2024-10-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigge92
Många här som verkar vilja bli av med Dumpen, är ni oroliga eller varför i hela HELVETE bryr ni er om vad som händer med PEDOFILER??

Jag skiter väl fullständigt i om man är dum nog att ge pengar till Impulskollen som inte kan göra ett skit för dessa personer.
Skiter också i om Dumpen tjänar miljoner på detta, är man avis kan man väl starta egen verksamhet.

Fan är det för fel på folk, det finns bara 2 sidor av detta mynt. Pedofil eller inte.

Vi bor i Sverige, inte i ett laglöst U-land.
Privatpersoner, i detta fall i form av en f.d kriminell och en avdankad höjdhoppare, ska inte agera polis eller rättsinstans. Speciellt inte med tanke på hur oseriös verksamhet dom bedriver och hur dom för ekonomisk vinning spårat ur så pass att dom snarare motarbetar behandlingen av folk med en pedofilstörning genom att göra reklam för en så usel hittepå-verksamhet som Impulskollen, när Anova redan finns.
Senast redigerad av babymamacita 2024-10-23 kl. 09:44.
Citera
2024-10-23, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
En annan liknelse är att ta tag i gängproblematiken medelst extralegala metoder. Om man tjänar pengar på det är det ju/väl(?) enbart bra, eller?
Skulle väll kunna tänka mig att om man mot vet4ig ersättning skulle jobba mot gängkriminalitet så hade det visat resultat mycket tidigare
Citera
2024-10-23, 09:46
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
Vad är det som får dig att förvänta dig att samtliga bevis ska presenteras för dig här och nu ?

Jag förväntar mig det eftersom man håller på att svartmåla människor och säger sig ha belägg för det. Förstår du inte det?
Citera
2024-10-23, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag förväntar mig det eftersom man håller på att svartmåla människor och säger sig ha belägg för det. Förstår du inte det?
Ja vi människor är lite snabba att döma. Vi vet inte hela sanningen än.
Citera
2024-10-23, 09:56
Medlem
trueforgoods avatar
26 minuter in i det fulla klippet ljuger Sara så hårt att till och med hennes manipulativa fasad faller och rösten svackar. Jo, Sara vet mycket väl hur mycket det kostar hos Impulskollen men ljuger här Robert Aschberg rakt upp i ansiktet: https://dumpen.se/2024/10/22/komplett-oklippt-intervju-med-aschberg/

Får man en sån här intervju så drar man inga såna uppenbara lögner (helst inga alls), då en genomskådad lögn lätt får hela korthuset att falla. Detta kommer naturligtvis Aschberg & CO inte släppa och det kommer komma bevis på att Sara hela tiden vetat vad Impulskollen tar betalt. OM Sara mot förmodan inte skulle ha koll på detta är det ytterst oseriöst, för nog fan vill man ha koll på sin närmsta samarbetspartners avtal och priser.

Sara är en manipulativ lögnare som är van att ljuga då hon suttit i domstolen tvåsiffrigt antal gånger, varit på lika många eller fler förhör och som gammal narkoman har blivit en mästare på att ljuga för både sig själv och andra. Man ska helt enkelt inte lita ett ord på vad hon säger, hur trovärdigt något än kan låta då hon är expert på att ljuga. Men som sagt, 26 min in i klippet gör hon bort sig, och det hakar Aschberg på direkt med all rätt.
Citera
2024-10-23, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Det är bara att uppsöka akuten på psykiatrin. Vad var det Inpulskollen rådde bot på enligt Nilsson och Sjöberg. Det var väl självmordstankarna.
Om det fungerar på bögar? Vi får prova🙂

Har du lyssnat på hela intervjun med Sara som Aftonbladet gjorde - den ligger uppe på Dumpens sida om du vill ta del av den.

Det Sara säger är:
1. Om hon bedömer/uppfattar att personen är uppenbart suicidal så kom hon ta ett publicistiskt beslut att skjuta upp att lägga upp konfrontationen och materialet. Hon säger inte att de måste ha kontaktat Impulskontrollen dock.

2. Att de hänvisar till Impulskontrollen, som i sin tur är bra på att hjälpa människor i en akut kris. Min uppfattning av psykakuten i min region är att du måste vara i ett extremt dåligt skick (nära suicidal) för att de ska ta emot dig och de hjälper då bara till att vårda dig ur den situationen, när du bedöms vara icke-sucidal då ställer de ut dig på gatan och hänvisar till andra delar av psykiatrin.

Jag tror man måste kunna skilja mellan kategorierna A "akut suicidal" och B "livskris på grund av Dumpen-effekten". Impulskontrollen ska då hjälpa kategori B. Vi får hoppas de har sinnesnärvaron att hänvisa kategori A till akutpsyk om de får sådana samtal.

Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Vi bor i Sverige, inte i ett laglöst U-land.
Privatpersoner, i detta fall i form av en f.d kriminell och en avdankad höjdhoppare, ska inte agera polis eller rättsinstans. Speciellt inte med tanke på hur oseriös verksamhet dom bedriver och hur dom för ekonomisk vinning spårat ur så pass att dom snarare motarbetar behandlingen av folk med en pedofilstörning genom att göra reklam för en så usel hittepå-verksamhet som Impulskollen, när Anova redan finns.

Jag håller med i att vi ska bo i en rättsstat och frågan om Dumpens-verksamhet kan problematiseras utifrån det perspektivet - men jag vet inte riktigt om deras verksamhet är beroende av vem som driver den. Alltså om det är en kostymnisse eller en "f.d. kriminell och en avdankad höjdhoppare", verksamheten kan vara lika klandervärd oavsett meritlista.

Däremot var väl syftet med denna tråden att diskutera de uppgifter som kommer sig av Aftonbladets publicering - alltså om det förekommer utpressning direkt eller indirekt.

Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Så man kan inte ogilla både pedofiler och dumpen samtidigt?
Att bara kunna se svart eller vitt tyder på en störning, autism tex.

Jag tror det är personerna bakom dumpen som drar till sig uppmärksamheten och aversionen, inte själva pedofiljakten för det är inte många som håller på pedofilerna.
Folk tycker helt enkelt det ser illa ut med två pundare vid rodret.

Det började ju sladda redan direkt när swishen skulle ges till Saras personliga konto och märkas "gåva" ...

Instämmer i att man kan både vara emot pedofili och tycka att Dumpen inte har en plats i vårt rättssamhälle - men jag har svårt att greppa detta med att det är på grund av någon merokratisk uppfattning om att det är fel när "två pundare sitter vid rodret".

Det verkar vara en vanligt förekommande sak att ta upp i tråden - där både karaktärsbedömningar och uppsåtsbedömningar konstrueras utifrån att de bakomliggande personerna har en tveksam karaktär. Mig veterligen har det INTE framkommit något som tyder på att de gör detta för pengarna eller att utpressar folk.

Sen kan vi absolut kritisera fenomenet som sådant, vi vill inte ha den här typen av verksamhet i Sverige och vi vill att statens ska sköta uppgiften.

Om vi diskuterar trådens ämne så är ju nästan frågan då - utifrån hur folk fabulerar - finns det indikationer och/eller bevis på att Dumpens huvudmän 1. tar emot mutor eller blir oetiskt berikade på sin relation med Impulskontrollen och 2. gör de sin verksamhet för att de ska bli rika eller är det aultruistiska motiv som styr deras verksamhet?
Citera
2024-10-23, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Hur mycket tycker du reklamen borde kosta?

Läser nu på Dumpen
https://dumpen.se/2024/10/22/impulskollen-och-vara-gaddpubliceringar/

”Priset för reklam brukar bero på sidans besökarantal. Dumpen har 1,6 miljoner enskilda besökare i månaden.

För 5-10 sekunders reklam i slutet på varje konfrontationsvideo fakturerar Dumpen ca 30.000 kr i månaden (Plus MOMS statens pengar) till MM framtid som äger Impulskollen.

Pengarna faktureras kvartalsvis.

Impulskollen började köpa reklam av Dumpen i augusti 2023.”

Observera förövrigt datumet de började köpa reklam. Det har ju väldigt många gånger påståtts här att Impulskollen startades samtidigt som Dumpen.

Eftersom det inte finns en chans att någon som skulle "köpa" deras tjänster kollar på Dumpen skulle jag vilja påstå att reklam där för Impulskollen är värt runt 0kr.

Det är inte så simpelt som att stort antal besökare = bra plats för reklam.
För impulskollen att lägga reklam på Dumpen vore som Ferrari att dela ut reklamblad till besökare till familjestödsenheten hos soc, det når många men så långt från din målgrupp man kan komma.
Citera
2024-10-23, 10:02
Medlem
Citat:
Många här som verkar vilja bli av med Dumpen, är ni oroliga eller varför i hela HELVETE bryr ni er om vad som händer med PEDOFILER??

Jag skiter väl fullständigt i om man är dum nog att ge pengar till Impulskollen som inte kan göra ett skit för dessa personer.
Skiter också i om Dumpen tjänar miljoner på detta, är man avis kan man väl starta egen verksamhet.

Fan är det för fel på folk, det finns bara 2 sidor av detta mynt. Pedofil eller inte.

Problemet är att man påstår sig stoppa pedofiler men är nu själva under lupp för att i utbyte mot betalning låta pedofiler återgå till sin vardag som pedofil. Det vi kan se är i regel toppen av isberget och om det där är toppen av isberget ...
Citera
2024-10-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
26 minuter in i det fulla klippet ljuger Sara så hårt att till och med hennes manipulativa fasad faller och rösten svackar. Jo, Sara vet mycket väl hur mycket det kostar hos Impulskollen men ljuger här Robert Aschberg rakt upp i ansiktet: https://dumpen.se/2024/10/22/komplett-oklippt-intervju-med-aschberg/

Får man en sån här intervju så drar man inga såna uppenbara lögner (helst inga alls), då en genomskådad lögn lätt får hela korthuset att falla. Detta kommer naturligtvis Aschberg & CO inte släppa och det kommer komma bevis på att Sara hela tiden vetat vad Impulskollen tar betalt. OM Sara mot förmodan inte skulle ha koll på detta är det ytterst oseriöst, för nog fan vill man ha koll på sin närmsta samarbetspartners avtal och priser.

Sara är en manipulativ lögnare som är van att ljuga då hon suttit i domstolen tvåsiffrigt antal gånger, varit på lika många eller fler förhör och som gammal narkoman har blivit en mästare på att ljuga för både sig själv och andra. Man ska helt enkelt inte lita ett ord på vad hon säger, hur trovärdigt något än kan låta då hon är expert på att ljuga. Men som sagt, 26 min in i klippet gör hon bort sig, och det hakar Aschberg på direkt med all rätt.
Det kan man ju tycka. Men hon vet inte vad Stockholms bilglas tar för en framruta heller🙂
Och det är faktiskt en viss skillnad.
Hon sa sig känna till en kostnad på 139 tusen hos Impulskollen och att det fanns olika paket...
Citera
2024-10-23, 10:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
För er som inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt:

Jag har inte heller mycket till övers för Aftonhoran, men observera att Aftonbladet inte kritiserar Dumpens verksamhet som sådan i detta reportage. Det handlar om samarbetet med det oseriösa bluff-och-båg-bolaget Impulskollen. Ett mycket nära samarbete som är något som Dumpen ofta hänvisar till och använder som ett viktigt argument i sin verksamhet. Det handlar inte om en annons från Bosses Bil.

Armén av "allt-eller-inget-människorna" här som ser allt i svart eller vitt börjar bli jävligt tröttsamma. I deras ögon är man pedofil själv om man har minsta kritik mot hjältarna Patrik och Sara osv...
Citera
2024-10-23, 10:11
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Sista raden i ditt inlägg visar att du förmodligen är för simpel i tanken för att kunna förstå ämnet. Det är såklart inte ditt fel att det är så. Men likväl verkar det vara så.

Att företag blåser "pedofiler" på pengar gör att de inte kommer in i behandling, får ta del av riktiga samtal med professionella och därmed ökar risken för framtida offer. När tanten och cola-Patte hänger ut offret hänger de normalt sett ut hela familjen och närstående. För barnen till Dumpens offer skapar det ett trauma som i ett antal fall kommer att visa sig i framtiden med rättegångar för våldsbrott etc.

Sannolikt så försvårar Dumpens sammanlagda gärning samhällets arbete med att minimera avtrycket sexualbrott printar mot unga personer samt barn. För varje offer de hänger ut så skapar de normalt många fler offer. Så ha de hängt ut snart 500 offer så har de sannolikt förstört livet för flera tusen människor. Då smakar det naturligtvis surt i mun att samtidigt veta att man ytterligare har förstört livet för alla dessa tusentals människor genom att man tjänat miljoner i utpressning på dem.

Lägg sen därtill den skada det gör generellt på samhället med utpressningen som jag beskrev ovan. Plussa sen på att effekten av detta tenderar att skapa framtida offer av dessa utpressade uthängda offer, familjer och även barn.
Citera
2024-10-23, 10:12
Medlem
Citat:

Läste en mycket bra kommentar när jag skummade lite om vad som händer med dumpen just nu och då uttalar sig en i stil med att de har nog inte satt dit så många pedofiler men de har hittat många snuskgubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in