2024-10-23, 13:14
Medlem
Gregg tenderar att allt för ofta vara allt för positiv. Med det sagt har han good poänger ibland har det visat sig.
Citera
2024-10-23, 13:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
Du tror inte att de Nordkoreanska soldaterna kommer att hjälpa Ryssland i sina ansträngningar?

10k soldater är vad Ryssland gör av med på en vecka.
Citera
2024-10-23, 13:15
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Exakt!
Som jag skrev i tidigare inlägg:

Officiella rapporter är friserade.

Så detta blir en akademisk diskussion, som ändå skulle vara intressant att se hur stort spann får man tidsmässigt.

Ryssen har enligt många experter använt sina reserver för att hålla ekonomin uppe! Händer typ varje gång rubeln överstiger med 100 rubel mot 1 dollar. Rätt genomskådat om du frågar mig!
Citera
2024-10-23, 13:16
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Du menar, hos alla ryssfittor som skriver på Flashback?

Det konstiga är ju att ekonomin i piss-Ryzzland går ju så mycket bättre nu, på grund av alla sanktioner, på grund av att piss-Ryzzland är tvungen att producera allting själv, in house. Det var ju bara positivt att IKEA, Renault, och de andra Globalistföretagen försvann ifrån Ryssland.

Och, i och med att oljan och gasen inte går att sälja i Europa längre, så har ju pissryzzland hittat nya marknader, både i Kina och Indien.

Så, varför finns det en enda pissryzz som tycker att saker och ting borde återgå till det normala? De borde väl vara supernöjda med hur det ser ut nu?

Och anseendet? Från att ha varit, relativt fruktade, både i Sverige och andra lite utsatta länder, så har all den respekten försvunnit nu. Kejsaren är fullständigt naken. Ingen är längre rädd för den ryska tattararmén, clowncirkusen, som har en enda stridstaktik. Kötta människor in i slaktmaskinen. Och Artilleribomba byar och städer till grus.

Det vi har upptäckt, dock, är att vi måste ha en hög kvalitet på vårt försvar. Att vi möter upp de värdelösa, ryska vapnen, tillverkade på fyrtiotalet, med moderna vapensystem som klarar av manöverstrid.

Och vad som står klart för alla, det är ju att om pissryssen anfaller, så kommer civilbefolkningen att slaktas, sexualmördas, lemlästas. Vilket väl egentligen bara stärker försvarsviljan. Att inte ge sig. För man vet ju att de ryska sexsadisterna kommer att ta ut sina vrickade, perversa, fantasier på de fångar de får tag på.

Nä jag tänkte på vanliga ryssar boende i Ryssland. De i tråden som hejar på Ryssland förefaller leva i en parallell verklighet.
Citera
2024-10-23, 13:22
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Nej. Jag tänker längre än så. Nordkorea....skitland.
Lyft blicken.

Tänk BRICS med länder som Brasilien.
Andra nationer, som är tveksamma till Ryssland och kriget.
Indien vill ha fred, sägs det.

Skit i Nordkoreas röst i detta. Kim får pengar i fickan för detta.

Bra fråga, jag har inte funderar på det. Men det lär väl åtminstone inte vara till Rysslands fördel förmodar jag.
Citera
2024-10-23, 13:23
Medlem
CanisMinors avatar
The ratio of artillery shells at the front at the moment is approximately 1 to 2, — First Deputy Minister of Defense of Ukraine Havrilyuk

At the beginning of the year it was 1 to 7, in the summer 1 to 3, he said

https://t.me/warinukraineua/8882
Citera
2024-10-23, 13:31
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det var optimistiskt tänkt ? Nä Putin och hans anhängare är nog både likgiltigare och desperatare än så . De vet vad en förlust innebär för deras egna person .

Kriget kommer att hållas igång så länge den inre terror apparaten hålls igång ( fönster flygningarna samt förnedring tortyr misshandel av protestanter tjänar ju ett syfte . Att skrämma den egna befolkningen .

Alla ryssar vet ju vad som verkligen har hänt . Men det angår inte dem och så länge de själva inte drabbas är likgiltigheten total .

Sedan måste man tuffa till sig mot frifräsare som Österrike Schweiz Turkiet och Ungern samt Slovakien / Vill de inte ha gemenskapen ska de inte heller åtnjuta tryggheten och fördelarna av gemenskapen . Trojanska hästar ska brännas på plats !

Jo jag är kanske optimistisk. Samtidigt går det att fortsätta kriga tills det inte längre går. D.v.s. de kan fortsätter så länge det går, när det inte funkar längre kan det rasa ihop rätt kvickt. Och en tändande gnista kan vara allt som behövs.
Citera
2024-10-23, 13:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
The ratio of artillery shells at the front at the moment is approximately 1 to 2, — First Deputy Minister of Defense of Ukraine Havrilyuk

At the beginning of the year it was 1 to 7, in the summer 1 to 3, he said

https://t.me/warinukraineua/8882

Gott att det jämnas ut.., sen är ju frågan vad det beror på : Har Ukraina fått mer ammo + egen produktion gått upp. Det var ju flera ryska ammo-lager tidigare som flög upp i luften. Eller en kombo av bägge ?

Skall sedan bli intressant att höra om NK`s soldater, är det ryssarna som skall stå för mat, ammo, etc.., eller skall de få försörjningar ifrån hemlandet ?
Citera
2024-10-23, 13:47
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Mera för oss som intresserar sig för detta krig i annat än dödssiffror och propaganda från Kreml via div inlägg.

Rysslands ekonomi

https://www.hhs.se/sv/om-oss/news/site-publications/2024/rysslands-ekonomiska-obalanser/

Det sista är intressant.
Snittpriset för rysk olja 2024 beräknas landa på 70 USD per fat.
Rysslands beräknade produktionskostnad är 15 USD per fat.
Men, nu betalar alla inte i dollars...I vissa fall betalar man med bananer.
Maj 2024. 350 000 fat per dag x 55 USD = 19 250 000 dollar per dag.
Årsbasis ca 7 000 000 000 dollar.

Fokus borde ligga på att slå ut oljeindustrin.

Nu är/var gasförsöljningen större vs olja.

Nästa ämne gasssss

Totalt sett är/var gas en relativt liten intäktsström, i motsats till vad du skriver. Det är oljan som är det viktiga att analysera.

Man kan räkna produktionskostnad på många olika sätt. De flesta räknar högre än 15 USD. Dessutom får man lägga på transportkostnader. Det är för mig lite oklart i vilken grad de delas med köparen i genomsnitt i rysk handel. Vi kan däremot konstatera att Joe Blogs, och t om vissa professorer från Ivy league-universitet som i starten av kriget "förklarade" läget visade sig vara patetiska propagandister.
Citera
2024-10-23, 13:47
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Precis....
Sa inte Gregg för 3-4 veckor sedan att det skulle komma en överraskning?
Vart tog den ivägen? Jag har totalt missat den i v f.

Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Gregg är en propagandist i Ukrainska statens tjänst och saknar all trovärdighet.
All info Gregg presenterat har visat sig felaktig när man kan notera Ryska framgångar över hela frontlinjen som läcker som ett sål.

Gregg vet nog vad som sker i sin pluton och kanske även kompani. Så långt tror jag han är ärlig. Och det kan ju vara intressant att höra direkt från någon som faktiskt befinner sig vid fronten. Och dessutom gör han ju något vi här i tråden inte gör, d.v.s. riskerar sitt liv för en sak han verkligen tror på.

Men ibland tenderar han att även uttala sig om saker bara Ukrainas högsta ledning kan ha (och bör ha) kännedom om. Jag förmodar att han gissar och sprider rykten han hört, vilket kanske kan stämma ibland men ibland inte alls. Så för de större skeendena såsom kommande större offensiver och liknade tror jag man bör vara lite försiktig med att förlita sig alltför mycket på allt han skriver.
Citera
2024-10-23, 13:48
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Gregg är en propagandist i Ukrainska statens tjänst och saknar all trovärdighet.
All info Gregg presenterat har visat sig felaktig när man kan notera Ryska framgångar över hela frontlinjen som läcker som ett såll.

Ryssarna tar mer och mer mark hela tiden, inga stora munsbitar i taget, utan dom tuggar sig fram kilometervis, allt för att undvika större förluster.

Kriget verkar gå mot sitt slut. Kanske kan Ukraina hålla ut några månader till, dom stretar emot bra, det skall erkännas.
Ok... din ryzka mongolnazist.....
så här sa du för 2.5 år sen
------------
Det sker en samordning mellan flera kolonner som dom inväntar från andra håll. På ett givet tecken slår dom till, och Kiev kommer att förintas och bli till en grushög.
-------
Hur gick det med era kolonner av mongoler?
Och de andra 100 nazze-fantasier du har spytt ur dig.
Citera
2024-10-23, 13:48
Medlem
Jack.Elams avatar
https://x.com/Prune602/status/1848719432270381503
Citat:
The Russian Ministry of Finance will offer 2 OFZ Federal Bonds on 23 October 2024

👉 PK-29025 (Variable Rate Bond)
👉 PD-26245 (Constant Coupon Bond)

Russian Central Bank meeting is 25 October 2024

https://x.com/Prune602/status/1849052907083042833
Citat:
Update: The auction for the VARIABLE rate Bond PK-29025 was declared invalid/failed.

Jag kan inte tänka mig att någon vill köpa den andra obligationen (den med fast ränta) då med tanke att fler räntehöjningar är att vänta om några dagar samt inflationstakten verkar vara bra mycket högre än den officiella siffran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in