2024-10-22, 18:23
Medlem
Haft iptv flera år och det har fungerat felfritt på tvn med google tv och tivimate.
Däremot har jag fått "playback error, reconnect in 5sec" på windows och iOs (ipad) varje 15-20sek. Googlar jag runt lite verkar det som att det kan vara ett routing problem som VPN brukar lösa. Ville nu testa med VPN och kör en trial på Surfshark samt free version av ProtonVpn för att testa men nu fungerar inte iptv överhuvudtaget (på Ipad via Smarters lite) och Windows (Progtv). Får endast playback errors och programmet kraschar. Någon som har nån aning om varför det inte går att se på iptv med vpn?

Min "kontakt" har ingen aning säger han.

Tacksam för hjälp!
Citera
2024-10-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av criztal
Haft iptv flera år och det har fungerat felfritt på tvn med google tv och tivimate.
Däremot har jag fått "playback error, reconnect in 5sec" på windows och iOs (ipad) varje 15-20sek. Googlar jag runt lite verkar det som att det kan vara ett routing problem som VPN brukar lösa. Ville nu testa med VPN och kör en trial på Surfshark samt free version av ProtonVpn för att testa men nu fungerar inte iptv överhuvudtaget (på Ipad via Smarters lite) och Windows (Progtv). Får endast playback errors och programmet kraschar. Någon som har nån aning om varför det inte går att se på iptv med vpn?

Tacksam för hjälp!

Ansluter din vpn till en svensk server? Oftast idag så är iptv linorna låsta till det landet du är i första gången du drar igång iptv:n. Dvs, mest troligt Sverige. Om din vpn gör att det ser ut som du är utomlands så kommer det inte funka.
Citera
2024-10-22, 21:57
Medlem
Jag tänkte be dig om lite hjälp - hoppas ok !
Jag har tidigare kört IP TV AppleTV (appen GSE) . Enkelt att skriva in min URL länk och så vips 🤗

Nu har jag köpt en Samsung TV (Android) . Jag har smart TV , men vilken app ska jag ta hem för att kunna mata in min URL länk och kunna köra IPTV även där ?

Tacksam för tips !
Citera
2024-10-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Ansluter din vpn till en svensk server? Oftast idag så är iptv linorna låsta till det landet du är i första gången du drar igång iptv:n. Dvs, mest troligt Sverige. Om din vpn gör att det ser ut som du är utomlands så kommer det inte funka.

Ja, min vpn ansluter till en svensk server och får ut bra speed 250/250 mbit
Citera
2024-10-23, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Licencetokill
Jag har tidigare kört IP TV AppleTV (appen GSE) . Enkelt att skriva in min URL länk och så vips 🤗

Nu har jag köpt en Samsung TV (Android) . Jag har smart TV , men vilken app ska jag ta hem för att kunna mata in min URL länk och kunna köra IPTV även där ?

Tacksam för tips !

Har du ej kvar Apple TV? Jag skulle fortsätta använda Apple TV och ladda hem appen UHF.
Citera
2024-10-23, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonathan-b93
Har du ej kvar Apple TV? Jag skulle fortsätta använda Apple TV och ladda hem appen UHF.
Tyvärr inte … den fick grabben när han flyttade . Borde väl finnas nån app som även funkar på en Samsung TV?
Lite dålig på detta ..
Citera
2024-10-23, 09:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av criztal

Tacksam för hjälp!

Testa NordVPN:s Obfuscated servrar! Funkar grymt för mig. Hoppas det löser ditt problem!
Citera
2024-10-23, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av era5e82
Testa NordVPN:s Obfuscated servrar! Funkar grymt för mig. Hoppas det löser ditt problem!
Vad menas med Obfuscated server?
Har själv nordvpn och hittar inget som heter så bland servrarna.
Jag kör mest på Tyskland och Nederländerna och det funkar bra , (Nordlynx)
Citera
2024-10-23, 18:53
Medlem
Citat:
Tyvärr inte … den fick grabben när han flyttade . Borde väl finnas nån app som även funkar på en Samsung TV?
Lite dålig på detta ..

Ja, dock får du bästa möjliga upplevelse med Apple TV + UHF. Till samsung tv har du appen Smarters Pro som fungerar bra. Användarvänligheten/utseendet går väl att ifrågasätta
Citera
2024-10-24, 06:43
Medlem
Citat:

Tacksam för tips !

Gå tillbaka till din Apple TV, Samsung är inte Android. App i Samsung tv är bland de absolut sämsta man kan använda
Citera
2024-10-24, 08:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LunkzLunk
Vad menas med Obfuscated server?
Har själv nordvpn och hittar inget som heter så bland servrarna.
Jag kör mest på Tyskland och Nederländerna och det funkar bra , (Nordlynx)

Obfuskerade servrar döljer att du använder en VPN, inte ens VPN-blockerande brandväggar borde upptäcka det. I Inställningar, byt till OpenVPN (TCP) protokollet, så hittar du listan över Obfuskerade under “Specialservrar.”
Citera
2024-10-24, 16:46
Medlem
Citat:

Tacksam för tips !

Är du säker det är Android TV? Isåfall vore det bara att installera Tivimate från Play Store på den. Jag frågar då jag inte har hört talas om en Samsung TV med Android som operativsystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in