2024-10-22, 23:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Vilken av gäddorna?

#494 Journalisten
Citera
2024-10-22, 23:46
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nja, rent naturligt så har de flera fiender från olika håll och därmed kan det förklara varför dessa anklagelser kommer falska från alla dessa håll. Inget konstigt. Däremot konstigt att det inte är flera som beskyller dem för detta.

Sen om det verkligen finns så många får vi ju aldrig veta. Vi får bara veta att det finns en gubbe hit å en gubbe dit som säger ditt å den andra säger datt. Det blir samma sak som när någon säger att gud finns och så i andra sidan stan så finns det en annan gubbe som också säger att gud finns. Det blir inte mer sant för det.

Som sagt vi behöver kött på benet. Nu har det varit massa anklagelser utan att vi fått granska källorna. Då blir det inte trovärdiga för fem öre.

Du tycker inte att det är suspekt att Impulskollen stänger ner sin sida direkt efter avslöjandet?
Citera
2024-10-22, 23:47
Medlem
Citat:
Det kommer visas upp bevis efter bevis nu i några dagar, Aftonbladet, Bodström och åklagare har allt de behöver. Jag tolkar Saras utbrott 19:00 in i den oklippta intervjun som att hon samma dag Robert ringde henne just hade fått reda på att hon är brottsmisstänkt eller nåt.

Det finns bevis så att det räcker och blir över, kom ihåg att Aftonbladet är ett mediahus vars syfte är att tjäna pengar. Nu håller de på och sätter dit Patrik Sjöberg, det är ganska stort och kan resultera i en riktig praktskandal om det vill sig riktigt illa.

Som jag skrivit tidigare vill jag minnas att Janne Josefsson också har något offentligt otalt med Dumpen så de har ju onekligen blivit granskade av några av landets absolut bästa team i grävande journalistik. Sen kan jag givetvis ha fel men jag tror det finns väldigt mycket som kommer komma fram nu.

Att ha tidningar är inte speciellt lönsamt. Tidningar äger man för att kunna styra opinionen och samhällsdebatten. Frågan är vad man vill med detta?
Citera
2024-10-22, 23:50
Medlem
Akeliuss avatar
Trodde att Aschberg skulle tvåla till Sara rejält när jag började lyssna men tycker det blev tvärtom.Måste en aning motvilligt säga att Sara skötte det riktigt bra.
Citera
2024-10-22, 23:50
Medlem
Gäddornas våta dröm nu.
Jävlar vad dom kan götta sig i "hemska Dumpen".
Kanske kommer fram nya heta bevis snart, men hittills så verkar det mest vara impulskollen som är nåt shady pseudo-yadayada.
Citera
2024-10-22, 23:54
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
#494 Journalisten

Har inte sett den här tidigare eftersom jag bara haft ljud och ingen video, men det kanske är logiskt nu? Alltså, den killen är nog hyfsat involverad i "mot-fiske" precis som han påstår av det jag hört åtminstone första tre minutrarna in i klippet. Då lär det finnas mycket dokumenterat om Dumpens metoder för att hitta "pedofiler".
Citera
2024-10-22, 23:54
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Det kommer visas upp bevis efter bevis nu i några dagar, Aftonbladet, Bodström och åklagare har allt de behöver. Jag tolkar Saras utbrott 19:00 in i den oklippta intervjun som att hon samma dag Robert ringde henne just hade fått reda på att hon är brottsmisstänkt eller nåt.

Det finns bevis så att det räcker och blir över, kom ihåg att Aftonbladet är ett mediahus vars syfte är att tjäna pengar. Nu håller de på och sätter dit Patrik Sjöberg, det är ganska stort och kan resultera i en riktig praktskandal om det vill sig riktigt illa.

Som jag skrivit tidigare vill jag minnas att Janne Josefsson också har något offentligt otalt med Dumpen så de har ju onekligen blivit granskade av några av landets absolut bästa team i grävande journalistik. Sen kan jag givetvis ha fel men jag tror det finns väldigt mycket som kommer komma fram nu.

Janne Josefsson är dock inte tillräknelig rent mentalt längre. Han är att betrakta halvt som halvt senil. Bara att se på hans insatser i "Alla mot alla". Hans minne är inte det bästa och ibland sluddrar han om helt ovidkommande saker. Man vill ju minnas Janne för den han var men efter det han visat upp i Alla mot Alla som inte tillräknelig rent mentalt så går han inte att ta på allvar längre.
Citera
2024-10-22, 23:58
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
#494 Journalisten

Han jobbar på en taltidning och läser in artiklar som andra skrivit. Knappast att betrakta som "journalist". En väldresserad pratande schimpans hade kunnat gjort samma sak. Fas 3 brukade man kalla såna uppdrag förut?
Citera
2024-10-22, 23:59
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Det är helt jävla sjukt att Dumpen tar betalt utav pedofiler att inte hamna på dumpen mot betalning! Det är som att säga att det är okej att du är pedofil så länge du betalar!

Lyssna på klippet som ligger på dumpens Youtube så lär du få en annan bild av det hela.
Citera
2024-10-23, 00:00
Avstängd
Citat:
Har inte sett den här tidigare eftersom jag bara haft ljud och ingen video, men det kanske är logiskt nu? Alltså, den killen är nog hyfsat involverad i "mot-fiske" precis som han påstår av det jag hört åtminstone första tre minutrarna in i klippet. Då lär det finnas mycket dokumenterat om Dumpens metoder för att hitta "pedofiler".

Han är i bästa fall både motfiskare och gädda. Han är garanterat en gädda men kan också möjligen vara en extremt klumpig motfiskare
Citera
2024-10-23, 00:01
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Så är det ju absolut. Dels kom det fram i Publicistklubbens debatt (ledd av Robert Aschberg) som hölls i april 2023: https://podcasts.apple.com/se/podcast/pedofilj%C3%A4garna-och-pressetiken-en-debatt-om-dumpen/id1620770008?i=1000610539096

Det hölls även en ny debatt, även den organiserad av Publicistklubben, i maj i år, som spårade ur helt (Sara Nilsson lämnade scenen, efter en dust med Janne Josefsson): https://www.youtube.com/watch?v=SzqmNra0zSg

Har sökt efter en fullständig video eller åtminstone ljud från den senare debatten, men hittills förgäves. Någon som råkar sitta på videon eller vet var man kan hitta den?
Citera
2024-10-23, 00:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Han jobbar på en taltidning och läser in artiklar som andra skrivit. Knappast att betrakta som "journalist". En väldresserad pratande schimpans hade kunnat gjort samma sak. Fas 3 brukade man kalla såna uppdrag förut?

Fake it til you make it
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in