2024-10-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
[/b]Og altså en direkte kobling til BAMA som også er gjenstand for flere gigantiske kokainbeslag. Kokain ble også funnet i Sloraveien.

Dette burde politiet ha mulighet til å nøste opp. De har etter sigende spisskompetanse, men det ser ut til at de rett og slett mangler gangsyn og aldri så lite fantasi. Med fantasi mener jeg evnen til å legge sammen to og to, og se paralleller mellom forskjellige saker. Mulige paralleller som ved flere anledninger f.eks. er blitt trukket frem her i tråden.
Politiet var på sporet i BAMA- saken i forbindelse med den nå så berømte opptak- i - politibil- advarselen til M@rius BH. Det gjaldt en av hans nærmeste venner, H@ns M@rtin Lundeb*y. Dermed fikk han mulighet til å advare kompisen og han flyttet like etter til Dubai...Som sønn av spritsmugleren Stein@r Lundeb*y er han velkjent i visse kretser, er i 30- årene og har kanskje kjennskap til MPU og RU, som begge har jobbet/ jobber i BAMA.
Citera
2024-10-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Min gode Braskamin - du kjenner for få milliardærer.

Men det gjør kanskje du?
Citera
2024-10-21, 23:13
Medlem
På tide med nytt vitneavhør nå da, og evt rettslig avhør om TH motsetter seg.
Citera
2024-10-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvilke bevis, beviser at TH ikke kan ha noe med forsvinningen å gjøre?

Jeg forstår ikke hva du ikke forstår.

Riksadvokaten:

«Når bevissituasjonen ligger slik an etter en svært omfattende og langvarig etterforskning, taler det med særlig styrke mot at TH er skyldig i anklagen rettet mot ham.»
Citera
2024-10-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg forstår ikke hva du ikke forstår.

Riksadvokaten:

«Når bevissituasjonen ligger slik an etter en svært omfattende og langvarig etterforskning, taler det med særlig styrke mot at TH er skyldig i anklagen rettet mot ham.»

Og finner politiet bevis så er han likevel uskyldig fordi at Riksadvokaten skrev det?
Citera
2024-10-21, 23:49
Medlem
Citat:
Og finner politiet bevis så er han likevel uskyldig fordi at Riksadvokaten skrev det?

Nytt spørsmål, men jeg tror ikke jeg kan hjelpe deg.
Citera
2024-10-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja, sukk, så sånne som deg velger bort rettsvesen til fordel for folkedomstol?

Stråmann.

Og usaklig. Det er umulig å føre en seriøs diskusjon med deg.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Spesiell sak, ja. Men det viser ihvertfall at ordet "rett" kan være vanskelig å definere.
Prematur konklusjon er ikke et ukjent fenomen. Sjansen er jo tilstede for at TH faller fra før saken løses.

Jeg ser at statsadvokaten besluttet å be om frifinnelse av Henning Hotvedt før ankesaken skulle opp i lagmannsretten i august 2003.
En ny DNA-analyse viser at håret som ble funnet på drapsåstedet stammer fra en kvinne og er av en annen DNA-type enn den dømte mannens DNA.
Det aktuelle håret inngikk som en del av bevisgrunnlaget, fordi tidligere analyser viste at håret var av samme mitokondrielle DNA-type som Hotvedt.
Kilde: VG, 25. feb 2003.
Lettet etter frifinnelse i Kristin-saken

Det viser at iallfall deler av rettssystemet fungerte etter loven, også midt i justismord-tiden, som her i 2003. Justismordene skyldes hovedsaklig etterforskningsleder med tunnelsyn og utro sakkyndige som forledet retten med forfalskede og eller ulovlige beviser. Ref Birgitte Tengs- og Baneheia-sakene.

Riksadvokaten gjør i prinsippet akkurat samme og korrekte vurdering i Hagen-saken, som den statsadvokaten gjorde i Kristin-saken i 2003.

Forskjellen er at i Hagen-saken må alle politiets konkrete beviser som peker mot Tom Hagen falle fordi Hagen bodde på åstedet.

Det er fremdeles håp om at drapet på Anne-Elisabeth vil bli oppklart.

Politiet ber om nye tips og opplysninger. Det er alltid noen som vet noe.
Citera
2024-10-22, 00:58
Medlem
Politiet har selvsagt ikke funnet bevis for at han er uskyldig i saken, det er nesten komplett umulig. Men etter en lang utredning har de ikke funnet noe som tyder på at han er skyldig, da hadde de selvfølgelig ikke opphevet siktelsen. Derfor kan de nå bruke alle ressurser på annet arbeid i saken.
Inntil det eventuelt skulle dukke opp noe annet som kan peke mot Hagen. Da tror jeg det skal være et veldig konkret tips all den tid de nå har gjort som de har gjort.

En drittpakke fra svunnen tid, isped egne synsinger og løse rykter fra forsmådde personligheter er nok ikke det som skal sette politiet i gir igjen. Tror jeg.

Det lille som holder 1% liv i skyldspørsmålet i saken, ifølge min type logikk og fornuft er at denne dusøren kun gjaldt om hun ble funnet. Men jeg velger å tro at han fryktet at noen da tok på seg skylden uten at familien fikk et bevis. Kall det gjerne at han ikke ville kaste bort 10mill uten et sikkert bevis i og med at så mange mener han er ultragjerrig.
Citera
2024-10-22, 11:11
Medlem
Citat:
Hvilke bevis, beviser at TH ikke kan ha noe med forsvinningen å gjøre?

Kjære meg, det er ikke den veien bevisbyrden fungerer. Det er motsatt. Les deg opp.
Citera
2024-10-22, 12:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Poenget mitt er å har alltid vært at Irene så noe. Irene er troverdig.
Citat:
Enig! Irene er troverdig. Og tidspunktet for obersvasjonen er som hånd i handske.
Så hvorfor ta risikoen ved å kjøre her med offeret i baksetet på høylys dag? Fordi de måtte? Br*kkeveien er en blindvei… Planen var nok å kjøre raskt gjennom dette partiet, men så måtte de bråbremse pga annen bil inn fra siden. Og der sto Irene.
Kanskje hun måtte sitte i baksetet fordi de hadde graveutstyr eller annet utstyr bagasjerommet.
Hvem vet

Det er å håpe på at politiet har kartlagt potensielle områder rundt Ås, men samtidig virker det ikke som dette sporet har vært prioritert.

Sør-øst for Ås ligger Haldenkanalen Regionalpark omgitt av dype skoger, innsjøer og elver. Lenger sørover ligger Strømsfoss og Aremarksjøen. Spørs om det ble tatt sjansen på å krysse grensen til Sverige hvis de kjørte forbi Ås.

BMW observasjonen ble gjort ca kl 12.30 i Brekkeveien. 31 oktober går solen ned kl 16.23 på denne breddegraden.

En teori er at de kjørte for å unngå kameraer og at de ventet på mørket for så å dra mot bestemmelsesstedet der de kunne grave henne ned. Som f.eks kan være en skog Sør-øst for Ås?

Ikke kjent i området men en teori.
Senast redigerad av Legokatt 2024-10-22 kl. 12:36.
Citera
2024-10-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Kjære meg, det er ikke den veien bevisbyrden fungerer. Det er motsatt. Les deg opp.

Kjære vene, du vet da vel det at henlagte saker kan gjenåpnes om det kommer inn nye beviser.
Citera
2024-10-22, 13:39
Medlem
Citat:
Norgeshistoriens største etterforskning har resultert i at det med særlig styrke kan konkluderes med at TH er uskyldig.

Å da påstå at TH er skyldig er derfor mer bisart enn å påstå at VK er skyldig i B*neheia-saken fordi han har gjort ditt og datt, selv om bevisene i saken har vist at han er uskyldig.

Det at man slipper unna et godt planlagt mord pga mangel på bevis gjør deg ikke nødvendigvis uskyldig. Både politi og påtalemyndighetene mener fortsatt at TH er skyldig, og det finnes jo pr dags dato heller intet bevis for at han faktisk er uskyldig🤔 Det som er bisart i denne saken er faktisk at Anne Elisabeth er myrdet og fjernet fra jordens overflate, og at den potensielle morderen går fri av mangel på fellende bevis🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in