2024-10-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jo, det är åklagare som väcker åtal för de brott Bodström nämner: utpressning och olaga tvång. Men polisanmälan kan alltid göras. Sedan talar Bodström om en civilrättslig process för att få avtalen med de opublicerade männen, som har betalat till Impulskollen, ogiltigförklarade. Det målet kan han drivs å sin klients vägnar.

Så Bodström är också med i den här kampanjen? Var ska sleven vara om inte i grytan?
Citera
2024-10-22, 23:19
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
vem ska göra det menar du ? är det samma som fick detta i början av året som du snackar om ?

Det verkar delvis vara samma källa (från ETC) men även nya källor. Men de har blivit beskyllda för detta länge och massa journalister har varit på med att de har snackat med både Drutten å Gena som säger en det ena och än det andra.

Nu börjar det bli dags att presentera belägg.
Citera
2024-10-22, 23:20
Medlem
trueforgoods avatar
Allt faller för Dumpen nu. Det finns inte en chans i helvetet att dom klarar sig ur detta.

Personligen är jag överraskad att dom kunde få hålla på så länge som dom gjort.
Citera
2024-10-22, 23:23
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Något dokument som visar att Dumpen verkligen får pengar av Impulskollen för att stoppa publiceringar verkar Aftonbladet bara vilja antyda, men att det skulle finnas sådan dokumentation - vilket ju är den centrala frågan - verkar tidningen inte påstå.

Jag tror det var Aschberg som i Aftonbladets chatt sa att de hade dokumentation som styrker ekonomiska överföringar. Samma sak är jag ganska säker nämns i programmet? Det är nog annars i den oklippta intervjun det nämns.
Citera
2024-10-22, 23:23
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Precis som i en domstol har flera oberoende vittnesmål som samstämmigt säger samma sak ett stort bevisvärde. Om du tar av dig dina biasglasögon så kommer du nog också att inse detta. Det är vidare tusentals gånger mer troligt att flera samstämmiga vittnesmål som vittnar om oegentligheter med pengar är sant jämfört med att det finns en osynlig gubbe bland molnen.

Nja, rent naturligt så har de flera fiender från olika håll och därmed kan det förklara varför dessa anklagelser kommer falska från alla dessa håll. Inget konstigt. Däremot konstigt att det inte är flera som beskyller dem för detta.

Sen om det verkligen finns så många får vi ju aldrig veta. Vi får bara veta att det finns en gubbe hit å en gubbe dit som säger ditt å den andra säger datt. Det blir samma sak som när någon säger att gud finns och så i andra sidan stan så finns det en annan gubbe som också säger att gud finns. Det blir inte mer sant för det.

Som sagt vi behöver kött på benet. Nu har det varit massa anklagelser utan att vi fått granska källorna. Då blir det inte trovärdiga för fem öre.
Citera
2024-10-22, 23:28
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Så Bodström är också med i den här kampanjen? Var ska sleven vara om inte i grytan?

Har ingen aning om hur Bodström kom med i detta. Men nu är han det och i och för sig inte så konstigt - typ så här:

Känd advokat som blir kontaktad av någon av männen som lägger fram sitt case. Det vill säga rent juridiska spörsmål. Sedan är det väl inte långsökt att tänka sig att någon av männen har tyckt att det var nog och ville få medial belysning på Impulskollen som man anser sig utpressad av, varvid affären spiller över på Dumpen och dess fixstjärna Sara Nilsson, och vips är även Bodström i rampljuset.
Citera
2024-10-22, 23:32
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Det som återstår är att korten läggs på bordet. Kommer bevisningen fram som styrker utpressning, så blir det en game-changer för Dumpen. Jag avfärdar anklagelserna tills dess att jag fått se bevisen. Lustigt nog så sammanfaller detta tätt inpå uthängningen av pratkvarnen...
Citera
2024-10-22, 23:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Lustigt nog så sammanfaller detta tätt inpå uthängningen av pratkvarnen...

Det är garanterat detta missfoster som ligger bakom Plan 9 from outer gädda
Citera
2024-10-22, 23:36
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
Tror Sara tog rast nu. Inte skrivit nåt på snart 1 tim
så jag lägger denna här

lite mer GRÄV

https://dumpen.se/sponsorer/

Konstigt... de som betalar in och sponsrar dumpen är inte den vanliga dumpenpubliken PK-vänster, tjejer 15-50 år m.m.. utan dessa: (med VD och ledamoter med).
Bolagen är genomgående småbolag som inte har god ekonomi. Hur kan de sponsra när de kämpar för att överleva som bolag ? varför är de flesta med och sponsrar killar 70-talist eller 80-talist . Inga kvinnor alls som sponsrar ?!? OMG... big time.

-N-Saniering Linköping ledamot kille f1989 , 2 anställda omsättning 2,2 mkr

-Fernberg Hydraulik & industrikondult, 0 anställda, omsättning 638 000 kr VD kille f 1989 , vice VD, skyddad identitet ,

-Stockholm bilglas VD f1979 , 4 anställda omsättning 8 mkr

-Design hem companiet ,5 anställda , omsättning 3 mkr , VD kille f1998, ledamot kille f 1964

-balkanboden omsättning 126 mkr 23 anställda , ledamot kille f1963

-Magnfält transport skänninge, 5 anställda , omsättning 52 mkr, kille f 1980 VD

-the parts stop harley davidsson kvinna f 1962 , man f 1971 Handelsbolag, omsättning framgår inte.

-gran canaria podden med putte man f 1987 (Gran Canaria med orten Playa del Ingles är ju notoriskt också för pedofiler och killar som har sex med mycket yngre, tex D*n Eliasson . You cant make this shit up!)

Undrar vad de betalar i sponsring? och vad de mer sponsrar och hur de gör reklam. Hur kom de på tanken att sponsra dumpen? Vems initiavtiv var det ? Spännande. Är det ens förenligt med Aktiebolagslagen för bolagen att lägga så mycket pengar på sponsring ? Trolöshet mot huvudman ? och skattesvindel ? så många frågor.
*)a

Haha hooly shit. Hade inte ens tänkt tanken att sponsorerna kan vara utpressade "gäddor".
Citera
2024-10-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porr-Arne
Haha, hon skulle ha dragit upp frågan om vad Aschberg gjort med VHS-filmerna från barnporrmålet som han beställde från Huddinge tingsrätt på 90-talet.

(FB) Robert Ashberg och barnporr - Vad skulle han med det till?

Ja det hade varit effektivt. Tack för länken! Ja Robert Aschberg verkar vara en snuskig jävel med många sexuellt perverterade polare.

https://youtu.be/FkbKhMzNaoM?si=W19TZe1hfJe4xH62
Citera
2024-10-22, 23:41
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nja, rent naturligt så har de flera fiender från olika håll och därmed kan det förklara varför dessa anklagelser kommer falska från alla dessa håll. Inget konstigt. Däremot konstigt att det inte är flera som beskyller dem för detta.

Sen om det verkligen finns så många får vi ju aldrig veta. Vi får bara veta att det finns en gubbe hit å en gubbe dit som säger ditt å den andra säger datt. Det blir samma sak som när någon säger att gud finns och så i andra sidan stan så finns det en annan gubbe som också säger att gud finns. Det blir inte mer sant för det.

Som sagt vi behöver kött på benet. Nu har det varit massa anklagelser utan att vi fått granska källorna. Då blir det inte trovärdiga för fem öre.

Det kommer visas upp bevis efter bevis nu i några dagar, Aftonbladet, Bodström och åklagare har allt de behöver. Jag tolkar Saras utbrott 19:00 in i den oklippta intervjun som att hon samma dag Robert ringde henne just hade fått reda på att hon är brottsmisstänkt eller nåt.

Det finns bevis så att det räcker och blir över, kom ihåg att Aftonbladet är ett mediahus vars syfte är att tjäna pengar. Nu håller de på och sätter dit Patrik Sjöberg, det är ganska stort och kan resultera i en riktig praktskandal om det vill sig riktigt illa.

Som jag skrivit tidigare vill jag minnas att Janne Josefsson också har något offentligt otalt med Dumpen så de har ju onekligen blivit granskade av några av landets absolut bästa team i grävande journalistik. Sen kan jag givetvis ha fel men jag tror det finns väldigt mycket som kommer komma fram nu.
Citera
2024-10-22, 23:43
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Det är garanterat detta missfoster som ligger bakom Plan 9 from outer gädda

Vilken av gäddorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto