2024-10-23, 02:06
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Han skriver intressant nog vid det tillfälle "jag VET att ni är Dumpen". Och så en "=P"-smiley på det. Svårtolkat.

Just det ja, tack för att du påminde mig om att jag inte läst chattloggen. Beroende på vad han skrivit i den kan jag komma att ändra min åsikt men jag har min magkänsla.
Citera
2024-10-23, 02:06
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det verkar som att du har mycket bristfällig kunskap om hur vårt rättsystem och bevisvärdering fungerar.

Vad snackar du om? Vad fan har vårat rästtsystem med journalisters källor som inte redovisas att göra? Det låter mer som att du inte har förmågan att förstå vad det handlar om.

När det gäller bevisvärdering så har jag god förmåga. I detta ärende så är det just bristen på bevis som gör att det inte går att värdera "bevisen". Det finns ju inte att tillgå. Därför så blir påståendena bara snack/jidder.
Citera
2024-10-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad snackar du om? Vad fan har vårat rästtsystem med journalisters källor som inte redovisas att göra? Det låter mer som att du inte har förmågan att förstå vad det handlar om.

När det gäller bevisvärdering så har jag god förmåga. I detta ärende så är det just bristen på bevis som gör att det inte går att värdera "bevisen". Det finns ju inte att tillgå. Därför så blir påståendena bara snack/jidder.
Vad är det som får dig att förvänta dig att samtliga bevis ska presenteras för dig här och nu ?
Citera
2024-10-23, 02:11
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Men vilket syfte har det att faktiskt dyka upp om han ingår i någon sorts motfiske? Vad får de ut av konfrontationen som de inte redan fått genom chattloggen? (Hänger fortfarande inte med riktigt...)

Det skulle möjligtvis vara för att visa på Dumpens aggressiva sätt eller något. Som sagt talar det ju emot honom att han inte hade något team med sig. Å andra sidan är det ju kanske bara toppen av ett isberg vi ser, det kanske finns mängder som betalat för att inte hängas ut. Det kanske finns mängder med män som inte ens konfronterats i verkliga livet? Jag vet inte… Men den fd fiskaren antyder ju att hon skulle få provision för varje gädda hon kunde skicka direkt till Impulskontrollen.
Citera
2024-10-23, 02:50
Medlem
Dumpen är fucked huh? Kan förstå iofs. Ärligt tänk efter lite dumpen-fans, ni vill säkert inte tro det. Men vad tror ni skulle hända om en rik person erbjöd dumpen-gänget en halv till en miljon. Är NI helt SÄKRA på att DE har MORALEN att tacka nej till det? Vet ni hur lång tid det tar för en normal person med ett normalt jobb att spara ihop en mille?

Kan till och med tänka mig hur man skulle resonera kring det: "Vi har ju satt dit så många redan, vi har gjort ett bra jobb. Visst, vi kommer inte publicera denna person, men han kommer inte våga försöka träffa någon igen för då kanske han fastnar igen... han har nog lärt sin läxa. Vi har fångat så många..." Tänk, det räcker att de fångar 3 - 4 rika perversa typer så är de i princip "set for life".
Senast redigerad av Kaiji777 2024-10-23 kl. 02:54.
Citera
2024-10-23, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Ja, det är en guldgruva för företaget, synd att jag själv inte tog vara på art lura män på pengar.
Det är lätt att lura folk på pengar. Tyvärr så har man moral och samvete..
Citera
2024-10-23, 05:45
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiji777
Dumpen är fucked huh? Kan förstå iofs. Ärligt tänk efter lite dumpen-fans, ni vill säkert inte tro det. Men vad tror ni skulle hända om en rik person erbjöd dumpen-gänget en halv till en miljon. Är NI helt SÄKRA på att DE har MORALEN att tacka nej till det? Vet ni hur lång tid det tar för en normal person med ett normalt jobb att spara ihop en mille?

Kan till och med tänka mig hur man skulle resonera kring det: "Vi har ju satt dit så många redan, vi har gjort ett bra jobb. Visst, vi kommer inte publicera denna person, men han kommer inte våga försöka träffa någon igen för då kanske han fastnar igen... han har nog lärt sin läxa. Vi har fångat så många..." Tänk, det räcker att de fångar 3 - 4 rika perversa typer så är de i princip "set for life".

Precis. Det tar extremt mycket för att säga nej till en stor summa pengar och de flesta av oss skulle åtminstone hamna i en situation för att kunna rationalisera det, även om vi i slutändan tackade nej. I Dumpens fall så har du två pundare som gått i "Livets Hårda Skola", varav en av dom är van att leva vidlyftigt.

Jag tror som sagt det är så kallade "miljonärssonen" som rört till det för dom. Antagligen så fortsatte de pumpa honom på pengar för "behandling" och till slut rök pengakranen för honom och han blev tvungen att krypa till korset hos föräldrarna. Problemet med att utpressa människor som är mångmiljonärer är att de har "fuck off"-kapital och tjae, pengar och kontakter spelar roll.

Frågan är nu om Dumpen själva blivit fiskade. En del pekar på Gädda #494 som potentiell kandidat för detta. Vi får väl se, men det är mycket möjligt att detta blir en följetång.
Citera
2024-10-23, 05:47
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Glöm inte att Janne Josefsson förmodligen också är med någonstans i kulisserna, det är ju inte heller någon man vill ha något otalt med. Det är nog tvärkört för Dumpen om tänker efter. Även om jag kan se Sara som rättshaverist framför mig.

I sak så visar ju sig att det är en f.d pundarhora (sara) och en föredetting (sjöberg) som egentligen inte har något investerat kapital och hittat ett sätt att mjölka systemet via - ett förvisso - smart sätt. Men tyvärr via indirekt utpressning via bolag som är allt annat än fina på pappret när de synas i kanterna.

Det finns ju inga riktiga bevis på att vare sig Sara eller Bögberg egentligen blivit antastade, det är deras egna utsago, utan dom, utan att ngn motpart blivit anklagad inga rättegång.. … …. Helt partiskt utanför rättssamhällets stadgar.
Senast redigerad av Liberationfront 2024-10-23 kl. 05:51.
Citera
2024-10-23, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Skulle du tycka att det var problematiskt OM det Aftonbladet har rapporterat om stämmer?
Jepp, med extrem emfas på OM då alltså, AF är toapapper så det skulle vara 'trots att de skrivit om det isf

Inte för
Citera
2024-10-23, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast det är ju "gamla" nyheter.
ETC avslöjade samma sak redan i våras.
Hur gick det?

Eftersom utpressning och bedrägerier med påstådda belopp är grovt, utgår jag från att det var rent förtal eftersom inget åtal om utpressning startats.

Det borde antingen blivit åtal för utpressning och bedrägeri, eller åtal för förtal, och samma sak denna gång.

Vad har jag missat?
Citera
2024-10-23, 06:07
Medlem
"Männen i programmet är anonyma"

Vilken pedofil på Aftonbladet är det som köpt sig fri?

Robert Aschberg?
Citera
2024-10-23, 06:19
Medlem
Gvasalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis. Det tar extremt mycket för att säga nej till en stor summa pengar och de flesta av oss skulle åtminstone hamna i en situation för att kunna rationalisera det, även om vi i slutändan tackade nej. I Dumpens fall så har du två pundare som gått i "Livets Hårda Skola", varav en av dom är van att leva vidlyftigt.

Jag tror som sagt det är så kallade "miljonärssonen" som rört till det för dom. Antagligen så fortsatte de pumpa honom på pengar för "behandling" och till slut rök pengakranen för honom och han blev tvungen att krypa till korset hos föräldrarna. Problemet med att utpressa människor som är mångmiljonärer är att de har "fuck off"-kapital och tjae, pengar och kontakter spelar roll.

Frågan är nu om Dumpen själva blivit fiskade. En del pekar på Gädda #494 som potentiell kandidat för detta. Vi får väl se, men det är mycket möjligt att detta blir en följetång.
Vad heter journalisten? Det känns väldigt troligt att de blivit fiskade döma av videon. Man får komma ihåg att Sara är livsstilskriminell och 10x återfallsförbrytare och gamla pundare från LHS är inte så trovärdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in