2024-10-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Jag har nollkoll på dumpen i det stora hela.

Jag tappade egentligen intresset redan först gången jag besökte dumpen för då var det en förståndshandikappad dom satte dit och sen var det någon som var helt borta i kolan, då fattar man ju att det är pengarna Dumpen ville åt.

Man är dessutom helt korkad om man inte fattar att Patrik sysslar med penningtvätt åt Sara, det borde också en åklagare titta på.

Brottsprovokation, utpressning och förtal samt penningtvätt borde sätta dom några år bakom gallret, för deras egen skull så vore det bra så dom åtminstone fick en chans att bli drogfria.

Jag kan inte släppa att Patrik knarkar och skiter i barnen som tvingas agera som slavar åt gängkriminella, vart tog medlidandet för barnen då vägen kan man undra.

Jag kan faktiskt inte förstå varför han tillät sig bli avrunkad av Viljo när han var 18 bast och öppnade inte käften om det innan Viljo var död. Sen kan jag inte förstå att han knullar en 17 åring knarkarluder när han själv är en 60 årig fet gubbe. I mina ögon är det så nära pedofili man kan komma utan att det är olagligt.

De har aldrig brytt sig om barnen.
De använder barn och pedofiler som piska och morot för att rättfärdiga skiten de håller på med.
Sara visade det även i intervjun med Aschberg. Så fort hon blev lite för trängd så kom det. ” Men baaarnen”.
Så genomskinlig och jag äcklas av de där människorna. Inte ett dugg bättre än skiten de jagar.
Citera
2024-10-22, 19:18
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
WOW! Sicket gräv. Vad duktig du är.

Jag är förvånad att inte folk har lagt ut FB-länken till han och hans fru tidigare. Har gått igenom den och hans kompanjons och konstaterat att de gillar att frottera sig med kändisar, njuta av livets goda mm. Som andra får betala för. Kommuner, gäddor och andra stackare.
Tack!
Den skojaren har gått från en omsättning på 2 milj till 14 miljoner på två år (2021-23). Summan av eget kapital och tillgångar har mångdubblats. Jag tycker att en sån här skojare ska sättas dit, oavsett om det är gäddor han utpressat.
Bolaget heter MM Framtid: https://www.allabolag.se/foretag/mm-framtid-ab/stockholm/omv%C3%A5rdnad-och-omsorg/2K1HUR6I63IJQ

Skojaren har även ett antal andra företag: https://www.ratsit.se/19730517-Michael_Strandberg_Vastra_Frolunda/qvmGDXOEwKeoAyvtL0bd2DJEhorepy7tpNHwLgAeEuo#engage mang , bl.a. med travhästar.
Citera
2024-10-22, 19:20
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Tack!
Den skojaren har gått från en omsättning på 2 milj till 14 miljoner på två år (2021-23). Summan av eget kapital och tillgångar har mångdubblats. Jag tycker att en sån här skojare ska sättas dit, oavsett om det är gäddor han utpressat.
Bolaget heter MM Framtid: https://www.allabolag.se/foretag/mm-framtid-ab/stockholm/omv%C3%A5rdnad-och-omsorg/2K1HUR6I63IJQ

Skojaren har även ett antal andra företag: https://www.ratsit.se/19730517-Michael_Strandberg_Vastra_Frolunda/qvmGDXOEwKeoAyvtL0bd2DJEhorepy7tpNHwLgAeEuo#engage mang , bl.a. med travhästar.

Snälla.. Jag var ironisk.

Alla bolag som han och hans kompis har är redovisade sen 20 sidor tillbaka typ..
Citera
2024-10-22, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Dumpen kommer naturligtvis nu att ”motbevisa” detta genom att hänga ut alla.
Det kan Dumpen gott göra för inga juridiska avtal, eller löften, genom bl.a. pengar hindrar föreningen från att göra det mer än vad som är brukligt. Muntliga avtal är lika giltiga som skriftliga men i sammanhanget ändå ogiltiga.
Märkligt nog, eller egentligen inte konstigt, så är det framförallt pedofiler som ställer sig bakom Dumpen. Dumpen är mångas sätt att visa varandra och allmänheten att man är god eller själv har rent mjöl i pungarna.
Modigt och tappert att i stora flockar ge sig på privatpersoner... Not.

Jag tycker att 200 sekunder gjorde rätt i att visa mer sanning om vad Dumpen handlar om, dvs pengar, makt, hat, våld och att normalisera pedofili och för en del utåt sett dölja sina sjuka sexuella böjelser, knappast! barns och minderårigas bästa genom att förhindra övergrepp.

Må snusket komma till mynning och spolas ner i avloppet. Man hoppas att den perversa pedofilringen brinner. No pedphilia in Sweden thanks.
Senast redigerad av bensinmack 2024-10-22 kl. 19:57.
Citera
2024-10-22, 19:21
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Ja, hoppas killen som skulle bli ihop med en pedofilmamma. Flytta med henne ut i skogen, där skulle pedofilmamma föda ett barn i hemmet. Pedofilen skulle sedan knulla barnet tills det dog. Då hade du njutit. Du kanske tillochmed hade plockat fram snoppen och runkat lite?

Jag hoppas du står längst fram i demonstrationståget tillsammans med Bodström och palestina aktivisterna för att ge denna kille upprättelse

Gör det ont när det brinner i arselet?
Man märker en ton förändring nu när trollen inte orkar längre.

Ingen vettig människa kan tycka att Dumpen agerar rätt.
Citera
2024-10-22, 19:22
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Snälla.. Jag var ironisk.

Alla bolag som han och hans kompis har är redovisade sen 20 sidor tillbaka typ..
Ok, sorry Har inte hängt här alls.
Citera
2024-10-22, 19:23
Medlem
b00b00s avatar
Nu har herr Strandberg valt att dölja sig på Ratsit. Otippat.
Citera
2024-10-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Man kan inte köpa sig fri från Dumpen. Bullshit!
Vad Impulskollen gör har inget med Dumpen att göra.
Tråkigt om Impulskollen har idioter i sina led.

Det är vänstern som sprider skit igen.

Sina led? Impulskollen är bokstavligen 1 snubbe. Som lever på att hitta idéer som ger snabba pengar. Krävs ingen Einstein för att fatta vad som hänt här.
Frågan är snarare bara vad man kan bevisa i rätten. Men. Det kommer nog dit också.
Citera
2024-10-22, 19:28
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Plocka fram ett inspelat telefonsamtal där det framgår att man köpa sig fri. Vad är problemet?

Hur spelar man in andras telefonsamtal i efterhand? Om någon blivit konfronterad av Dumpen, betalat stora summor till Impulskollen och inte blivit uthängd så är det ju inte speciellt svårt att förstå vad som hänt.
Citera
2024-10-22, 19:31
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ja, hoppas killen som skulle bli ihop med en pedofilmamma. Flytta med henne ut i skogen, där skulle pedofilmamma föda ett barn i hemmet. Pedofilen skulle sedan knulla barnet tills det dog. Då hade du njutit. Du kanske tillochmed hade plockat fram snoppen och runkat lite?

Jag hoppas du står längst fram i demonstrationståget tillsammans med Bodström och palestina aktivisterna för att ge denna kille upprättelse

Och du tror att den killen blir frisk genom att betala massa pengar till någon mindfulnescoach som Micke råkar känna?

Någonsin försökt hålla två tankar i huvudet samtidigt?
Citera
2024-10-22, 19:34
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det här har väl varit uppe på tapeten tidigare? Finns det några konkreta bevis? Om det stämmer så är det slutet för Dumpen och Sara och Sjöberg kommer få skaka galler. Det är grov utpressning det handlar om om det stämmer.

Jag har inte hunnit läsa ikapp vad som hittills hänt och sagts under kvällen. Men Sjöberg och Sara känns som två misstänkta man gärna låter vara ute på fri fot efter att en "bomb" briserat. Har en känsla att polisen samlat in mängder av information under dagen och att ett gripande misstänkta för grovt brott är att vänta.

Jag menar, om deras "startpaket" om 20 tjofräs blablabla kostade 139.000kr kan man ju undra hur priserna för ytterligare "vård" sett ut. Just att den här killen med de stormrika föräldrarna är inte märkligt, dom har givetvis haft advokater inkopplade på ärendet sedan dag ett. Gissningsvis har de spelat med samtidigt som precis allt dokumenterats. Nu kanske jag är lite fördomsfull också men om sonen som riskerades att hängas ut hade en taxerad inkomst om 5000kr/mån ligger det nära till hands att tro hann tillhör gruppen man tänker, "Men vad fan?! Det syns ju tydligt att han har någon grav utvecklingsstörning?". Det kan handla om ganska stora summor som den här familjen betalat och man blir ju därmed nyfiken på kostnaderna de olika gäddorna som gått med på "behandling" betalat. Kan tänka mig att det även här riskerar att se riktigt illa ut för Dumpen och Impulskollen.

Så fort Sara tystnat på Dumpens sida kan vi räkna med att hon minst sitter i förhör men troligen också vara gripen tillsammans med Patrik.
Citera
2024-10-22, 19:35
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Man kan inte köpa sig fri från Dumpen. Bullshit!
Vad Impulskollen gör har inget med Dumpen att göra.
Tråkigt om Impulskollen har idioter i sina led.

Det är vänstern som sprider skit igen.

Haha, du tycks inte veta hur penningtvätt går till.
Dom tvättar, om det är knarkpengar eller indrivningspengar spelar ingen roll, den eventuella åklagaren kommer titta på alla transaktioner och det räcker med att en enda drabbad pratar så kommer det utdömas hårda fängelsestraff för trion.

Sen tvättar Patrik åt Sara då hon inte kan ha pengar, det kommer åklagaren också hitta.

Lite kul att idioterna förtydligar att dom betalar moms på pengarna via sin hemsida.
Senast redigerad av Kilowattjagaren 2024-10-22 kl. 19:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in