Citat:
Ursprungligen postat av
alexxanderhamilton
Nu när hon är gammal sitter hon och säger att hennes pappas pappa inte var någon snäll person och han rymde hemifrån vid 16. Sen beklagar hon sig över att hon inte kunde leva upp till sin far och skickades runt i europa själv och skulle lära sig saker när hon var mycket ung.
Jag tror hon har tagit ut detta på mig då jag alltid vaeit livrädd för hur jag ska betee mig runt henne. Var man mätt och inte ville ha mer gjorde man fel och skulle skämmas för att man inte ville ha mer, samtidigt skulle man inte äta för mycket. Allting var fel. Ringde hon hem och man svarade på telefonen fick man veta att man svarade otrevligt. Jaha hur tar man sådan information när man är 4? Joo det är något fel på mig.
Detta har påverkat mitt självförtroende och bidragit till ett hat mot kvinnor, då min mamma inte stod upp för mig heller utan var emotionellt frånvarande hela min uppväxt och jag fick stå ut med att hantera alla motgångar själv.
När jag började universitet hjälpte ingen mig med boende och jag for runt själv och letade medan jag samtidigt skulle klara studierna. Det gick åt helvette.
Sen fortsatte det så utan hjälp i massvis med år och här är jag nu otroligt framgångsrik på ett personligt plan då jag processat 2070097x emotionella saker men jag har lite kvar…
Jag tror min mormor var elak mot mig pga jag är livrädd för henne än idag. Hur kan jag konfrontera henne och be henne fara åt helvette en gång för alla?
Min morfar gjorde något liknande mot mig, han var en riktig mobbare och orm i gräset.
Gick jag upp i vikt så var jag för tjock, gick jag ner så var jag för smal. Håret var antingen för långt eller för kort och kläderna var antingen för pösiga eller för tajta, ja allting var fel så det gick liksom inte att få rätt mot honom. Det var så absurt att jag kunde bli anklagad för att vara för högljud och för tillbakadragen under samma dag så högtiderna var hemska för mig.
(Det är först på senare tid som jag börjat kunna uppskatta dom igen och det är tack vare min underbara tjej!)
Sådär höll han på med mig så länge jag kan minnas, jag har pratat med mina bröder om det och dom känner inte igen det alls så jag antar att det måste ha varit riktat mot mig personligen...
Men så för 7-8 år sen sa min pappa upp kontakten med honom under ganska dramatiska omständigheter, då fick jag reda på det ena efter det andra hemskheter som hans svärfar utsatt honom för under tiden han var gift med min mor. Det var skönt att få reda på att det var gubbjäveln det var fel på och inte mig, så jag ringde upp honom och bad han att dra åt helvete!
Han dog för ett par år sen, ensam och bitter.
Ett passande slut för ett rövhål som honom!
Be henne dra åt helvete helt enkelt, du har ingen skyldighet gentemot henne och du ska inte vara hennes boxningssäck!