2024-10-22, 01:09
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33

Numera r det nog mest bara ett gng tvr-psykopatiska scammers som sitter hela dagarna vid sina datorer och inte har ngot annat liv. De frsrjer sig via att scamma och delar offer de hittar p internet med varandra. De vill bara skada och dda, de vill bara att det blir mer lidande och ngest. Det r liksom deras liv, deras stt att leva genom internet. ta hmtpizza och leva p andras misr. Scamma sinnessvaga och frm tonringar att skada sig sjlva eller andra.

Men d r det ju DOM som r offren !
Vem vet vad de gtt igenom i sina liv !

Nu tycker jag, att vi, sjunger "We shall overcome"
Citera
2024-10-22, 04:59
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Men d r det ju DOM som r offren !
Vem vet vad de gtt igenom i sina liv !

Nu tycker jag, att vi, sjunger "We shall overcome"
Nej. Finns massa folk som gtt igenom ett helvete i livet men nd r bra mnniskor moraliskt.
Citera
2024-10-22, 07:58
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Vad har du upplevt personligen i verkligheten som str i det hftet?

Citat:
Ursprungligen postat av babakush123
Inte det lttaste att frklara

Inte? Du har ju en svada av rang i alla dina andra inlgg i trden, men nu blev det svrt helt pltsligt.

Tok-Fia
Citera
2024-10-22, 10:17
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Inte ngra riktiga satanister, varfr de ens kallar sig fr det vergr mitt frstnd - och uppenbarligen deras!

De r snarare missanpassade posers varav ngon lider av antisocial personlighetsstrning.

Vilsna tonringar.

"Vilsna tonringar", my ass! Empatistrda och vldsfixerade galningar (sociopater) som kommer, om de inte redan gjort det, ge sig p mnniskor. En del har vl redan gjort detta, men fler kommer flja d nr trskeln fr att ta liv, ex. en katt - s r steget inte lngt (nja) till att ta det till misshandel, vldtkt och mord p mnniskor...

Galna hundar lgger man ned! (Obs; ingen uppmaning till vld, bara en stilla och fredlig reflektion...)
Citera
2024-10-22, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du r dligt plst.

Generellt skiljer man p djvulsdyrkare = teister, som tonringarna i den hr sekten, och satanister = ateister (som inte bryter mot lagen).

De hr tonriga krkmedlen som knivhugger ldringar i ryggen frtjnar strngast mjliga straff.

Church of satans brukar alltid tjata om dom r satanister och andra r djvulsdyrkare. Men det r bara deras sikt.

Citat:
Det r typ byggt fr att det ska bli s. Med sjlvinitiering och decentralisering och en jttestor samling texter, zines, ritualbcker, bilder, videos, som folk fastnar i och lser och lser.. avsiktligt inte berttar om det r O9A eller inte, de har liksom monopoliserat den hr aspekten av mnskligheten genom att skapa s mycket material, s allting som r p det hr sttet "r O9A". O9A r liksom bara en id, kultur, zines, etstetik, memes.. Det var tempel och snt frr i tiden, men det r inte det lngre.

Jag tror de tog inspiration frn Grant Morrisson, Genesis P. Orrige, och s vidare, de var ju samtida, p samma plats, med tanken att skapa en kultur och pverka genom den. Inte agera direkt sjlva utan skapa mytbildning, lure, en stor kropp texter som lore-nrdar fastnar i och sprider vidare.. det r medvetet s? Chockfaktorn och att vi pratar om det hr p flashback r en del av det, fler och fler fr hra om det.

Om man vill ta bort glamouren och den lockande mystiken s mste man brja kalla det fr nt annat, ngot torrt och nedvrderande/frnsttande, men utan att ljuga nd korrekt och informativt benmna det. Frslag: "Ntpsykopati."

ONA var vl ett rent konstprojekt nr det brjade.
Citera
2024-10-22, 13:01
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Church of satans brukar alltid tjata om dom r satanister och andra r djvulsdyrkare. Men det r bara deras sikt.

Nej.

https://en.wikipedia.org/wiki/Theistic_Satanism
Citera
2024-10-22, 13:02
Avstngd
Hur svrt kan det vara fr ordningsmakten att gripa dessa? De har ingen koppling till ngon organiserad brottslighet och ingen annan som hller dem om ryggen. Det borde bara vara att ka ut och plocka dem.
Citera
2024-10-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Nej.

https://en.wikipedia.org/wiki/Theistic_Satanism

Fast bda ONA och gamla MLO har kallat sig fr satanister.
Citera
2024-10-22, 13:09
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Fast bda ONA och gamla MLO har kallat sig fr satanister.

Ta det i trden om satanism, den hr trden handlar om 764.

Dock r det intressant att det tycks finnas kopplingar mellan ONA och 764, men 764 fljer ju inte alls ONAs riktlinjer fr hur man ska utse ett opfer.
Citera
2024-10-22, 13:13
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Jag ska omedelbart erknna att jag inte vet ngonting om denna "satanistiska sekt", men rent omedelbart mste jag sga att det pminner extremt mycket om 90-talets moralpanik runt rollspelare och allehanda svartrockare.
r det hr verkligen ngot att ta p allvar?
Citera
2024-10-22, 13:52
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Jag ska omedelbart erknna att jag inte vet ngonting om denna "satanistiska sekt", men rent omedelbart mste jag sga att det pminner extremt mycket om 90-talets moralpanik runt rollspelare och allehanda svartrockare.
r det hr verkligen ngot att ta p allvar?
De verfaller och knivhugger ldringar. Jag personligen tycker att det r allvarligt. Du fr naturligtvis tycka att det inte r ngot att ta p allvar om du vill.
Citera
2024-10-22, 14:59
Medlem
Fan vad dessa krk ska frstra genom att kalla sig satanister. Dom ger bara alarmister och nutida satanic panic mnniskor ngot faktiskt att g p och som bekrftar deras skeva vrldsbild. Det finns ingen elit som gr ritualer till satan. Du blir inte s framgngsrik om du r s korkad att du tror att offer till en hittepkaraktr skulle ge dig frdelar i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in