2024-10-22, 17:40
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Nu har Sara publicerat fakturor som visar att de bara fakturerar Impulskollen ca 30 000 per mån. (Precis som hon påstår i intervjun.)

Jag tror på henne vad gäller direkt fakturering och hennes årsinkomster är ju också fjuttiga enligt vad hon tidigare visat. Så upplägget om de får mer "provision" på gäddinbetalningar måste vara mer avancerat än så.

https://dumpen.se/2024/10/22/impulskollen-och-vara-gaddpubliceringar/

Och så skyller hon ifrån sig att de inte kan ansvara för vad en samarbetspartner gör. Det är det som jag tycker är uselt även om de inte fått mer pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det kan vara så att Sara och Patrik inte fattat hur oseriösa Impulskollen är, ja. Att Impulskollen pressat folk på pengar utan att de visste det.

Men det är extremt ansvarslöst av dem om de inte har någon koll alls på en samarbetspartner som de ständigt refererar till och använder som alibi för att motverka självmord osv. Dessutom ser man ju direkt att Impulskollen inte är en vettig verksamhet för att hantera sånt här. Det borde Dumpen också gjort.

Att Dumpen inte nu omedelbart reagerar vettigt och går ut offentligt och säger att man drar in allt samarbete och ska noga undersöka vad som hänt och om något fel begåtts och kör med öppna kort är väldigt suspekt. Istället gråts och ylas det och Sjöberg säger inte ett ord.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
är det viktigt för dig att försvara ALLT Patrik och Sara gör ALLTID. Hur kan det komma sig ?

De är de enda som faktiskt gör något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Skillnaden nu är att de har Aschbergs blåslampa i arslet och deras hemsida ser ut att vara nedstängd?

Jag förstår. Aschberg ogillar jag ännu mer än pedofilerna. Kanske var de honom på spåret?
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
Ja cirkeln är sluten för lilltösen Sara.
Brokigt liv. massor av brott och belastning på samhället och gå på soc.
Nu kröner hon sin brottskarriär med förtal och utpressning
Det är också i så många fall att om principer som finns i USA införs här att man straffas för varje brott så blir det livstid flera ggr om

Man undrar ju hur hennes register ser ut ?
Citera
2024-10-22, 17:41
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Vad gör de idag? Belyser ett problem? Fine.
Men det är också allt de gör. Och till vilket pris?
Jag finner det lite märkligt att inte en enda uthängd gädda har blivit anmält av ett riktigt offer efter uthängningen. Man kan ju tycka att nån borde gett sig tillkänna efter 400 uthängningar.

De belyser problemet med att pedofiler stämmer träff med barn till priset av att hänga ut pedofiler som stämmer träff med barn. Jag förstår inte varför detta är ett problem och jag tycker det är väldigt märkligt att du väljer att försvara pedofilers rätt i samhället.
Citera
2024-10-22, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Vad gör de idag? Belyser ett problem? Fine.
Men det är också allt de gör. Och till vilket pris?
Jag finner det lite märkligt att inte en enda uthängd gädda har blivit anmält av ett riktigt offer efter uthängningen. Man kan ju tycka att nån borde gett sig tillkänna efter 400 uthängningar.

Många åker dit om och om igen.
Citera
2024-10-22, 17:42
Medlem
Tror Sara mest bryr sig om pengar och kicken av konfrontationerna. Inte så mycket om barnen.

Ibland råkar hon filmas och då ser man hur hon skrattar och det lyser i ögonen på henne, lite psykopat-vibbar.

Sen deras helt bisarra reklam innan videorna börjar också..
Citera
2024-10-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Tror Sara mest bryr sig om pengar och kicken av konfrontationerna. Inte så mycket om barnen.

Ibland råkar hon filmas och då ser man hur hon skrattar och det lyser i ögonen på henne, lite psykopat-vibbar.

Sen deras helt bisarra reklam innan videorna börjar också..
Ja pengarna hon får o sen kicken av att kunna konfrontera dom. Dubbelswish.
Citera
2024-10-22, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Det är väl det här många Dumpenkramare vägrar att se. Två vrak som uppfunnit en ny affärsidé. Att tjäna pengar på pedofiler kommer aldrig någon ha några invändningar emot...

Klart att der är två rätt så trasiga människor. Tror å andra sidan inte att två medelklass människor med fläckfritt förflutet skulle axla den rollen. Vilka skulle det vara? Berit och Bertil?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Många åker dit om och om igen.

Av dumpen ja. Jag pratar om riktiga offer.
Om de som är uthängda har träffat barn på riktigt så borde det ju finnas riktiga offer.
400 gäddor och inte en enda anmälan i efterhand pga igenkänning. Inte ens kontaktat dumpen. Det vet jag eftersom hade de gjort det hade ingen varit gladare än Sara över få publicera den storyn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Visst det lär inte finnas något på papper men det är ganska uppenbart.
Det går att styrka att dessa personer betalat till impulskollen och att impulskollen betalar ca 30k/månad till Dumpen. Dessa personer blir inte uthängda.
De påstår att det är betalning för reklam. Verkligen? Reklam om vård mot pedofili i slutet av klipp som handlar om uthängningar av pedofiler?
Alla fattar att det är en cover. Vem fan köper reklam som sänds hos motsatsen till deras målgrupp?
Vore ungefär som om Ferrari började dela ut reklamblad vid socialkontoren.

Så vad vet vi?
Dumpen skickar folk till Impulskollen.
Impulskollen betalar till Dumpen. De kallar det reklam, men det är uppenbart att det finns inget reklamvärde för det Impulskollen säljer på Dumpen.
De gäddor som betalar till Impulskollen hängd inte ut på Dumpen.

Sara säger att de inte hängs ut pga psykiskt mående, hon påstår sig få information om detta från Impulskollen. Ganska anmärkningsvärt att ett vårdföretag skulle dela med sig av känslig patientinformation till Dumpen.

ja exakt. sen kommer det säkert komma fram fler pengaströmmar också.

Det är sjukt ovanligt att en lirare , Mikael Strandberg på MM Framtid AB, och hans pappa har ett företag som omsätter 14 miljoner och bara tar ut 4 miljoner i lön på 8 anställda varav VDn tar ut 49000 per månad. Han har en vidlyftig livsstil med tjänstebil massor av Jetskis, bor i villa för 8 mkr vid vattnet i Västra Frölunda. Jag säger inte att han får ut pengar från bolaget på något skumrask sätt men när det ser ut såhär är det inte ovanligt. Det är en himla massa miljoner man undrar var de ska ta vägen ?

Jag skulle vara väldigt intresserad som taxeringsintendent att gå igenom avdragna kostnader i det företaget de senaste åren. Är det kostnader för deras lilla kontor eller är det kostnader som egentligen är privata levnadskostnader eller oskattade fake uttag från bolaget. Sånt måste ju kollas när det avslöjas något sånt här
Citera
2024-10-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Klart att der är två rätt så trasiga människor. Tror å andra sidan inte att två medelklass människor med fläckfritt förflutet skulle axla den rollen. Vilka skulle det vara? Berit och Bertil?
men det tjatas ju om att det är nemas problemas. "De är inte farliga för mig. Jag är vuxen" säger Sara i sin egen intervju publicerad med Aschberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in