2024-10-23, 13:59
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Nog för att dom är vana att bo trångt men 5 personer skrivna i en 2 rummare??

Nä, den där ville inte varna en unge, den ville våldta en unge.

Jag undrar lite över flytten till Göteborg. Han skrev sig på adressen i april i år. Han verkar ha varit ganska så etablerad i Värmland, det är rensat i sociala medier nu men det tycks finnas viss fallhöjd trots allt. Universitetsutbildning osv. Kanske är det så att jobb på en pizzeria är det enda som står till buds nu? #499

Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Vem har sagt att jag har misslyckats? Jag tycker bara att era förbannade rebusar är kriminellt tråkiga.

Ge mig istället rebusar som innehåller okända fotbollsspelares mellannamn och sånt skit.

Det här är inte På spåret där långsökta ordlekar premieras och perifera figurer lyfts fram. Rebusarna ska vara enkla och tydliga så att de inte missförstås.
Citera
2024-10-23, 15:00
Medlem
tindravargs avatar
Jag undrar om pedofilen i Halland möjligen är en gädda som finns till beskådan? "En man i Halland åtalas för flera grova våldtäkter och andra sexbrott mot en flicka under 15 år." Grävgruppen är ju fenomenal på sådant. Någon som kan vet?
Citera
2024-10-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Rebus #499

Förnamn: Moder men byt ut E mot A
Efternamn: Kvinnan som har namnsdag 21 juli, byt ut JO mot M

Född: 1980+4, årets femte månad, dag 20+6

Skriven i Sveriges andra största stad men verkar ha en bakgrund i Värmland.
Bra rebus. Bor fem personer i en liten tvåa med kokvrå på 53 kvm.
Citera
2024-10-23, 15:53
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Jag undrar om pedofilen i Halland möjligen är en gädda som finns till beskådan? "En man i Halland åtalas för flera grova våldtäkter och andra sexbrott mot en flicka under 15 år." Grävgruppen är ju fenomenal på sådant. Någon som kan vet?

Gäddan med tidigare domar för att han hade duschat med barn, fin bil, jobb på "ris på engelska", bor han i Halland eller Västra Götaland? Tänkte att det kanske kan vara han.
Citera
2024-10-23, 15:54
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Bra rebus. Bor fem personer i en liten tvåa med kokvrå på 53 kvm.

Det är nåt lurt med hans flytt. Han verkar som sagt ha levt ett ganska bra liv i Värmland. Universitetsutbildad, det fanns uppgifter om arbetsgivare (ej pizzeria om man säger så) och lite annat på nätet innan han rensade. Varför skrev han sig i en lägenhet i en risig del av Göteborg tidigare i år tro? Tillsammans med en massa andra personer. Jag kan inte Göteborg men inte är det där ett område man gärna bosätter sig i? #499
Citera
2024-10-23, 15:55
Avslutad
#499 var tidigare bosatt i Arvika, men han flyttade till Gbg under förra året.

Inkomst på #499 var 293k under 2023 och 354k under 2022.

Han dras med en betalningsanm. från Kronofogden.

Enligt #499s Linkedin så är han GIS-ingenjör @ konsultbolaget MyVi AB på heltid sedan 2021. Han är utbildad till högskoleingenjör i Lantmäteriteknik vid Karlstad universitet. Dessförinnan så var han lärarvikarie @ Arvika kommun i fem år.
Senast redigerad av anwe8 2024-10-23 kl. 16:02.
Citera
2024-10-23, 16:12
Medlem

Undra om de 49 andra personerna i samma trappuppgång är nöjda med att ha honom där? Sen är det ju ett område där det bor väldigt många människor så han får resa vidare.
Kanske är han inte välkommen i Arvika eller andra orter han ev. bott i tidigare?
Citera
2024-10-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktarian76

Undra om de 49 andra personerna i samma trappuppgång är nöjda med att ha honom där? Sen är det ju ett område där det bor väldigt många människor så han får resa vidare.
Kanske är han inte välkommen i Arvika eller andra orter han ev. bott i tidigare?
Och av dom 49 är det bara en dam på 68 år med ett svenskt namn. Resten är Ahmed och Mohammed.
Citera
2024-10-23, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Det är nåt lurt med hans flytt. Han verkar som sagt ha levt ett ganska bra liv i Värmland. Universitetsutbildad, det fanns uppgifter om arbetsgivare (ej pizzeria om man säger så) och lite annat på nätet innan han rensade. Varför skrev han sig i en lägenhet i en risig del av Göteborg tidigare i år tro? Tillsammans med en massa andra personer. Jag kan inte Göteborg men inte är det där ett område man gärna bosätter sig i? #499

Siriusgatan ligger i Bergsjön, vilket är en så kallad "no go zone" och ett ökänt ghetto/utanförskapsområde där kriminella gäng växer som på träd. Tillsammans med Angered, Biskopsgården och Hjällbo dras man med sämst rykte bland Göteborgs förorter.
Citera
2024-10-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Siriusgatan ligger i Bergsjön, vilket är en så kallad "no go zone" och ett ökänt ghetto/utanförskapsområde där kriminella gäng växer som på träd. Tillsammans med Angered, Biskopsgården och Hjällbo dras man med sämst rykte bland Göteborgs förorter.

Det är en av de värre gatorna men det finns många fler liknande i Kortedala, Biskopsgården, Länsmansgården t.ex.
Citera
2024-10-23, 16:34
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:

Ja, så mycket vet jag. Att det är ett område man inte gärna bosätter sig i. Jag undrar vad som föranledde flytten och att folkbokföra sig i en liten lägenhet tillsammans med en massa andra män i olika åldrar. Han verkar ju ändå har haft ett skapligt jobb i Värmland samt troligtvis även annat som binder honom dit. #499
Citera
2024-10-23, 16:37
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Fruktarian76
Det är en av de värre gatorna men det finns många fler liknande i Kortedala, Biskopsgården, Länsmansgården t.ex.
Om det nu bor personer med samma typ av namn som gädda #499 i Bergsjön. Hur kommer då dom att reagera på att han jagar barn. Är det accepterat i dom grupperna eller kommer han få det svettigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in