2024-10-22, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Intressant. Var kan man läsa om det?

Har följt Dumpen en längre tid. Så det går att läsa om man tittar på deras sida
Citera
2024-10-22, 15:47
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
De utreder begångna brott. Väldigt få fälls. Det är näst intill riskfritt för pedofiler att söka upp barn på internet. Dumpen skapar debatt och belyser ett samhällsproblem.

Då borde ju Patrik och Sara lobba för att ändra lagen, men det intresset finns ju inte för då blir dom av med sin inkomst.

Jag hävdar fortfarande att Dumpens sponsorer är uppfiskade gäddor.
Citera
2024-10-22, 15:47
Avslutad
Citat:
Har följt Dumpen en längre tid. Så det går att läsa om man tittar på deras sida
Länk?
Citera
2024-10-22, 15:48
Medlem
Tuors avatar
Citat:

Däremot har jag lite svårt att se varför någon helt random person skulle ställa upp på intervju med namn och bild och ljuga ihop en sådan story.

Varför är detta otänkbart? Vad förlorar hon på att ljuga? Ingen kommer kunna bevisa om hon ljuger eller inte eftersom det blir ord mot ord.
Citera
2024-10-22, 15:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Kollade lite på företaget som äger Impulskollen, MM Framtid AB. De hade fyra miljoner i omsättning 2018, och sedan var den noll 2019 och 2020, men sedan tog det fart rejält samtidigt som Dumpen startade 2021.

Huvudmannen för företaget, Mikael Johansson, verkar vara huvudman för ett flertal företag. Jag får iaf rätt skumma vibbar.

https://www.bolagsfakta.se/5565400818-MM_Framtid_AB
https://www.bolagsfakta.se/19731023-Lennart_Mikael_Johansson_Bengtsfors/p-93CNuITeZOnDLdWOasyYbOJy9XvzJx3Slr0hdUvnE

Från 0 till 21 miljoner... Ja det är en "hygglig" utveckling det. De verkar dock åtminstone redovisat och skattat för det mesta. Om nu inte det är en stor summa svart också. Detta är alltså pengar från dessa män som Dumpen lett vidare till dom.
Citera
2024-10-22, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför är detta otänkbart? Vad förlorar hon på att ljuga? Ingen kommer kunna bevisa om hon ljuger eller inte eftersom det blir ord mot ord.
Vad vinner hon på det?
Citera
2024-10-22, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Och varför gör dom inte det?
Polisen säger ju själva att Patrik och Sara förstör utredningar, är det bra för dom utsatta barnen tycker du?

Enligt Dumpen är jag ingen pedofil men med deras sätt att döma folk så är jag en mördare, jag har inte mördat någon men jag skulle vilja.
Kommer jag mörda någon, nej.
Skulle det vara intressant att se en automatkarbin, absolut.
Och jag skulle aldrig röra vapnet.

Dom fiskar upp förståndshandikappade, eller neddrogade människor på helgerna. Varför lämnar dom inte bara över allt material på tilltänkta pedofiler till polisen, Ställ dig den frågan och fundera på svaret en stund.

Polisen tar inte deras material då det handlar om fiktiva barn. De utreder begångna brott. Pedofiler å andra sidan tror att de pratar och stämmer möte med ett riktigt barn. De planerar att förgripa sig på ett barn.
Citera
2024-10-22, 15:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vem är "Flashback"?

Ifall du inte fattade det så är alla individuella användare här. Eller menar du att alla här tycker och tänker lika? Utom du som är så jävla unik, antar jag...

Jag hatar Aftonblahadet och litar inte ett skit på dem. Men man måste göra rimlighetsbedömningar även vad gäller dem. Arselberg påstår att det finns dokument och ljudinspelningar. Det är helt orimligt att han skulle våga ljuga om det och låta så bombsäker. Här står mycket på spel. Pedofiljägarhjältar med cancer mot elak rik och berömd journalist. Något graverande måste finnas som Arselberg kommit över.

Vad gäller Dumpen så har det skötts illa hela tiden och metoderna har varit tveksamma. Jag har inte ett dugg emot att man hänger ut folk som sexchattar med barn (även om det är låtsasbarn) men när hälften är dreglande utvecklingsstörda som bor på gruppboende så har man gått bort från all etik. Och den där jävla Impulskollen är ju helt uppenbart en oseriös verksamhet med lallare. Varför har man inte samarbete med riktiga proffs på området? Eller bara hänvisar till de offentliga resurser som finns?

Men jag är ju bara ett peddo som vill skydda peddos och ostört kunna begå övergrepp på barn som skriver detta, eller hur?

Det är inte alls orimligt att Aschberg ljuger genom att vinkla och överdriva. Det är inte så att det inte tillhör hans och Aftonbladets modus operandi.

Det verkar sannolikt att det finns bevis i form av vittnen för att Impulskollen antytt eller uppgett att de kan hindra publicering på Dumpen. Det har vi redan fått konkreta uppgifter på. Det är också klart att Impulskollen betalat pengar till Dumpen.

Vad som saknas är bevis för att Sjöberg och Dumpen A) fått stora summor av Impulskollen och B) att dessa är ersättning för att låta bli att publicera.

Det är möjligt att Aftonbladet använder bevisen för det vi redan vet för att falskt låta påskina att de har bevisen också för A och B.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Vad vinner hon på det?

Hon har en fejd med Patrik och Sara eller någon av dem?
Citera
Avslutad
Citat:
Länk?

Gå in på Dumpen på Facebook och läs. Sanna fiskare är hennes namn på Dumpen.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Polisen tar inte deras material då det handlar om fiktiva barn. De utreder begångna brott. Pedofiler å andra sidan tror att de pratar och stämmer möte med ett riktigt barn. De planerar att förgripa sig på ett barn.

Planerar, finns det fällande dom på det?
Citera
2024-10-22, 15:52
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Jag tänkte på att KlasLund nämnde att han lyssnade på en ETC-intervju som han säger finns publicerad på Dumpen. Om detta är en annan inspelning än den som just publicerades med Aschberg skulle jag vara intresserad av att höra även den.

Blir kanske lite förvirrande när jag skriver "intervju" hit och dit men det jag menar är alltså Dumpens egna ljudinspelningar, inte artiklarna som tidningarna sedan publicerade.

Jag tror att länk eller klippet på ETC:s intervju fanns längre ner på den länkade dumpensidan... Jag ska kolla. I mitten om man scrollar ner på sidan finns ett ljudklipp. "ETC ringer upp mig:": https://dumpen.se/2024/04/04/sekretessbrott-och-etc/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in