Citat:
Ursprungligen postat av
AllHailBoognish
Jag är definitivt för Dumpen, men om jag håller två tankar i huvudet samtidigt kan jag se hur det kan finnas en sanning i detta. En sanning som inte ens behöver vara i Dumpens vetskap.
Som Sara säger i intervjun är det Dumpen som styr sina egna publiceringar, och det går inte att vända sig direkt till dem för att köpa sig fri. Men det är förstås mycket anmärkningsvärt om det finns dokumentation som stöder att Impulskollen gett människor chansen att betala för att slippa. I dessa fall kanske de tar betalt för tjänsten att vittna för Dumpen att vederbörande inte är i skick för att publiceras.
Jag tycker att Impulskollen är suspekta i sitt beteende som inte rakryggat kan förklara hur verksamheten går till på direkt fråga, samt stänger ner sidan för en mycket läglig ”ommöblering” direkt detta börjar nystas i. Men detta behöver inte säga någonting om Dumpen överhuvudtaget. Impulskollen kan ha fört olika aktörer bakom ljuset.
Jag tror säkert att Impulskollen påstår en massa saker som de kan hjälpa till med när en desperat och uthängd gädda kontaktar dem, inklusive undvika/fördröja publicering på Dumpen, andra medier, samt Flashback. De har säkerligen skribenter på Flashback som försöker nyansera och dämpa stämningar.
Det enda rätta för Dumpen vore att omedelbart avsluta alla samarbeten med Impulskollen med hänvisning till att företaget beter sig oseriöst. Det är ingen som begär att Dumpen ska ta ansvar för alla män med sexuella störningar som de stöter på ska få behandling, det är faktiskt samhällets ansvar.
Aftonbladets avslöjande visar på att Impulskollen är ett oseriöst skitföretag. IK kan givetvis inte hjälpa till med att hindra publicering på vare sig Dumpen, SVT eller Flashback. Men Dumpens ansvar här handlar inte om att man kan köpa sig fri från publicering, utan det faktum att de samarbetar med IK. Att Aftonbladet har kontoutrag där gäddor har betalat pengar till IK och ännu inte blivit publicerade bevisar inte ett skit. IK borde gå i konkurs, och kanske även åtalas.