Citat:
Ursprungligen postat av
kaerakel
Det här är fan den sjukaste tråden. Hur lyckas du producera så mycket text? Du är för verbos. Jag startade företag och köpte en mikrofon av mig själv 2013. Det tog typ 10 min. Att skicka in en avhandling till handläggaren för EF är koncentrerad dårskap.
Gör om och gör rätt. Skriv så lite du kan, eller fan, skriv ingenting alls. Använd skärmtangentbordet.
Det gjorde jag inte, vilket jag både skrivit och svarat flera gånger i denna tråd.
- Jag skickade en ansökan på 7 meningar.
- Mitt första svar var 7 sidor (varav 5 av dessa bestod av handläggarens frågor från föregående utskick under vilka jag la in mina svar, samt den budgettabell för att lista intäkter och utgifter som hon specifikt efterfrågade).
- Mitt andra svar bestod av två meningar och den referenslista hon efterfrågade, för att styrka det jag håller på med (dvs länkar, bilder och lite annat).
- I handläggarens sista utskick begär hon universum och lite till (kvitton, lista över tillgångar / inköpsdatum / inköpspris, bevis för annonsering, bevis för att de band jag är med i faktiskt är ute och spelar, bevis för att arrangörer kräver faktura, bevis för att vi får betalt för spelningar / hur mycket, fakturor jag skickat via tredje part, förklaring om hur jag arbetar, vem / vilka kunder jag har / vad jag förväntas sälja till dem... ja... och sisådär tusen andra saker). DÄR skickar jag ett svar på 34 sidor + 19 bilagor för att till punkt och pricka bemöta handläggarens krav.