Citat:
Ursprungligen postat av
Lebel
Tack för vänligheten. Hade precis kommit till när LJ hörde de två skotten. Det jag reagerade aningen på, var att han säger sig ha stått med blicken mot Bohemia när skott
en gick av, läser det som att hans blick är fäst mot restaurangen genom de båda smällarna.
När han sedan vänder sig västerut, så ser han OP falla och LP dras med (eller falla). Vad jag läst och fått med mig genom åren är ju att det första skottet är mot OP, och att han med ca 0,5 sekunders fördröjningen stupar handlöst rätt ner i backen? Är det då verkligen möjligt för LJ att hinna se detta?
Han kan ju förvisso ha sett momentet då OP precis slog pannan i trottoaren (
falla kan ju förvisso innebära allt ifrån att han såg hela sekvensen till just "finalen", eller hur man ska uttrycka det) Spontant tänker jag att LJ måste ha vänt sig tidigare, kanske rent av mitt av den andra smällen, alternativt så sköts OP med det
andra skottet; av den anledningen hinner han med att se OP falla? Bara en reflektion. I förläggningen saknar det väl större betydelse, men vill minnas att några spekulerat i att OP sköts med det andra skottet (förmodligen Borgnäs)? Om, så föds ju en rad funderingar, har för mig att iaf Borgnäs spekulerade om detta i sin senaste bok, där han även spekulerade i att GM måste ha varit vänsterhänt. Men det är en annan historia.