Citat:

Ursprungligen postat av 
babymamacita

Jag lyssnade på hela intervjun som ligger ute på Youtube och jag måste säga att Sara gjort ett ytterst oseriöst intryck. Har tidigare sett henne som skarp person, trots att jag tycker att verksamheten är oseriös, men nu framstod hon som en person med en enorm hybris och total avsaknad av självinsikt. 
Sara har ingen som helst kunskap eller adekvat utbildning för att kunna göra suicidbedömningar. Faktum är att flera av männen som har tagit sina liv utåt har agerat lugnt och sansat och bara lämnat platsen. Medan andra som har publicerats har varit totalt panikslagna och fullkomligt skräckslagna och förstörda men som sedan inte har tagit sina liv. Att då prata om att Impulskollens främsta funktion är att stoppa dessa självmord är ju rent ut sagt skrattretande.
Impulskollen verkar inte vara bra på något alls förutom att ta pengar från desperata män. Dom är så pass oseriösa att dom i samband med Aftonbladets reportage tog ner sin hemsida samt vägrar svara på några som helst frågor. Dom saknar till och med tillstånd för att få bedriva vård. Att Dumpens ens samarbetar så tätt med en så oseriös verksamhet säger väldigt mycket om Dumpen som verksamhet. 
Och det verkar onekligen som att flertalet män har kunnat köpa sig fria från publiceringar då Aftonbladet har varit i kontakt med dessa individer.

Ja det fanns vissa brister i Sara framtoning i intervjun, absolut. Hon kanske skulle ha tackat nej för stunden med tanke på sin privata situation och gjort den vid ett annat tillfälle.
Håller med om att Impulskollen framstår som en oseriös aktör och att det finns klara indikationer på att de inte bör erbjuda de tjänster som de gör. Har egentligen ingen invändning mot det du säger - både gällande dem och suicidbedömningar.
Däremot, det verkar inte alls som att flertalet män kunnat köpa sig fria. De påstår det. Vad de har redovisat till Aftonbladet vet vi inte. Vad vi har kunnat ta del av är dock ingenting alls. Bara en ihopklippt video med lösryckta citat från en eller flera gäddor.