Citat:
I ett normalt samhälle är könsförvirrade knappast någon stor grupp. Men det är en mental störning det handlar om. Detsamma gäller flera andra sexuella avvikelser. Vi talar om människor med skyhög självmordsfrekvens, missbruksproblem och anti-sociala personlighetsstörningar rent generellt.
Ironin i dagens samhälle är att vi inte har någon sansad debatt om viktiga frågor som t.ex klimatet, covidvaccin eller NATO-medlemskap. Endast en åsikt i dessa frågor regurgiteras och propageras oupphörligt på högsta volym medan avvikande röster tystas, demoniseras eller förlöjligas. Samtidigt som toleransen gentemot pervon och stollar saknar gräns. Jag skulle gärna se en icke-infantiliserad offentlig diskussion om viktiga samhällsfrågor. Vilket vi alltså inte har idag. Håller man med mig i detta så måste man inse att vissa grupper och typer av människor måste exkluderas. Nämligen just de som idag sätter diskursen.
Ironin i dagens samhälle är att vi inte har någon sansad debatt om viktiga frågor som t.ex klimatet, covidvaccin eller NATO-medlemskap. Endast en åsikt i dessa frågor regurgiteras och propageras oupphörligt på högsta volym medan avvikande röster tystas, demoniseras eller förlöjligas. Samtidigt som toleransen gentemot pervon och stollar saknar gräns. Jag skulle gärna se en icke-infantiliserad offentlig diskussion om viktiga samhällsfrågor. Vilket vi alltså inte har idag. Håller man med mig i detta så måste man inse att vissa grupper och typer av människor måste exkluderas. Nämligen just de som idag sätter diskursen.
Jag tror inte på det där alls. Däremot är det tydligt att den så kallade friheten idag är något av en bluff. Jag menar att möjligheten att välja mellan en massa alternativ för olika grupper automatiskt ska ses som något positivt.
Jag har en tonårsdotter och i hennes klass finns en hel rad elever som har olika idéer om könsbyte. Man behöver inte vara direkt radikal för att inse att något är sjukt. Jag vill inte kalla dem pervon men de framstår som offer för en samhällsordning som spårat ur.
Jag är personligen helt övertygad om att RFSL har rätt i frågan om att sexuell läggning är något flytande. Alla är, så att säga, till någon del homosexuella. Däremot betyder ju inte det att samhället ska uppmuntra alla sorters avvikande beteenden. Att RFSL har rätt i en sakfråga betyder inte att RFSL skulle ha en agenda som är vettig eller positiv. Jag har en kompis som jobbat där och vittnesmålet från insidan var inte positivt. Det är en miljö full med galningar som driver olika sorters extrema idéer. Det är inte en organisation som står för en gemensam tydlig idé om att göra samhället bättre för alla utan en plats där galningar slåss internt om att driva idéer som ska gynna den ena eller andra mikrofraktionen.
Att förbjuda eller trycka ner olika företeelser tror jag egentligen inte på. Att prata om vad som är ett normalt samhälle framstår som svårt. Däremot behöver samhället inte uppmuntra alla sorters dumheter.
Att vissa människor har en avvikande könsidentitet är inte hela världen. Även i typ Iran är det bland vanligt folk välkänt att sådant existerar. Det är knappast så att detta beteende smittar. Att ha sådana personer inlåsta kommer inte att göra något bättre. Däremot behöver inte samhället hålla på och göra en så stor grej av sådana frågor. Även i Sovjetunionen tolererades sexuella minoriteter. Så länge de höll sig på sin kant och inte störde ordningen i stort fick de hållas.