stämt.

Anledningen till att mamman inte gör något är ju för att hon vet att Jocke har rätt.
Det är inte ett forum hon valt.
Hon äger rätten att bemöta var hon vill - utan att det skall styras eller silas genom Jocke och hans utvalda.

Du vet väl inte vad Jacke menar med att han "ändrat uppfattning". Såvitt jag sett så säger han fortfarande att han haft en bra barndom - precis som tidigare.
Citera
2024-10-23, 19:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Med berätta då för mig hur chrippa kan vara stämd för att ha gått ut med dessa uppgifter? Du verkar ju ha god kontakt med honom så berätta för oss hur känner han inför detta? förstår han vad som gick fel med allt detta?
Skilj på stämd och åtalad.
Du kan stämma vem du vill för vad som helst när som helst.
Citera
2024-10-23, 19:27
Medlem
Citat:
Det är inte ett forum hon valt.
Hon äger rätten att bemöta var hon vill - utan att det skall styras eller silas genom Jocke och hans utvalda.

Du vet väl inte vad Jacke menar med att han "ändrat uppfattning". Såvitt jag sett så säger han fortfarande att han haft en bra barndom - precis som tidigare.

Det stämmer han tycker att han har haft en bra barndom och det ska man inte ta ifrån honom men han har också varit tydlig med att det finns saker som inte stämmer med vad mamman har sagt om Jocke, han blev ju faktiskt ganska upprörd när han förstod hur Jocke faktiskt har haft det.
Citera
2024-10-23, 19:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det stämmer han tycker att han har haft en bra barndom och det ska man inte ta ifrån honom men han har också varit tydlig med att det finns saker som inte stämmer med vad mamman har sagt om Jocke, han blev ju faktiskt ganska upprörd när han förstod hur Jocke faktiskt har haft det.
Blev han? Var kan jag se det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in