Citat:

Ursprungligen postat av 
wider-impact133

Min V70 har totalt laddat ur, så pass att den inte går att öppna med fjärrkontrollen. Absolut ingenting händer när jag försöker starta den, inga ljud, inget flimmer, inga ljus. Problemet: batteriet är monterat i bagageutrymmet och jag kommer inte in där för bakluckan går bara att öppna med fjärrkontrollen 

Under huven sitter en pluspol som jag försökt starta den med via donatorbil, vilket inte fungerade.
Jag behöver ju byta batteriet, men är det möjligt? Går det att ladda batteriet tillräckligt för att kunna öppna bilen, och iså fall med vilken laddare? Jag vet inte vilket batteri som sitter i nu. Eller är det enda alternativet att öppna min tunna, tunna plånbok och betala för bärgare och att en verkstad öppnar upp bilen åt mig?

Startar den inte med kablar, så lär den inte starta med batteriladdare heller. Och startar den inte med kablar, så bör ju batteriet, även om det är urladdat, inte vara en faktor.
Jag tror ditt bekymmer beror på nåt annat än batteriet, kort sagt.
Jag hade en S60, 2001. Som inte ville starta, bara klickande från nåt relä. Bytte batteri, ingen skillnad. Fick bilen bärgad, verkstan startar den direkt, utan problem.
Det närmaste jag kom i felsökning, var att det går en kabel från startspärren (nyckellåset vid ratten), till en anslutning på startmotorn. Denna kontakt ärjade, vilket fick till följd att startmotorn inte fick signal att rätt nyckel satt i rattlåset, alltså startade den inte.
Kanske inte ditt problem, men.