2024-10-23, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Videon finns t ex på X (Twitter) Killen uppträder som om han blivit tagen med handen i kakburken. I den här länken kan du se ett kort klipp och en bra beskrivning på ven gädda nummer 494 är och hans kontakter med ETC.

https://www.nickalinia.se/p/vansterj...utm_medium=web

Vet inte om jag skulle lita så mycket på nazistdvärgen.
Citera
2024-10-23, 11:28
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Det verkar vara en vanligt förekommande sak att ta upp i tråden - där både karaktärsbedömningar och uppsåtsbedömningar konstrueras utifrån att de bakomliggande personerna har en tveksam karaktär. Mig veterligen har det INTE framkommit något som tyder på att de gör detta för pengarna eller att utpressar folk.

Aschberg säger att det finns dokumentation som styrker att Impulskollen delat pengarna med Dumpen. Att inbilla sig och tro att Aschberg skulle påstå sig ha något han inte har är inte seriöst.

Allt som finns kommer dessutom komma fram, ge det lite tid bara.
Citera
2024-10-23, 11:32
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Aschberg säger att det finns dokumentation som styrker att Impulskollen delat pengarna med Dumpen. Att inbilla sig och tro att Aschberg skulle påstå sig ha något han inte har är inte seriöst.

Allt som finns kommer dessutom komma fram, ge det lite tid bara.

Det kan väl tänkas att bevisningen inte läggs ut i media direkt utan går via åklagaren. Sen när rättegångarna pågår eller är avslutade kommer vi nog få läsa rätt smaskiga reportage. Vid det laget om det blir fällande dom då lär IK.s ledning samt Dumpens ledning sitta inne. Tror knappast det blir böter eller villkorligt för dom.
Citera
2024-10-23, 11:35
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Det stora problemet är väl egentligen inte att impulskollen inte har legitimerade psykologer eller att man kan betala sig fri etc.. Det stora problemet som vänstermedia vägrar ta upp, är att vi har många människor som vill träffa barn och förgripa sig på.. där fokus borde ligga på..

Du tror inte att det går att fokusera på två saker samtidigt? Tycker du polisen bara ska utreda en typ av brottslighet också?
Citera
2024-10-23, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis. Det tar extremt mycket för att säga nej till en stor summa pengar och de flesta av oss skulle åtminstone hamna i en situation för att kunna rationalisera det, även om vi i slutändan tackade nej. I Dumpens fall så har du två pundare som gått i "Livets Hårda Skola", varav en av dom är van att leva vidlyftigt.

Jag tror som sagt det är så kallade "miljonärssonen" som rört till det för dom. Antagligen så fortsatte de pumpa honom på pengar för "behandling" och till slut rök pengakranen för honom och han blev tvungen att krypa till korset hos föräldrarna. Problemet med att utpressa människor som är mångmiljonärer är att de har "fuck off"-kapital och tjae, pengar och kontakter spelar roll.

Frågan är nu om Dumpen själva blivit fiskade. En del pekar på Gädda #494 som potentiell kandidat för detta. Vi får väl se, men det är mycket möjligt att detta blir en följetång.

Kollade på #494 videon efter att ha läst detta inlägg.
Jag tycker mer det verkar som att han försöker hedga.
Hade det varit en riktig pojke som mötte upp så hade det nog blivit mer som med 17-åringen han skrev om. Men nu var det Sara och Patrik, så då lekte han motfiskare istället.
Citera
2024-10-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Jag lyssnade på hela intervjun som ligger ute på Youtube och jag måste säga att Sara gjort ett ytterst oseriöst intryck. Har tidigare sett henne som skarp person, trots att jag tycker att verksamheten är oseriös, men nu framstod hon som en person med en enorm hybris och total avsaknad av självinsikt.

Sara har ingen som helst kunskap eller adekvat utbildning för att kunna göra suicidbedömningar. Faktum är att flera av männen som har tagit sina liv utåt har agerat lugnt och sansat och bara lämnat platsen. Medan andra som har publicerats har varit totalt panikslagna och fullkomligt skräckslagna och förstörda men som sedan inte har tagit sina liv. Att då prata om att Impulskollens främsta funktion är att stoppa dessa självmord är ju rent ut sagt skrattretande.

Impulskollen verkar inte vara bra på något alls förutom att ta pengar från desperata män. Dom är så pass oseriösa att dom i samband med Aftonbladets reportage tog ner sin hemsida samt vägrar svara på några som helst frågor. Dom saknar till och med tillstånd för att få bedriva vård. Att Dumpens ens samarbetar så tätt med en så oseriös verksamhet säger väldigt mycket om Dumpen som verksamhet.

Och det verkar onekligen som att flertalet män har kunnat köpa sig fria från publiceringar då Aftonbladet har varit i kontakt med dessa individer.

Ja det fanns vissa brister i Sara framtoning i intervjun, absolut. Hon kanske skulle ha tackat nej för stunden med tanke på sin privata situation och gjort den vid ett annat tillfälle.

Håller med om att Impulskollen framstår som en oseriös aktör och att det finns klara indikationer på att de inte bör erbjuda de tjänster som de gör. Har egentligen ingen invändning mot det du säger - både gällande dem och suicidbedömningar.

Däremot, det verkar inte alls som att flertalet män kunnat köpa sig fria. De påstår det. Vad de har redovisat till Aftonbladet vet vi inte. Vad vi har kunnat ta del av är dock ingenting alls. Bara en ihopklippt video med lösryckta citat från en eller flera gäddor.
Citera
2024-10-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Kollade på #494 videon efter att ha läst detta inlägg.
Jag tycker mer det verkar som att han försöker hedga.
Hade det varit en riktig pojke som mötte upp så hade det nog blivit mer som med 17-åringen han skrev om. Men nu var det Sara och Patrik, så då lekte han motfiskare istället.
Vem är miljonärsonen, är det #494?
Citera
2024-10-23, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porr-Arne
Vet inte om jag skulle lita så mycket på nazistdvärgen.

” Barnrättsorganisationen Dumpen arbetar med att motverka sexuella övergrepp mot barn, bland annat genom att avslöja och konfrontera personer som söker kontakt med minderåriga för sexuella ändamål”

Säger allt om objektiviteten. Dumpen har inte motverkat ett skit. Folk dyker ju upp trots att de misstänker, och tom vet, att det är dumpen. Dessutom säger de ju själva att det bara är de som köper Impulskollens icke-vård som inte återfaller.

Barnrättsorganisation…😂😂😂😂😂🤣🤣🤣
Citera
2024-10-23, 11:47
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Att andra bolag bryter mot lagen ger inte Dumpen frikort att göra det också. Två fel gör inte ett fel rätt. Vi leker med tanken att det skulle komma fram utom rimligt tvivel att det stämmer att de pressat pedofiler på pengar. Tycker du inte de ska stå till svars för detta i så fall? Konfrontera pedofiler i all ära. Men utpressning, nej där går gränsen.

Tycker ändå att en pedofil förtjänar bra mycket värre behandling än ligr utpressning. Men det är jag det..
Citera
2024-10-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Här är ett exempel på nämnda sosseattityd. Sossar kanske vill att staten ska jaga pedofiler, men när staten inte gör detta så är det privata initiativen fortfarande inget alternativ. Tvärtom ska de jagas ut på alla sätt som går så att man kan gå tillbaka till att hoppas på att staten en vacker dag vaknar upp och gör sitt jobb. Sunda människor hade riktat ilskan mot staten och deras totala oförmögenhet och ovilja att skydda medborgarna samtidigt som de tagit sig ett våldsmonopol.

Men sossen är inte en normal människa.

Edit: Det här inlägget ska självklart inte läsas som att jag anklagar användaren Antagningsbesked för att vara en sosse eftersom han bara beskriver en åsikt. Jag vet inte vad hans uppfattning är.

Jag blev först lite irriterad när du beskrev mig som sosse, men sen gjorde du en edit.

Det enda jag försökte säga var att vi måste skilja diskussionen mellan å ena sidan fenomenet att Dumpen publicerar människor på nätet, å andra sidan om Dumpen sysslar med utpressning och har en ohelig allians med Impulskollen.

Frågan om publiceringar lämnar jag till en annan tråd och tidpunkt.

Ha en trevlig dag!
Citera
2024-10-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Vem är miljonärsonen, är det #494?

Ingen aning. Följer inte dumpen så, blev nyfiken på #494 bara.
Citera
2024-10-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Jag väljer att tro på Aschberg. Varför skulle Anova ha överdriven kötid?

Jag misstror inte Aschberg, men det innebär ju inte att de inte har tidigare haft väntetider eller att de kan tillgodose alla vårdbehövandes behov. De är ju en mottagning under Region Stockholm, det innebär att de mest troligt inte tar emot människor från andra regioner hur som helst och definitivt inte direkt du ringer dem.

Men prova gärna ringa dem och fråga om en person tillhörande Region Skåne kan komma på samtal hos dem på måndag. Jag är absolut intresserad av att ha fel i frågan.

https://www.karolinska.se/vard/tema/...tagning-anova/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in