2024-10-22, 01:09
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33

Numera är det nog mest bara ett gäng tvär-psykopatiska scammers som sitter hela dagarna vid sina datorer och inte har något annat liv. De försörjer sig via att scamma och delar offer de hittar på internet med varandra. De vill bara skada och döda, de vill bara att det blir mer lidande och ångest. Det är liksom deras liv, deras sätt att leva genom internet. Äta hämtpizza och leva på andras misär. Scamma sinnessvaga och förmå tonåringar att skada sig själva eller andra.

Men då är det ju DOM som är offren !
Vem vet vad de gått igenom i sina liv !

Nu tycker jag, att vi, sjunger "We shall overcome"
Citera
2024-10-22, 04:59
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Men då är det ju DOM som är offren !
Vem vet vad de gått igenom i sina liv !

Nu tycker jag, att vi, sjunger "We shall overcome"
Nej. Finns massa folk som gått igenom ett helvete i livet men ändå är bra människor moraliskt.
Citera
2024-10-22, 07:58
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Vad har du upplevt personligen i verkligheten som står i det häftet?

Citat:
Ursprungligen postat av babakush123
Inte det lättaste att förklara

Inte? Du har ju en svada av rang i alla dina andra inlägg i tråden, men nu blev det svårt helt plötsligt.

Tok-Fia
Citera
2024-10-22, 10:17
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Inte några riktiga satanister, varför de ens kallar sig för det övergår mitt förstånd - och uppenbarligen deras!

De är snarare missanpassade posers varav någon lider av antisocial personlighetsstörning.

Vilsna tonåringar.

"Vilsna tonåringar", my ass! Empatistörda och våldsfixerade galningar (sociopater) som kommer, om de inte redan gjort det, ge sig på människor. En del har väl redan gjort detta, men fler kommer följa då när tröskeln för att ta liv, ex. en katt - så är steget inte långt (nåja) till att ta det till misshandel, våldtäkt och mord på människor...

Galna hundar lägger man ned! (Obs; ingen uppmaning till våld, bara en stilla och fredlig reflektion...)
Citera
2024-10-22, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du är dåligt påläst.

Generellt skiljer man på djävulsdyrkare = teister, som tonåringarna i den här sekten, och satanister = ateister (som inte bryter mot lagen).

De här tonåriga kräkmedlen som knivhugger åldringar i ryggen förtjänar strängast möjliga straff.

Church of satans brukar alltid tjata om dom är satanister och andra är djävulsdyrkare. Men det är bara deras åsikt.

Citat:
Det är typ byggt för att det ska bli så. Med självinitiering och decentralisering och en jättestor samling texter, zines, ritualböcker, bilder, videos, som folk fastnar i och läser och läser.. avsiktligt inte berättar om det är O9A eller inte, de har liksom monopoliserat den här aspekten av mänskligheten genom att skapa så mycket material, så allting som är på det här sättet "är O9A". O9A är liksom bara en idé, kultur, zines, etstetik, memes.. Det var tempel och sånt förr i tiden, men det är inte det längre.

Jag tror de tog inspiration från Grant Morrisson, Genesis P. Orrige, och så vidare, de var ju samtida, på samma plats, med tanken att skapa en kultur och påverka genom den. Inte agera direkt själva utan skapa mytbildning, lure, en stor kropp texter som lore-nördar fastnar i och sprider vidare.. det är medvetet så? Chockfaktorn och att vi pratar om det här på flashback är en del av det, fler och fler får höra om det.

Om man vill ta bort glamouren och den lockande mystiken så måste man börja kalla det för nåt annat, något torrt och nedvärderande/frånstötande, men utan att ljuga ändå korrekt och informativt benämna det. Förslag: "Nätpsykopati."

ONA var väl ett rent konstprojekt när det började.
Citera
2024-10-22, 13:01
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Church of satans brukar alltid tjata om dom är satanister och andra är djävulsdyrkare. Men det är bara deras åsikt.

Nej.

https://en.wikipedia.org/wiki/Theistic_Satanism
Citera
2024-10-22, 13:02
Medlem
Hur svårt kan det vara för ordningsmakten att gripa dessa? De har ingen koppling till någon organiserad brottslighet och ingen annan som håller dem om ryggen. Det borde bara vara att åka ut och plocka dem.
Citera
2024-10-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Nej.

https://en.wikipedia.org/wiki/Theistic_Satanism

Fast båda ONA och gamla MLO har kallat sig för satanister.
Citera
2024-10-22, 13:09
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Fast båda ONA och gamla MLO har kallat sig för satanister.

Ta det i tråden om satanism, den här tråden handlar om 764.

Dock är det intressant att det tycks finnas kopplingar mellan ONA och 764, men 764 följer ju inte alls ONAs riktlinjer för hur man ska utse ett opfer.
Citera
2024-10-22, 13:13
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Jag ska omedelbart erkänna att jag inte vet någonting om denna "satanistiska sekt", men rent omedelbart måste jag säga att det påminner extremt mycket om 90-talets moralpanik runt rollspelare och allehanda svartrockare.
Är det här verkligen något att ta på allvar?
Citera
2024-10-22, 13:52
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Jag ska omedelbart erkänna att jag inte vet någonting om denna "satanistiska sekt", men rent omedelbart måste jag säga att det påminner extremt mycket om 90-talets moralpanik runt rollspelare och allehanda svartrockare.
Är det här verkligen något att ta på allvar?
De överfaller och knivhugger åldringar. Jag personligen tycker att det är allvarligt. Du får naturligtvis tycka att det inte är något att ta på allvar om du vill.
Citera
2024-10-22, 14:59
Medlem
Fan vad dessa kräk ska förstöra genom att kalla sig satanister. Dom ger bara alarmister och nutida satanic panic människor något faktiskt att gå på och som bekräftar deras skeva världsbild. Det finns ingen elit som gör ritualer till satan. Du blir inte så framgångsrik om du är så korkad att du tror att offer till en hittepåkaraktär skulle ge dig fördelar i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in