2024-09-15, 20:08
Medlem
..
Senast redigerad av VizslaSilver 2024-09-15 kl. 20:29.
Citera
2024-09-16, 18:51
Medlem
Magnums avatar
Mina kommentarer behöver sen några dagar ofta godkännas i flera grupper jag är medlem i. Så har det inte varit tidigare och jag har inga begränsningar på mitt konto enligt Facebook. Enstaka grupper har tidigare behövt godkänna kommentarer men nu är det mer eller mindre i samtliga grupper jag är medlem i.
Nån mer som upplever detta?
Citera
2024-10-14, 10:58
Medlem
Revor.i.Tidens avatar
Jag har precis startat ett fb-konto och lagt till ca 20 vänner, nu kan jag inte lägga till fler. Får ett meddelande om att ”Vi har begränsat dina bla bla bla inom en viss tidsperiod för att
Citera
2024-10-14, 10:59
Medlem
Revor.i.Tidens avatar
Jag har precis startat ett fb-konto och lagt till ca 20 vänner, nu kan jag inte lägga till fler. Får ett meddelande om att ”Vi har begränsat dina bla bla bla inom en viss tidsperiod för att skydda communityn från spam.” Efter att ha lagt till 20 vänner är man då en ev. spamspridare? På riktigt? Ingen info om hur länge man får vänta heller …
Citera
2024-10-15, 12:19
Medlem
Airwave92s avatar
Hur fan ställer man in så att inte främlingar kan gå in och lika/reagera på mina bilder? Har senaste dagarna varit flera stycken från andra länder som går in och kör skratt-emoji på mina bilder. Jag vill att endast mina vänner kan reagera. Hur?
Citera
2024-10-21, 16:48
Medlem
Jag har nyss skaffat Facebook och nu står det att jag har en följare, men när jag kollar under fliken
"följare" står det inget där... Har rensat cache. Men problemet återstår.

Någon som vet om man kan följa någon så, alltså helt osynligt?
Citera
2024-10-21, 17:16
Medlem
bandspelarens avatar
Kan man få en profilbild på facebook att vara osynligför endast vänner?
Jag har valt "Edit audience" i rullgardinsmenyn/listan som följer efter att ha klickat på de tre punkterna upptill när man väljer fotot.

Där har jag valt "Friends except, Don´t show to some friends" och markerat alla mina vänner. Likväl verkar mina vänner se fotot och bifogar likes.

Jag vill att fotot endast skall ses av allmänheten, främlingar som jag diskuterar med på diverse sajter. Ingen jag känner skall se det och behöva bry sig. Men facebook verkar inte alls ha vettiga funktioner.
Citera
2024-10-23, 09:58
Medlem
Jordgubbes avatar
Svårt plöja 17 000 inlägg här men finns det nån enkel lathund hur man ställer in sitt Facebook så man vrider ner all nonsensinfo till noll eller nästan noll?

Är ibland tvungen använda Facebook (och en del andra jag känner) men är helt ointresserad av Facebooks irrelevanta flöde. Hur man än rattar inställningarna så matar de på. Vilka strypningar av dyngrännan har jag missat.

Drömmen vore att startsidan blir ren och kan endast ha det till det jag måste (problemet är att vissa organisationer och sammankomster kunde haft en hemsida eller kört WhatsApp, men valt Facebook). LinkedIn lika illa.
Citera
2024-10-23, 11:06
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Svårt plöja 17 000 inlägg här men finns det nån enkel lathund hur man ställer in sitt Facebook så man vrider ner all nonsensinfo till noll eller nästan noll?

Är ibland tvungen använda Facebook (och en del andra jag känner) men är helt ointresserad av Facebooks irrelevanta flöde. Hur man än rattar inställningarna så matar de på. Vilka strypningar av dyngrännan har jag missat.

Drömmen vore att startsidan blir ren och kan endast ha det till det jag måste (problemet är att vissa organisationer och sammankomster kunde haft en hemsida eller kört WhatsApp, men valt Facebook). LinkedIn lika illa.

Tror inte ens det är möjligt. Lika lite som du kan köpa en dagstidning utan annonser. Hela deras affärsidé är ju att samla in data från din profil och din interaktion och sen välja ut lämpliga inlägg som dom tror du kan vara intresserad av så att deras annonsörer ökar sin försäljning. Med på köpet får man en massa förslag på grupper och inlägg som dom tror - enligt deras algoritm - kan vara intressanta för dig, även fast det där inte alltid rör sig om ren försäljning.
FB "lär sig" hela tiden vad du gör och ägnar man en massa tid på att aktivt blockera eller välja att man inte vill se en viss annons eller grupp så minskar flödet på just detta men då kommer det nåt annat i stället. Do or die.
Gör man en sökning på "snöslungor" eller "Mallorca" så kommer det snart att dyka upp annonser och grupper som har med detta att göra i flödet. Google funkar på samma sätt. Detta är priset vi får betala för att det är gratistjänster.
Citera
2024-10-31, 16:58
Medlem
Kan man begränsa antal personer som går med i ett offentligt evenemang? Vill hitta icke vänner för att evenemang hemma hos mig men vill begränsa till fyra deltagare exkl mig själv.
Citera
2024-11-12, 07:08
Medlem
strategasiats avatar
Jag kan inte pma vissa oblockade vänner på facebook, det finns ingen message knapp.
Har försökt söka på nätet men det är verkar helt omöjligt. Jag har testar olika webbläsare
Senast redigerad av strategasiat 2024-11-12 kl. 07:17.
Citera
2024-11-12, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Jag kan inte pma vissa oblockade vänner på facebook, det finns ingen message knapp.
Har försökt söka på nätet men det är verkar helt omöjligt. Jag har testar olika webbläsare

Då har dom förmodligen bockat i inställningar att dom inte vill ha PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in