2024-10-22, 18:52
Medlem
Rätt klantigt av pedofilerna att gnälla hos Ashberg om det nu är så att de betalat och då sluppit uthängning.
Dumpen kommer naturligtvis nu att ”motbevisa” detta genom att hänga ut alla.
Citera
2024-10-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Låter väldigt illa om pedofiler kan köpa sig mera tid till att begå övergrepp. För med en uthängning hängandes kommer väl känslan av att inte ha något att förlora? Helt sjukt om Patrik och Sara låter barnen ta den risken för egen vinnings skull.

Ja studier i USA visar att pressade sexualbrottslingar är mer benägna att återfalla i brott.
De pedofiler som återfaller mest är sådana i okontrollerade/pressade livssituationer, som saknar jobb och struktur.

Om Dumpen gör någon nytta alls är svårt att säga, ingen av de som hängs ut förhindras på något sätt att begå brott pga uthängningen.
Däremot så är risken stor att deras liv slås i spillror och deras mentala välbefinnande försämras vilket är en stor riskfaktor till att begå brott.
Citera
2024-10-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Nu är inte MM Framtid AB en vårdgivare heller.

De påstår ju att de vårdar dessa personer för deras pedofili, då är de helt klart en vårdgivare.
Citera
2024-10-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vittnesmål från de som påstås pressas är givetvis bevis.
Att de betalat och sedan inte hängts ut kan också styrkas.
Att Impulskollen betalar till Dumpen kan också styrkas.

Sara säger själv att det är hon som avgör när uthängning skall ske.
Hon säger att hon samråder med Impulskollen men det kan inte vara sant. En vårdgivare kan knappast ge patientinformation sådär.

Har vi sett bevis mer än hörsägen. Om att någon har betalat sig fri.

Att Ab säger sig ha det på band osv tror jag mer om deras tolkning av vad gäddan säger.
Eller så är det gäddan som tolkat det som om att den inte kommer publiceras.

Lägg fram ett avtal som Sara o en gädda skrivit på. Då kan jag fundera på riktigheten.
Citera
2024-10-22, 18:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag har hittat skojaren Michael Strandberg, mannen bakom Impulskontroll. Trots sitt svenska namn verkar det vara en blatte (vem blir förvånad...).
https://www.facebook.com/michael.strandberg3
Citera
2024-10-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Förvånar mig att 200 sekunder väljer att tro på desperata psykopater. Vi som följt dumpens uthängningar vet att varenda gädda slirar med sanningen. Ibland är dom rena psykopater. Det borde finnas mer bevis än ”X påstod Y, vi har tittar på transaktioner”.

Fan, det är ju poliser som sexchattar med barn på arbetstid liksom. Den sanningen är värd sin vikt i analklåda.

Med det sagt verkar ändå Impulskollen otroligt sketchy och slå mynt av pedofilerna. Min sympati får gäddorna dock klara sig utan.

Ja. Att inte aschberg presenterat ett enda bevis genom något inspelat telefonsamtal eller videoklipp, där dumpen talar om för pedofilen att: det finns en utväg, du kan köpa dig fri genom att skicka pengar till impulskollen.

Hela artikeln bygger på efterhandskonstruktioner från desperata pedofiler.

Aschberg plockar fram sin kuk. Ringer den smutsigaste sosse som de hittar, Thomas Bodström, som har en gedigen utbildning i samhällskunskap. Han kan konstatera att utpressning är olagligt.

Bodström ska tillsammans med 10andra pedofiler, se till att pedofilbranschen kan rulla på som vanligt.

Att SVT.se ens rapporterar om detta och där Thomas Bodström frontar artikeln, fick mig att skratta högt. Fy fan vad svt gottar sig nu. De står upp för sin journalistkollega som åkte dit häromdan.

När aschberg och Bodström jobbar tillsammans, ska man dra örona till sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
Tror Sara tog rast nu. Inte skrivit nåt på snart 1 tim
så jag lägger denna här

lite mer GRÄV

https://dumpen.se/sponsorer/

Konstigt... de som betalar in och sponsrar dumpen är inte den vanliga dumpenpubliken PK-vänster, tjejer 15-50 år m.m.. utan dessa: (med VD och ledamoter med).
Bolagen är genomgående småbolag som inte har god ekonomi. Hur kan de sponsra när de kämpar för att överleva som bolag ? varför är de flesta med och sponsrar killar 70-talist eller 80-talist . Inga kvinnor alls som sponsrar ?!? OMG... big time.

-N-Saniering Linköping ledamot kille f1989 , 2 anställda omsättning 2,2 mkr

-Fernberg Hydraulik & industrikondult, 0 anställda, omsättning 638 000 kr VD kille f 1989 , vice VD, skyddad identitet ,

-Stockholm bilglas VD f1979 , 4 anställda omsättning 8 mkr

-Design hem companiet ,5 anställda , omsättning 3 mkr , VD kille f1998, ledamot kille f 1964

-balkanboden omsättning 126 mkr 23 anställda , ledamot kille f1963

-Magnfält transport skänninge, 5 anställda , omsättning 52 mkr, kille f 1980 VD

-the parts stop harley davidsson kvinna f 1962 , man f 1971 Handelsbolag, omsättning framgår inte.

-gran canaria podden med putte man f 1987 (Gran Canaria med orten Playa del Ingles är ju notoriskt också för pedofiler och killar som har sex med mycket yngre, tex D*n Eliasson . You cant make this shit up!)

Undrar vad de betalar i sponsring? och vad de mer sponsrar och hur de gör reklam. Hur kom de på tanken att sponsra dumpen? Vems initiavtiv var det ? Spännande. Är det ens förenligt med Aktiebolagslagen för bolagen att lägga så mycket pengar på sponsring ? Trolöshet mot huvudman ? och skattesvindel ? så många frågor.
*)a

Hur lång tid tar det innan den listan är tom 😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjingeling1814
Har vi sett bevis mer än hörsägen. Om att någon har betalat sig fri.

Att Ab säger sig ha det på band osv tror jag mer om deras tolkning av vad gäddan säger.
Eller så är det gäddan som tolkat det som om att den inte kommer publiceras.

Lägg fram ett avtal som Sara o en gädda skrivit på. Då kan jag fundera på riktigheten.

Tror du att de är dumma nog att skriva avtal på något som sannolikt skulle utgöra brott? Skojar du eller?
Det finns i princip aldrig avtal när någon utpressas.

Det är flera gäddor inte bara en. 11st nämns i 200sekunder.
ETC gjorde ett reportage om det tidigare i år och de hade också flera källor.
Betalningarna kan styrkas både till Impulskollen och från Impulskollen till Dumpen.
Utöver det har du en tidigare volontär vars vittnesmål styrker det hela.
Citera
2024-10-22, 19:01
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Ironiskt så har dom ju sagt att dom vägrat lämna visst material till polisen med hänvisning till källskyddet. Handlar om den där tvättäkta pedofilen i Norrbotten där polisen var med vid konfrontationen eftersom han skulle gripas. Som var inne på att kidnappa en ensamkommande att hålla som sexslav och sedan dumpa i skogen när han var klar med henne...

Där är också lite märkligt varför det gripandet/den konfrontationen inte publicerats?

Jag har nollkoll på dumpen i det stora hela.

Jag tappade egentligen intresset redan först gången jag besökte dumpen för då var det en förståndshandikappad dom satte dit och sen var det någon som var helt borta i kolan, då fattar man ju att det är pengarna Dumpen ville åt.

Man är dessutom helt korkad om man inte fattar att Patrik sysslar med penningtvätt åt Sara, det borde också en åklagare titta på.

Brottsprovokation, utpressning och förtal samt penningtvätt borde sätta dom några år bakom gallret, för deras egen skull så vore det bra så dom åtminstone fick en chans att bli drogfria.

Jag kan inte släppa att Patrik knarkar och skiter i barnen som tvingas agera som slavar åt gängkriminella, vart tog medlidandet för barnen då vägen kan man undra.

Jag kan faktiskt inte förstå varför han tillät sig bli avrunkad av Viljo när han var 18 bast och öppnade inte käften om det innan Viljo var död. Sen kan jag inte förstå att han knullar en 17 åring knarkarluder när han själv är en 60 årig fet gubbe. I mina ögon är det så nära pedofili man kan komma utan att det är olagligt.
Citera
2024-10-22, 19:03
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag har hittat skojaren Michael Strandberg, mannen bakom Impulskontroll. Trots sitt svenska namn verkar det vara en blatte (vem blir förvånad...).
https://www.facebook.com/michael.strandberg3

WOW! Sicket gräv. Vad duktig du är.

Jag är förvånad att inte folk har lagt ut FB-länken till han och hans fru tidigare. Har gått igenom den och hans kompanjons och konstaterat att de gillar att frottera sig med kändisar, njuta av livets goda mm. Som andra får betala för. Kommuner, gäddor och andra stackare.
Citera
Medlem
Enligt Sara nu så ligger mannen i ETC-länken nedan längst ner i denna lista under beteckningen "kris".

https://pbs.twimg.com/media/GagL7vxWoAAsC5Z?format=jpg&name=small

Han mår efter sju månader "dåligt", därför ligger han i publiceringskarantän.
Mår inte alla avslöjade "dåligt" eller är i "kris"?

Linus konfronterades av Dumpen – kunde sedan köpa sig fri från uthängning
https://www.etc.se/inrikes/linus-konfronterades-av-dumpen-kunde-sedan-koepa-sig-fri-fraan-uthaengning

Märkligt att dom håller inne med en snubbe i sju månader...
Citera
Medlem
Busklubbschefs avatar
Rena lögner, som vanligt från nästan all svensk media. Vilken idiot som helst kan räkna ut att vänsterjournalisterna är desperata nu när deras kompis #494 nyligen åkte dit, så de lägger in alla växlar de har för att få dumpen nedstängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in