Citat:
Ursprungligen postat av
ProfessorA
*Rappar, inte sjunger.
Historia måste inte alltid vara sånt som hände för 200-300 år sedan. Hiphop är modern musik- och kulturhistoria med 50 år på nacken. För dagens skolbarn är 70-talet något som verkligen var förr i tiden.
Folk har alltid ojat sig över vad ungdomen lyssnar på. Jag kan tänka mig att alla vuxna, mogna 1700-tals föräldrar inte var supernöjda när barnen bjöd in till hippa och diggade till en liten fjant med kiss-och-bajs-humor.
Men snälla.. Vilket patetiskt inlägg.
Här tolkar ju musikläraren godtyckligt in vad hon själv anser vara musikhistoria.
Det är en skam. Speciellt givet situationen vi har nu med alla sprängningar, skjutningar, utpressning och mord som också glorifieras i texterna.
Ni som inte ser problematiken med att ungdomarna indoktrineras i detta -är en del utav problemet.
Det är alltid er generation, dvs. boomer-generationen, som kommer med sådana här infantila argument, "folk har alltid ojat sig över vad ungdomen lyssnar på".
Vi får det samhälle vi glorifierar. Er generation är fan i mig det största misslyckandet någonsin, den första generationen någonsin som lämnar efter sig ett sämre samhälle än vad ni fick till ärvs.
Jag är så otroligt less på er.