2024-10-23, 01:08
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Just jävlar!! Hon skulle ju genomgå världens största operation idag?! Vem är det då som sagt sig vara Sara på Dumpen?

Det var Sara i intervjun. Den gjordes för en vecka sedan och innan operationen. Operationen gjordes för ett par dagar sedan. Hon har lagt ut ett par videos på dumpens Youtube där hon har slangar i näsan och sånt.
Citera
2024-10-23, 01:12
Medlem
KlasLunds avatar
Är det någon som klurat i vem läkaren som sjukskrivit "gäddorna" samt förskrivit lugnande mediciner till dom? Han var väl granne till någon av killarna i Impulskollen. Hur har han fakturerats? Har han privat klinik eller vad?
Citera
2024-10-23, 01:33
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
#494 Journalisten
Har väldigt svårt att få ett grepp om vad han försöker åstadkomma eller hade planerat... har i och för sig inte orkar kollat hela videon ännu men har någon ett hum om vad hans "motfiske" eller vad det är går ut på? Eller är det verkligen bara en bortförklaring?
Citera
2024-10-23, 01:40
Medlem
Tervulls avatar
I Aftonbladets chatt kring ämnet var det otroligt många hjärtan och ”tack för att ni reder i detta”. Det verkar vara många
pedofiler där ute som e livrädda att bli påkomna av dumpen och Aftonbladet lägger ner hela sin själ för att förhindra att så kommer att ske. Alla vet ju hur media hanterade Fredrik Federleys förhållande med en man som han visste var pedofil, locket på totalt. Det är väldigt angeläget att skydda dessa grovt störda individer.
Citera
2024-10-23, 01:46
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
Utgivningsbevis kan jag inte se har någon relevans och jag vet inte varför de har det. Om det har betydelse kan bara alla andra också skaffa sånt bevis om det hjälper en att scamma folk och dra in stålar.

Utgivningsbeviset har de ju för att kunna hävda tryckfrihet och undkomma stämningar i brottsrättsliga mål. De har inbillat sig att de liksom, Samnytt eller Friatider eller vilka det nu var som fick en av sina medarbetare dömd i hovrätten här om dagen, kan publicera vad som helst om vem som helst i skydd av ett utgivningsbevis. Problemet som uppstått för seriös media är att alla dessa förbannade "utgivningsbevis" som alternativ media missbrukar så gott det går. Det är tack vare dom vi snart inte kommer kunna läsa förundersökningsprotokoll vi är intresserade av på samma enkla och smidiga sätt som idag. Det finns domstolar som redan nu kräver att somliga dokument måste hämtas ut personligen då de inte får lämnas ut i digital form pga "spridningsrisk", med dokument ska jag säga att jag avser hela FUP:ar.

Seriös media uppskattar självklart inte att de får svårare och svårare att sköta sina uppdrag och nu börjar det ju dessutom pratas om lagändringar kring offentlighetsprincipen.
Citera
2024-10-23, 01:50
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Vi får väl se... Jag kan annars tänka mig att det säkert kommer fram något snart från Aftonbladet hur det "mot-fiskat", det som talar emot är väl att de inte såg till att filma mötet men man vet ju inte heller hur svårt det var att få till eller hur lång tid "pedofilen" hade på sig. Nu har jag inte läst vad han skrivit i chattloggarna men det ska bli intressant att se om det är Dumpen som pratat om sex mer och mer.
Han skriver intressant nog vid det tillfälle "jag VET att ni är Dumpen". Och så en "=P"-smiley på det. Svårtolkat.
Citera
2024-10-23, 01:56
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Har väldigt svårt att få ett grepp om vad han försöker åstadkomma eller hade planerat... har i och för sig inte orkar kollat hela videon ännu men har någon ett hum om vad hans "motfiske" eller vad det är går ut på? Eller är det verkligen bara en bortförklaring?

Jag tror att han ingår i "drevet", han behöver knappt någon tid att tänka innan han svarar, han är hela tiden extremt saklig och medger att han gått långt men inte över någon gräns. Han försöker visa Sjöberg något som ska visa på att han var förberedd på att det var dom han skulle träffa.

Aftonbladet har redan gått ut och sagt att de har material som visar hur Dumpens "gäddfiske" går till... Mycket stor sannolikhet att det är delar av det vi sett på Dumpen.
Citera
2024-10-23, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nja, rent naturligt så har de flera fiender från olika håll och därmed kan det förklara varför dessa anklagelser kommer falska från alla dessa håll. Inget konstigt. Däremot konstigt att det inte är flera som beskyller dem för detta.

Sen om det verkligen finns så många får vi ju aldrig veta. Vi får bara veta att det finns en gubbe hit å en gubbe dit som säger ditt å den andra säger datt. Det blir samma sak som när någon säger att gud finns och så i andra sidan stan så finns det en annan gubbe som också säger att gud finns. Det blir inte mer sant för det.

Som sagt vi behöver kött på benet. Nu har det varit massa anklagelser utan att vi fått granska källorna. Då blir det inte trovärdiga för fem öre.
Det verkar som att du har mycket bristfällig kunskap om hur vårt rättsystem och bevisvärdering fungerar.
Citera
2024-10-23, 02:00
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Jag tror att han ingår i "drevet", han behöver knappt någon tid att tänka innan han svarar, han är hela tiden extremt saklig och medger att han gått långt men inte över någon gräns. Han försöker visa Sjöberg något som ska visa på att han var förberedd på att det var dom han skulle träffa.

Aftonbladet har redan gått ut och sagt att de har material som visar hur Dumpens "gäddfiske" går till... Mycket stor sannolikhet att det är delar av det vi sett på Dumpen.
Men vilket syfte har det att faktiskt dyka upp om han ingår i någon sorts motfiske? Vad får de ut av konfrontationen som de inte redan fått genom chattloggen? (Hänger fortfarande inte med riktigt...)
Citera
2024-10-23, 02:01
Medlem
Trevligt att det går bra för gänget Dumpen en dag kanske dom blir lika mäktiga som Foxtrot under sin storhetstid
Citera
2024-10-23, 02:03
Medlem
Noterar att tönt-Sara och gubben Patrik ofredar med kameror när de konfronterar. De sätter upp kameran i ansiktet: se bild:
https://www.etc.se/inrikes/linus-konfronterades-av-dumpen-kunde-sedan-koepa-sig-fri-fraan-uthaengning
Köra upp en kamera i någons ansikte bör som utgångspunkt ses som ofredande: https://lawline.se/answers/far-man-filma-nagon-som-sitter-i-sin-bil
Citera
2024-10-23, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Föga förvånande att det är amfetamin som gäller om Sara själv får välja. Men för att parafrasera vår Herre, låt den Tjackmoster som är utan synd kasta första stenen...
Jag har läst hennes domar. Det har förekommit Amfetamin. Men det var kanske bortåt 10 år sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in