2024-10-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jag förstår hur du menar, för så har jag också uppfattat Dumpens idé och de värdedrivna mekanismerna bakom verksamheten som helhet.

Vad jag menade med ”bestrider ansvar” och ”feldömt” var bara att Sara Nilsson i just det aktuella målet har framfört den inställningen i svaromålet, att hon bestrider ansvar för den åtalade gärningen, alltså förnekar brott. Om hon vidhåller den inställningen vid huvudförhandlingen och om hon fälls, kommer hon per definition att anse sig oskyldigt dömd. Därför ”feldömt”. Så jag menade.
Tack för klargörandet, jag hade inte läst hennes replik så noga. Då förstår jag.
Citera
2024-10-21, 20:51
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Det var flera bilder till att börja med, och då horder med folk är som hökar och uppdaterar dumpen.se tills ny uthängning kommer är "3 minuter" för att rensa bort bilderna tillräckligt för att skapa stora problem. Dom som redan har gäddan uppe i webbläsaren kan sitta och läsa i timmar om dom vill då bilderna inte försvinner förrän dom laddar om sidan (om ens då, då dom kan cara cachade i webbläsaren).

Sannolikheten är alltså stor att ett antal personer trodde att det var denna kändis som var gäddan, vilket till och med resulterade i att folk kom hem till den oskyödige c-kändisen, knackade på pch tralasserade honom.

Sluta trivialisera ett uppenbart problem.

Men ditt dumtroll, jag pratar inte om nån specifik gädda (skrev bara exempel), utan det faktum att dom hänger ut gäddor som inte ens valt att bestämma träff med barn - något som banar väg för potentiella feluthängningar.

du angav ju #483 som ett exempel.
De som är uthängda har endera bestämt träff med och/eller skickat kukbild till vad de trodde var minderåriga.
Citera
2024-10-21, 22:01
Medlem
Vart är dumpenartikeln herr journalist? Vi vet att du läser här så fram med den tack
Citera
2024-10-21, 22:02
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Vart är dumpenartikeln herr journalist? Vi vet att du läser här så fram med den tack

Wallraff-gäddan kanske glömde att trycka "on" på diktafonen?
Citera
2024-10-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Nåja, sån extrem katastrof var det ju inte. Videon var ju av rätt person och Sara m.fl. såg direkt att de gjort ett misstag och tog bort bilderna inom tre minuter.

Det är fel. Det tog mer än en timme innan bilderna raderades.
Citera
2024-10-21, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe

"En timme gör väl inget"
Citera
2024-10-21, 23:56
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe

Står det i artikeln? Såg det inte men kan ha missat. Var stod det annars? Oavsett tror jag nog de flesta kan räkna ut att det inte är exempelvis Benjamin Ingrosso som är där och gäddar om gubben som springer från platsen på filmen inte är han.
Citera
2024-10-22, 06:57
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMWdeJ/man-som-konfronterats-av-dumpen-erbjuds-betala-for-att-slippa-bli-uthangda?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Intressant!
Citera
2024-10-22, 06:59
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XjWjor/dumpen-hos-oss-kan-man-inte-kopa-sig-fri. Adjö dumpen
Citera
2024-10-22, 07:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XjWjor/dumpen-hos-oss-kan-man-inte-kopa-sig-fri. Adjö dumpen
Allt handlar om att tjäna pengar. Riktigt vidrigt.
Citera
2024-10-22, 07:13
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMWdeJ/man-som-konfronterats-av-dumpen-erbjuds-betala-for-att-slippa-bli-uthangda

Fy fan vad smutsiga Sara och Patrik är. Där rök all respekt
Citera
2024-10-22, 07:26
Medlem
Nu får man ju en sån där "vad var det jag sa" känsla, undrar hur Dumpen ska klara sig undan detta? En arg artikel så som dom gjorde mot expressen?

Oj oj oj, vem hade anat att impulskollen var ett scam vars sida nu är "under ombyggnad", där inga legitima psykologer finns. Eller att Dumpen begår utpressning och tjänar stora stålar på gäddorna, undrar hur man ska kunna försvara detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in