Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Vem är "Flashback"?
Ifall du inte fattade det så är alla individuella användare här. Eller menar du att alla här tycker och tänker lika? Utom du som är så jävla unik, antar jag...
Jag hatar Aftonblahadet och litar inte ett skit på dem. Men man måste göra rimlighetsbedömningar även vad gäller dem. Arselberg påstår att det finns dokument och ljudinspelningar. Det är helt orimligt att han skulle våga ljuga om det och låta så bombsäker. Här står mycket på spel. Pedofiljägarhjältar med cancer mot elak rik och berömd journalist. Något graverande måste finnas som Arselberg kommit över.
Vad gäller Dumpen så har det skötts illa hela tiden och metoderna har varit tveksamma. Jag har inte ett dugg emot att man hänger ut folk som sexchattar med barn (även om det är låtsasbarn) men när hälften är dreglande utvecklingsstörda som bor på gruppboende så har man gått bort från all etik. Och den där jävla Impulskollen är ju helt uppenbart en oseriös verksamhet med lallare. Varför har man inte samarbete med riktiga proffs på området? Eller bara hänvisar till de offentliga resurser som finns?
Men jag är ju bara ett peddo som vill skydda peddos och ostört kunna begå övergrepp på barn som skriver detta, eller hur?
Det är inte alls orimligt att Aschberg ljuger genom att vinkla och överdriva. Det är inte så att det inte tillhör hans och Aftonbladets modus operandi.
Det verkar sannolikt att det finns bevis i form av vittnen för att Impulskollen antytt eller uppgett att de kan hindra publicering på Dumpen. Det har vi redan fått konkreta uppgifter på. Det är också klart att Impulskollen betalat pengar till Dumpen.
Vad som saknas är bevis för att Sjöberg och Dumpen A) fått stora summor av Impulskollen och B) att dessa är ersättning för att låta bli att publicera.
Det är möjligt att Aftonbladet använder bevisen för det vi redan vet för att falskt låta påskina att de har bevisen också för A och B.