2024-10-23, 12:37
Medlem
Okey, nu förstår man varför de premotar impulskollen stenhårt. De är svindyra konsulter som blåser kunderna och eventuellt även kört med utpressning, fyfan vad fult. Follow the money, garanterat att impulskollen skeppar pengar till patrik/sara/dumpen.
De borde erbjuda gratis allmän vård. Tappar helt respekten för dumpen nu.
Dock är bevisningen för utpressning för svag, det måste fram fakta. Vad en gädda säger ger inget utan fakta.
Citera
2024-10-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazycrazycrazy
Tycker ändå att en pedofil förtjänar bra mycket värre behandling än ligr utpressning. Men det är jag det..

Vi lever trots allt i ett samhälle där vi behöver förhålla oss till vissa lagar. Bryter man mot dem så får det ofta konsekvenser. Pedofiljägare eller inte.
Citera
2024-10-23, 12:39
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Alltså, efter att ha läst stora delar av chattloggen så är jag ganska säker på att det killen säger är sant. Aschberg har också hintat om att det finns material på hur "gäddfisket" går till. Det kan bestå i annat material men ändå.

Det jag utläser från chattloggen (nu ska man ju tänka på att de fiskar efter Dumpen också) är nästan att det drivs med fiskarna eftersom allt känns skrivet efter textbook, det känns även lite förvånat hur enkelt det var samt förmodligen ett beteende från Dumpens sida som skulle genera vem som helst. Vilket ju stämmer sett till loggen.

Japp, blir också mer och mer säker på att journalisten (#494) faktiskt talar sanning. Om det är någon yrkesgrupp som tar såna risker för att komma djupt in i en verksamhet och granska så är det just journalister.

Att mannen har med sig en diktafon visar på att han var beredd på ett möte och intervju med Dumpen. Vissa tror att han hade med sig denna "i fall att" det skulle vara Dumpen (med intentionen att träffa ett barn) men det tror jag inte alls på. Det är tydligt i videon att mannen inte är dum, och inte fan skulle en intelligent människa ens chansa på en sån sak.

Han var tvärtom säker på att det var Dumpen, och resonerade som så att om det mot förmodan skulle vara ett riktigt barn skulle han snacka med honom, precis som han säger i videon.

Dom flesta kan dock inte se detta då dom flesta faller för Dumpens illusion att "Det är inte slumpen att man hamnar på Dumpen" pga det laddade ämnet. Att journalisten är kaxig och (för en gångs skull) kan tala för sig skapar bara irritation hos människor. Hatet och ilskan dom känner mot "pedofilen" ökar och därmed blir det ännu svårare att tänka sig ett alternativt scenario - nämligen att han är den han påstår sig att vara.

Journalisten jobbar mest troligt tillsammans med ETC och/eller Aftonbladet, och det är knappast en slump att detta händer strax efter att journalisten publicerades på webben.
Citera
2024-10-23, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Håller inte med dig alls.. dessa människor vill ju träffa barn.. kan man skydda några barn från dessa avskum så är det ju jättebra.. förstår inte riktigt varför man kan vara emot det.. har du en riktigt sjuk chatt.. skickar massa bilder och åker till platsen där barnet ska vara.. den går inte att finta bort..Sen förekommer ju många övergrepp inom familjen.. där hjälper ju inte dumpen.. men dumpen har tagit många fula gäddor.. det kan man inte förneka..
De blir problem i två situationer

1) De tar själva initiativ till att börja ragga på barn
2) Barn börjar ragga på dem

Vad de sitter och fantiserar om på sin kammare ger jag blanka fan i.
Citera
2024-10-23, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag förväntar mig det eftersom man håller på att svartmåla människor och säger sig ha belägg för det. Förstår du inte det?
det blir ju bara kvalificerade gissningar . vi på flashback sitter inte på bevismaterialen. Det gör ju Bodström, Aschberg & Co.
Jag kan aldrig tänka mig att Aschberg går på pumpen här. Jag gillar honom inte. Han har knäppa saker för sig ibland då han är väldigt vänster av sig men att det är kvalitet i det han gör och att han alltid blir vinnaren det är (tyvärr) så. Han är duktig på vissa begränsade saker.
Hade jag haft Aschberg efter mig och det var skarpt läge som här hade jag övervägt lämna landet och flytta till Södra halvklotet
Citera
2024-10-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
De blir problem i två situationer

1) De tar själva initiativ till att börja ragga på barn
2) Barn börjar ragga på dem

Vad de sitter och fantiserar om på sin kammare ger jag blanka fan i.

Jo visst det hade nog knappast hänt i verkligheten.. men har dom detta i sig, att det finns en dragning till barn så är det bra dom åker dit.. så svaga, sjuka typer av människor vill du inte som granne, lärare, elevassistent etc..
Citera
2024-10-23, 12:51
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Okey, nu förstår man varför de premotar impulskollen stenhårt. De är svindyra konsulter som blåser kunderna och eventuellt även kört med utpressning, fyfan vad fult. Follow the money, garanterat att impulskollen skeppar pengar till patrik/sara/dumpen.
Dock är bevisningen för utpressning för svag, det måste fram fakta. Vad en gädda säger ger inget utan fakta.

Fast uppenbarligen har Aftonbladet varit kontakt med någon gädda som inte blivit uthängd som kan visa upp kontoutdrag där man ser att stora summor betalats. Då är det inte speciellt svårt att förstå vad som hänt.

Det är väl ganska solklar bevisning, eller är det bara en tillfällighet att de som betalat 100.000 tals kronor för bluffvård anses vara för sköra för att hängas ut?
Citera
2024-10-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Alltså, efter att ha läst stora delar av chattloggen så är jag ganska säker på att det killen säger är sant. Aschberg har också hintat om att det finns material på hur "gäddfisket" går till. Det kan bestå i annat material men ändå.

Det jag utläser från chattloggen (nu ska man ju tänka på att de fiskar efter Dumpen också) är nästan att det drivs med fiskarna eftersom allt känns skrivet efter textbook, det känns även lite förvånat hur enkelt det var samt förmodligen ett beteende från Dumpens sida som skulle genera vem som helst. Vilket ju stämmer sett till loggen.

Kanske. Men om hela syftet var att motfiska så föreföll han i alla påtagligt stressad.
Hur många videos finns inte den i, ”Jag visste att det var ni”. För övrigt en tydlig signal om att Dumpen inte gör någon större nytta.
Journalisten borde rimligen ha varit bättre förberedd för det där mötet. Om det bara handlat om motfiske.
Citera
2024-10-23, 12:57
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Jag misstror inte Aschberg, men det innebär ju inte att de inte har tidigare haft väntetider eller att de kan tillgodose alla vårdbehövandes behov. De är ju en mottagning under Region Stockholm, det innebär att de mest troligt inte tar emot människor från andra regioner hur som helst och definitivt inte direkt du ringer dem.

Men prova gärna ringa dem och fråga om en person tillhörande Region Skåne kan komma på samtal hos dem på måndag. Jag är absolut intresserad av att ha fel i frågan.

https://www.karolinska.se/vard/tema/tema-inflammation-och-aldrande/endokrinologi/mottagning-anova/

Anova är nationellt och det är ju inte så att reportaget är lastgammalt utan alla uppgifter tycks vara inhämtade i närtid. Jag vet inte när intervjun med Sara gjordes och det är bland annat i en hon nämner långa väntetider. Kan garantera att Aschberg har både livrem och hängslen på sig i detta fall. Sara och Patrik har gjort bort sig rejält, bara en dåre tror annat. Kolla bara nu på hur Sara pratar om Impulskollens "patienter", råder inte patientsekretess hos Impulskollen? Ha inte deras psykologer och terapeuter tystnadsplikt?

Inte fan kan man ju vara så dum att man tror att både Patrik och Sara skulle vara omedvetna om vad som sker? Att det handlar om utpressning är tydligt...
Citera
2024-10-23, 12:58
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
det blir ju bara kvalificerade gissningar . vi på flashback sitter inte på bevismaterialen. Det gör ju Bodström, Aschberg & Co.
Jag kan aldrig tänka mig att Aschberg går på pumpen här. Jag gillar honom inte. Han har knäppa saker för sig ibland då han är väldigt vänster av sig men att det är kvalitet i det han gör och att han alltid blir vinnaren det är (tyvärr) så. Han är duktig på vissa begränsade saker.
Hade jag haft Aschberg efter mig och det var skarpt läge som här hade jag övervägt lämna landet och flytta till Södra halvklotet

Jag själv anser att Aschberg har hög trovärdighet. Till skillnad från dig så gillar jag honom. Men när man påstår ganska grova saker som blir ren svartmålning och att det har pågått en längre tid så börjar det bli dags att presentera bevis, belägg etc.

Skulle jag ha Aschberg och Bodström efter mig så skulle jag nog söka in till Elon Musks Marsprogram och försöka få komma med till Mars. Däremot så tror jag inte att cola-Patte är tillräckligt hemma i huvudet för att greppa dessa saker. Han kommer gå full karate som vanligt och hata, hota människor som han alltid gjort. Se bara hur han gjorde ner den där äckliga Nina Rung ihop med Guldtruten (eller va fan han hette).

Aschberg skulle gärna få ta över kungakronan om du fråga mig.
Citera
2024-10-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Impulskontrollen kanske skapats för att misskreditera Dumpen? Är det ingen som tänkt den tanken?
I så fall är Michael Strandberg och hans kollega genier big time.
De ingår avtal om att annonsera hos dumpen för hjälp mot beroende. De får av någon outgrundlig anledning en himla massa kunder av dumpen som alla är beredda att snabbt betala in 6-siffriga belopp för en behandling. MM Framtid AB fattar inte vad som händer men smider medan järnet är varmt...
De behöver bara betala en månatlig avgift till dumpen och det strömmar in kunder som sett annonsen eller fått visitkort. upplägget funkar oväntat bra. av nån anledning samlades alla sveriges kunder för just den tjänsten hos dumpen... tja.. det kanske kan hålla. man har inte tid att se över hur alla kunder uppstår. Dumpen fungerar som säljare av MM Framtid ABs tjänster.
Citera
2024-10-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Risken är att Sara är så korkad att hon nöjt sig med de 30000 kr / månaden hon får av dumpen i bolaget. Hon är van att gå på soc och leva på existensminimum. Kanske MM Framtid är de som scammat dumpen ? (lagligt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in